Avatar billede lasseline Nybegynder
02. oktober 2001 - 20:11 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se dit windows xp i windows me

Jeg kan ikke se mit windows xp drev i windows me

Jeg kan godt regne ud at det er fordi de ikke har samme partition. (win ME=fat32 og Win XP=ntsf eller noget i den retning)(jeg kan godt se mit win ME drev i win XP)

Findes der en patch til Win Me???
Eller findes der nogen anden løsning???
Avatar billede michael3480dk Nybegynder
02. oktober 2001 - 20:13 #2
Man kan IKKE se en hpfs partition fra ME
Avatar billede hotpop Novice
02. oktober 2001 - 20:13 #3
Så kan du læse ntfs-drev fra win9x/WinMe :)
Avatar billede hotpop Novice
02. oktober 2001 - 20:14 #4
michael4380dk> Hvem sagde HPFS? Det er NTFS :)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
02. oktober 2001 - 20:15 #5
ftp://ghostcom.nerdheaven.dk
gå ind i mappen NTFS-FAT32 og hent det prg der ligger der.

fra readme-filen:
NTFS File System Driver (NTFDOS) is
                                  a much-needed utility that lets you
                                  access NTFS partitions without
                                  having to boot Windows NT. Just
                                  boot with a DOS disk or even in
                                  Windows 95 and run Ntfdos.exe. It will
                                  assign a drive letter to the NFTS
                                  partitions and let you access the drive
                  in read-only mode so you can copy files from it to any
                  device. This is a great tool for recovery or if you run multiple
                  operating systems but need access to the NTFS drive in a
                  non-NT OS. It is very small and very fast. If you are
                  accessing an NTFS partition through Windows 95, NTFDOS
                  can even support long filenames through the VXD that
                  comes with it.
Avatar billede michael3480dk Nybegynder
02. oktober 2001 - 20:16 #6
Sludder og vrøvl....
NTFS mente jeg.
hotpop >> Er det virkelig rigtigt. Kan det lade sig gøre via den link.?
Imponerende hvis det kan, det ville jeg have svoret på det ikke kunne.
Avatar billede hotpop Novice
02. oktober 2001 - 20:17 #7
Michael> Det virker :)
Lasseline> Det virker skam - desuden afviser man ikke uden at begrunde :)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
02. oktober 2001 - 20:19 #8
damn der bliver suget fra min ftp nu *G*
Avatar billede hotpop Novice
02. oktober 2001 - 20:20 #9
kim> ja det kan mærkes :)
Avatar billede michael3480dk Nybegynder
02. oktober 2001 - 20:22 #10
Hallo venner
Det her er altså guld værd.!!!
Jeg smider altså lige et spm. med 60 point til deling mellem hotpop og kimrosgaard.
Tak drenge.. :-))
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
02. oktober 2001 - 20:22 #11
hotpop: oh ja :)

tak for point :)

Avatar billede hotpop Novice
02. oktober 2001 - 20:23 #12
Lasseline> Husk at begrunde afvisning af svar :)
Avatar billede hotpop Novice
02. oktober 2001 - 20:24 #13
Lasseline> kan se du er helt ny - velkommen til.