Avatar billede pedepede Nybegynder
24. september 2001 - 11:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fokus på Flashfilm

Hej ædle hackere!
Jeg har en Flashfilm der indeholder nogle tekstfelter. Det er ikke noget problem at have focus på et bestemt felt i flash. Men når filmen åbnes i en browser er der af en eller anden grund ikke focus på feltet længere, selvom markøren står og blinker.
Problemet skyldes højst sandsynligt, at der skal være fokus på Flashfilmen når siden er loadet. Hvordan gøres dette?
(Spørgsmålet er også placeret under Flash-kategorien, men der var ingen brugbare svar)

Mvh
Pede
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. september 2001 - 11:20 #1
Der findes kun en brugbar metode og uden at have kigget efter i Flashkategorien, så er jeg helt sikker på at det samme er foreslået.

Du bliver simpelthen nødt til at lave en knap i Filmen med noget ala \"Tryk her for at starte\" eller \"Velkommen\". Det er den eneste måde der findes til at sætte flashfilm i fokus. Jeg forstår godt din irritation, men der er ingen anden vej udenom. Heller ikke med JavaScript.

/Nikolaj
Avatar billede jumper Nybegynder
24. september 2001 - 12:18 #2
Giv dit OBJECT element et ID (f.eks. <object id=\"flashFilm\">), og sæt fokus:

flashFilm.focus()

http://msdn.microsoft.com/workshop/author/dhtml/reference/methods/focus.asp

/Thor
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. september 2001 - 12:23 #3
Jumper det hjælper ikke på selve flashfilmen´s fokus.
Avatar billede jumper Nybegynder
24. september 2001 - 12:24 #4
nikolajdu > hans OBJECT element ER hans flashfilm, og han ville gerne sætte fokus til hans flashfilm ;o)

/Thor
Avatar billede pedepede Nybegynder
24. september 2001 - 12:43 #5
Fanme om det ikke virker!!
Det krævede jo i virkligheden ikke så meget...

- Pede
Avatar billede jumper Nybegynder
24. september 2001 - 12:48 #6
pedepede > Nogle gange ér det slet ikke så besværligt ;o)

(andre gange har man lyst til at afreagere på et cykelstativ *GG* :)

/Thor