Avatar billede britt-erik2 Nybegynder
05. oktober 2001 - 11:56 Der er 12 kommentarer

win 98 se eller me????

jeg fandt dette indlæg inde på en side, hvad sider i til det???

Jeg vil gerne hører hvad for nogle styresystemer i bruger og hvorfor ??

Jeg bruger selv Win 98 SE, fordi det er bedre end 98 og me. Der er for mange små fejl i ME, og Win 98 kan ikke køre 100% på min maskine. Fx er der ingen lyd.
Jeg har du tænkt på af skifte til Win 2000 pro, men kan ikke rigtigt se nogle fordele ved det. Kan du ???
Avatar billede vladimirr Nybegynder
05. oktober 2001 - 11:58 #1
Jeg vil helt klart anbefale win2k....
Avatar billede kornfreak Nybegynder
05. oktober 2001 - 12:00 #2
WinXP :)
Avatar billede tm1 Nybegynder
05. oktober 2001 - 12:02 #3
Jeg kører pt. med ME og 2000 sammen, men det kører ikke ordentligt... endnu...

Før havde jeg 98, og det kørte perfekt, så jeg fortryder egentligt at jeg skiftede, men jeg troede at det ville køre bedre med nyere os, men nej.

Min bror har tilgengæld haft massere af problemer med 98, og er derfor skiftet til 2000, og det kører perfekt, med undtagelse af nogle spil.

Så derfor er mit råd;
Er du tilfreds med det du har, behold det!
Man ved aldrig hvad man får...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
05. oktober 2001 - 12:02 #4
Jeg vil hellere vende den om... Hvilke ulemper er der ved at køre Windows2000?

som jeg ser det følgende:

- Problemer med at køre visse ældre spil
- Øgede krav til hardware

Og med Win98se:

- ustabilt (2k er væsentligt mere stabilt)
- ingen sikkerhed
- ringe driverunderstøttelse af fremtidig hardware
- uægte 32bit kerne

9x kernen ER forældet...

NanoQ
Avatar billede -sofus- Nybegynder
05. oktober 2001 - 12:03 #5
Venter stadig på den dag Microfsoft kan lave et styrer system som kan bruges til noget,, tror nok XP er lidt mere stabilt. men det er så grimt at man ikke gider bruge sin computer
Avatar billede -sofus- Nybegynder
05. oktober 2001 - 12:04 #6
Men hvis du har mere en 256mb ram ville jeg vælge win 2k, har du mindre så tag Win ME
Avatar billede ulrich Novice
05. oktober 2001 - 12:04 #7
Hvad er grimt ved XP?

Du kan skifte til \"klassisk\" windows brugerflade..

Så er det lisså \"grimt\" som gamle operativsystemer..
Avatar billede NanoQ Nybegynder
05. oktober 2001 - 12:05 #8
sofus, du kan da bare give den 2000 look, hvis du ikke kan lide XP\'s udseende :)

XP er bestemt ok... men det har endnu voldsommere hardwarekrav end 2000.
Avatar billede marz* Nybegynder
05. oktober 2001 - 12:33 #9
alt er afhængigt af hvor stor en maskine du har\'

under en PIII eller athlon win98
PIII eller athlon under 700 Mhz med 128-256 mb ram win 2000
og en ny moderne monster maskine windows 2000 eller xp.

marz*
Avatar billede marz* Nybegynder
05. oktober 2001 - 12:34 #10
hold fingerne fra me ;) glemte jeg lige
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2001 - 13:28 #11
Inden du tænker yderligere er det en god idé at tjekke om din pc evt. er windows 2000 klar. Dette kan du gøre med windows 2000 klar programmet, som bl.a. ligger på expertftp\'s ftpservere eller du kan hente programmet på microsofts hjemmeside under windows 2000.

Xp er et fint system at skifte til, dog vil jeg anbefale at du i starten evt. kører med begge systemer på din pc. Du deler din harddisk op i gerne 3 partitioner og lægger så xp på en efterfølgede partition af windows 98. Den sidste partiiton skal du bruge til data og fællesprogrammer. Så behøver du f.eks kun at have en icq liste at holde styr på, som du kan bruge fra begge systemer. Dokumenter, e-mail og foretrukne , samt andre data ligger fint på en 3 partiton. Så sker der ikke noget med dine data, hvis du skulle være uheldig med et af dine systemer. Windows XP har en lille finæsse som gør, at den kan køre lige som windows 98/ME/95 .

Windows 2000 er lidt mere begrænset i sine muligheder inden for spil.

kharder
icq# 71258492
www.expertftp.subnet.dk
Avatar billede knast Nybegynder
05. oktober 2001 - 15:03 #12
Hvilke fejl i Windows ME er det han snakker om????

og hvad ville i egentlig anbefale. win98 eller ME

Knast