Avatar billede rolfenstein Nybegynder
30. oktober 2001 - 01:42 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

POPUP Always on top

Skulle der være en der kunne fortælle mig hvordan man laver en et Popup window som bliver \"on Top\" DvS. ikke ryger i bagrunden hvis man trykket et det sted på en anden side f.eks.....

Avatar billede parazite Nybegynder
30. oktober 2001 - 01:44 #1
<body onBlur=\"this.focus();\">
ALT for mange point - accepteres jeg, så stik mig 15 og tag resten selv.
Avatar billede nute Nybegynder
30. oktober 2001 - 01:49 #2
parazite >> den kode vil ikke bringe vinduet \"on top\". Den vil bare få vinduet til å stå å \"hoppe etter oppmerksomhet\" nede i taskbaren (i hvertfall i Win miljø. Vet ikke hvordan det fungerer under andre OS)

/nute
Avatar billede parazite Nybegynder
30. oktober 2001 - 01:51 #3
nute : Huh? Mener da jeg fik den til at virke? Hmm... På den anden side har min hukommelse tit bedraget mig. :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
30. oktober 2001 - 01:53 #4
da jeg testede (win98) lagde den godtnok popop vinduet øverst.
Dog gør den også det oprindelige vindue ret ubrugeligt, man kan klikke på det men ikke skrive i felter og lignende.
Avatar billede parazite Nybegynder
30. oktober 2001 - 01:55 #5
jakoba : Det er vel også meningen, hvis man VIL have at brugeren skal se en popup?
Avatar billede nute Nybegynder
30. oktober 2001 - 01:56 #6
med denne kode:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\">
<html>
<head>
    <title>Untitled</title>
</head>
<body onblur=\"this.focus();\">
Test
</body>
</html>

ligger bare vinduet å blinker i min taskbar....

/nute
Avatar billede rolfenstein Nybegynder
30. oktober 2001 - 01:56 #7
Men hvordan føre jeg <body onBlur=\"this.focus();\">
ind i mit script ?

<html>

<head>
<title>Profil</title>
<meta name=\"GENERATOR\" content=\"Microsoft FrontPage 3.0\">
</head>

<body>
<script>
function openkarsten28(){
//set this to the file of the credit
var karsten28=\"http://home.worldonline.dk/~rolfen/profil/karsten28.htm\"

if (document.all)
creditwindow=window.open(karsten28,\"\",\"width=510,height=222\")
else
creditwindow=window.open(karsten28,\"\",\"width=445,height=250,scrollbars\")
}
</script>
<a href=\"java script:openkarsten28()\">

</body>
</html>
Avatar billede parazite Nybegynder
30. oktober 2001 - 01:58 #8
<html>
<head>
<title>Profil</title>
<meta name=\"GENERATOR\" content=\"Microsoft FrontPage 3.0\">
</head>

<body onblur=\"this.focus();\">
<script>
function openkarsten28(){
//set this to the file of the credit
var karsten28=\"http://home.worldonline.dk/~rolfen/profil/karsten28.htm\"

if (document.all)
creditwindow=window.open(karsten28,\"\",\"width=510,height=222\")
else
creditwindow=window.open(karsten28,\"\",\"width=445,height=250,scrollbars\")
}
</script>
<a href=\"java script:openkarsten28()\">

</body>
</html>
Sådan der.
Avatar billede nute Nybegynder
30. oktober 2001 - 01:58 #9
ehhh....rolfenstein >> et html dokument har kun et <body> tag...det er vel ikke vanskelig å selv sette den lille bit inn i din kode ??

bytt ut denne linje:

<body>

med denne:

<body onBlur=\"this.focus();\">

/nute
Avatar billede rolfenstein Nybegynder
30. oktober 2001 - 01:59 #10
Men hvor skal den ind... jeg er ikke så skrap i det her
Avatar billede rolfenstein Nybegynder
30. oktober 2001 - 02:04 #11
MEN kan man slet ikke Få den til at blive \"on Top\" på en eller anden måde ?
Avatar billede jakoba Nybegynder
30. oktober 2001 - 02:10 #12
kopier filen fra parazites indlæg ovenfor. Han har sat koden ind i 7ende linie hvor den skal være.
Avatar billede parazite Nybegynder
30. oktober 2001 - 02:12 #13
Takker jakoba - fremgik nok ikke tydeligt nok. :)
Avatar billede prodic Mester
30. oktober 2001 - 09:01 #14
Hvor irreterende ville det mon være med en setTimeout i kombination med self.focus - en evindelige hoppen frem og tilbage..
:-)
Avatar billede jumper Nybegynder
30. oktober 2001 - 09:10 #15
Hvis du vil have et vindue always on top, så brug et vindue der er beregnet til dette - enten et modal eller modeless.

showModalDialog:
http://msdn.microsoft.com/workshop/author/dhtml/reference/methods/showModalDialog.asp

showModelessDialog:
http://msdn.microsoft.com/workshop/author/dhtml/reference/methods/showModelessDialog.asp

/Thor
Avatar billede nute Nybegynder
30. oktober 2001 - 10:07 #16
hmmm....200 points for dette...

parazite >> går du imot deg selv ?? ;-)
Avatar billede parazite Nybegynder
30. oktober 2001 - 14:07 #17
nute : Nej, jeg går i seng som andre mennesker. ;)

rolfenstein : Opretter lige et spørgsmål med 185 point til dig. :)
Avatar billede parazite Nybegynder
30. oktober 2001 - 14:08 #18
Avatar billede nute Nybegynder
30. oktober 2001 - 14:10 #19
parazite >> hehe....så sover du lenge :-D
Avatar billede parazite Nybegynder
30. oktober 2001 - 14:12 #20
nute : *hoste* Don\'t mention it! Skulle have været oppe kl. 7.15, men vågnede kl. 13.35... :)
Avatar billede nute Nybegynder
30. oktober 2001 - 14:16 #21
*LOL*

kjenner problemet :-)