Avatar billede hasimi Nybegynder
31. august 2001 - 16:27 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Batch (Koder)

Hej

Jeg har lige et spørgsmål og programmering af/i *.Bat Filer.

1. Ved du/i hvor man kan finde \"Koder\" til batch filer, så man kan lukke en fil man lige har åbnet og/eller lave et popupvindue og/eller lave en nu mappe og alle dem der \"koder\"?
Avatar billede nute Nybegynder
31. august 2001 - 16:32 #1
hmmm...litt forvirrende. Hvis det er \"koder\" til filbehandling i ASP, så kan du ta i bruk \'FileSystemObject\':

http://www.activeserverpages.dk/iishelp/vbscript/htm/sgprogrammingfilesystemobject.htm
http://www.activeserverpages.dk/iishelp/vbscript/htm/sgworkingwithdrives.htm
http://www.activeserverpages.dk/iishelp/vbscript/htm/sgworkingwithfiles.htm

Hvis det er utføring av batchjobs fra dine ASP sider, så kan du arbeide med WSH:

http://www.activeserverpages.dk/iishelp/wshdocs/html-vss/WSHTOC.htm

Det er litt utydelig beskrivelse av ditt \"problem\" (hvis det i det hele tatt er noe problem ;) )

/nute
Avatar billede hasimi Nybegynder
01. september 2001 - 12:20 #2
Nej Nute
Det er bare programmering af *.bat filer i Windows og så ville jeg gerne vide hvad man skal skrive for at lukke et program og alt mulig andet F. Eks.

???? C:\\Windows\\Skrivebord\\Hej\\Prøve.txt

Hvor ???? er det man skal skrive for at udføre denne komando, ????? kunne F. Eks betyde \"start\"

Og grunden til at mit spørgsmål er her inde var fordi jeg ikke vidste hvad for en gruppe jeg ellers skulle ligge Spørgsmålet i.
Avatar billede nute Nybegynder
01. september 2001 - 13:04 #3
alle kommandoer du kan bruke i dine *.bat filer, kan du finne ved å åpne et DOS vindu og skrive

\'help\'

så kommer en liste med alle tillate kommandoer. for å få mer informasjon om hver kommando, kan du skrive

[kommando] /?
eller
help [kommando]

fx.
dir /?
eller
help dir

ellers kan du finne en liten tutorial her:

http://www.tnd.com/camosun/elex130/dosbatchtutor1.html

/nute
Avatar billede makse Nybegynder
01. september 2001 - 13:37 #4
Du kan ikke med en alm. Dos kommando lukke programmer.
Brug programmet Close som du kan hente på http://wwwthep.physik.uni-mainz.de/~frink/close.zip

Med det kan du så lukke andre programmer, fra en batch fil.

Avatar billede hasimi Nybegynder
02. september 2001 - 12:07 #5
Tak for jeres hjælp!!!!!!!
Jeg prøver dem lige.
/Hasimi
Avatar billede hasimi Nybegynder
02. september 2001 - 12:43 #6
Makse

Hvordan bruger jeg denne Close.exe i en *.bat fil????

og til dig nute
hvordan skriver man help jeg har prøvet i ms dos prompen men når jeg skal skrive \"help dir\" skriver den bare at det er forkert.

Avatar billede makse Nybegynder
02. september 2001 - 13:20 #7
Hvis du vil lukke et vindue, skal du skrive Close \'Titlen på vinduet\'

Prøv at skrive Close i en Dos prompt, så står der hvilke parametre man skal bruge.
Avatar billede makse Nybegynder
02. september 2001 - 13:22 #8
I en batfil, vil det se sådan her ud. (Lukker stifinder)
C:\\Close\\Close.exe \"Stifinder*\"
Avatar billede hasimi Nybegynder
06. september 2001 - 17:44 #9
Makse
Hvordan giver man point?
Avatar billede makse Nybegynder
06. september 2001 - 17:45 #10
Det har du allerede gjort. Men skulle jeg havde alle 500 ??
Sig til, så laver jeg et nyt spørgsmål til dig eller Nute.
Avatar billede hasimi Nybegynder
07. september 2001 - 14:23 #11
Nej jeg vil gerne have givet nute halv delen men jeg vidste ikke hvordan jeg gjorde men hvis du vil vil jeg gerne have at du giver ham halv delen.

Og Tak for de gode råd!!!!!!

Hasimi
Avatar billede makse Nybegynder
07. september 2001 - 14:39 #12
Avatar billede hasimi Nybegynder
08. september 2001 - 11:07 #13
Tak for det makse!!!!!

Og tak for de gode råd!!!!!

Ses
Hasimi