Avatar billede perhoyer Nybegynder
28. oktober 2001 - 01:27 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

McAfee sletter im inbox.dbx

Hej
for tid tilbage installerede jeg McAfee Virus S an ver. 5.2 . Mit styresystem er  Win2000Pro US  og min Outlook Express ver 5.5.
Jeg har eksprimenteret en del med en attached virus jeg var i besiddelse af. Kort og godt sker der det at hvis jeg sender mig selv en virus befængt e-mail sletter McAfee HELE min dbx. fil (inbox.dbx) og efterlader mig med:
Welcome to Microsoft Outlook Express\" - der dannes hver gang en ny inbox bliver kreeret.
Jeg har bidt mærke i at det sker når jeg åbner outlook expres - så får jeg lige et glimt af de mails der ligger der og så...bing 0 messages.
Men men -- det KUN NE jo være styresystemet, men jeg har forsøgt mig med adskillige maskiner med samme resultat - Indbakken forsvindet.
Jeg har læst logfiler, fraklikket muligeder for  at slette filer og meget andet - men det vil den da skide på . Den inbox skal bort skal den..
And...sad to say ...det kommer den - hver gang.
Avatar billede perhoyer Nybegynder
28. oktober 2001 - 01:29 #1
Jeg mangler lige at tilføje, at alt dette ikke finder sted hvis min McAffe er disablet helt
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2001 - 01:31 #2
skal du ik ha lidt flere points på højkant ? :D
Avatar billede tobynator Nybegynder
28. oktober 2001 - 01:35 #3
Jeg har været ude for lidt af det samme. Med mig hjalp det da jeg skiftede antivirusprogram.
Avatar billede tobynator Nybegynder
28. oktober 2001 - 01:36 #4
Jeg har gode erfaringer med Norton.
Avatar billede prodic Mester
28. oktober 2001 - 01:48 #5
Avatar billede makse Nybegynder
28. oktober 2001 - 01:52 #6
Det er en kendt bug mellem Mcafee og Windows 2000.
Så vidt jeg ved, er der ikke kommet en løsning fra Mcafee, andet end at deaktivere mail scanning.
Prøv at lade være mere at gå direkte til Inbox, når du starter OE.
Opret evt. en ny Lokal Mappe, som den starter op på.
Avatar billede makse Nybegynder
28. oktober 2001 - 01:53 #7
Og så får du lige den her. http://www.rush.dk/for_mange_point.php
Avatar billede perhoyer Nybegynder
28. oktober 2001 - 02:34 #8
Til Makse:
Du siger det er en kendt bug... Har du måske en henvisning..somewhere?
Det er ligegyldigt om jeg lader Outlook express starte op på en anden mappe - inbox goes når jeg klikker på den - men omdøber jeg den inbox_old fx. skre der intet med den (jeg har lavet en backupmappe som modtager alle mails også..og den får lov at være???)
Hvad ville du anbefale selv ..? Norton oder..
Og med hensyn til point´sene (en smiley for din henvisning, men ser du jeg har i panik i forbindelse med SirCam angrebene rullet en virusbeskyttelse ud på et 30 maskiners stort netværk - og INGEN - Altså Ingen som i I-N-G-E-N har deres oprindelige inbox. ...Deep shit. 1500 points - worth for me...
Avatar billede makse Nybegynder
28. oktober 2001 - 10:19 #9
Okay. :)

Jeg har fundet en patch der skulle ordne det.
Link: http://www.mcafeeretail.com/naicommon/download/patches.asp#internetfilter
Avatar billede perhoyer Nybegynder
28. oktober 2001 - 13:11 #10
Ok Makse tnx Den får den ene chance til - stadig probs it´ll die
Hvordan får jeg lige givet dig de point når nu du kun har kommenteret?
Avatar billede makse Nybegynder
28. oktober 2001 - 13:18 #11
Du skal kun uddele point, hvis det virker.
Og som sagt så er 1500 alt for meget. Lav et svar selv, og tag selv de 1440 point.
Avatar billede perhoyer Nybegynder
28. oktober 2001 - 13:34 #12
Avatar billede makse Nybegynder
28. oktober 2001 - 13:37 #13