Avatar billede kaz9k Juniormester
26. maj 2016 - 11:43 Der er 5 kommentarer

Highlighte celle

Hej

Jeg har 2 faner i mit Excel ark. Første fane indeholder en liste over varer. Hver vare har en link til den anden fane, hvor varerne er placeret i hver sin celle.

Når jeg klikker på et link, hopper den fint over og stiller sig på den rigtige celle i fane 2.

Problemet er bare, at det er ret svært umiddelbart at få øje på hvor "markøren" har stillet sig.

Er det muligt at highlighte den celle, hvor "markøren" lander?

Altså uden en masse VBA programmering?

PFT
Avatar billede finb Ekspert
26. maj 2016 - 12:37 #1
Hold shift nede, tryk på højre eller venstre piletast
Avatar billede tville Juniormester
31. maj 2016 - 11:02 #2
Selvom du ikke ønsker en masse vba programmering er her en løsning, hvor du higlighter både række og kolonne. Det giver et fint overblik.

Private Sub Workbook_SheetSelectionChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)

Dim rowNumberValue As Integer, columnNumberValue As Integer, i As Integer, j As Integer

Cells.Interior.ColorIndex = 0

rowNumberValue = ActiveCell.Row
columnNumberValue = ActiveCell.Column

For i = 1 To rowNumberValue
    Cells(i, columnNumberValue).Interior.ColorIndex = 15
Next i

For j = 1 To columnNumberValue
    Cells(rowNumberValue, j).Interior.ColorIndex = 15
Next j

End Sub
Avatar billede kaz9k Juniormester
31. maj 2016 - 11:25 #3
Jeg er også kommet frem til at vba nok er vejen frem. Jeg er helt ny i det game. Jeg har nu indsat teksten i vba programmeringen under "Ark 1". Det virker ikke. Skal jeg gøre noget for at aktivere?
Avatar billede tville Juniormester
31. maj 2016 - 11:40 #4
Du skal indsætte det under 'Denne projektmappe' i stedet for.
Avatar billede kaz9k Juniormester
31. maj 2016 - 12:01 #5
hmm... synes stadig ikke det virker...