Avatar billede rocky2000 Nybegynder
07. november 2001 - 18:19 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Chat

Jeg har en chat kørende men hvis man lukker den på X Husker den hvem der er logget ind. Hjælp hvad gør jeg? kan jeg Disable De øverste knapper eller kan jeg gøre at den lige logger en selv en af når man Exiter eller Et eller andet!!! Kom med nogle forslag
Avatar billede bacardil Nybegynder
07. november 2001 - 18:22 #1
Du går hen i den kategori som din chat er lavet i.. Eks. ASP
Avatar billede keysersoze Guru
07. november 2001 - 18:24 #2
hvad er chattenn bygget i? asp?
Avatar billede parazite Nybegynder
07. november 2001 - 18:26 #3
Du kan, i dit <body>-tag smide koden:
onUnload)=\"\"
Heri smider du så en funktion, der åbner et nyt lille vindue, der kører logoff-proceduren. Simple, og på INGEN måde 350 point værd. :)
Avatar billede rocky2000 Nybegynder
07. november 2001 - 18:26 #4
Min chat er lavet i ASP

Den der har lyst til at lave den får EKSTRA 200 point :-)
Avatar billede parazite Nybegynder
07. november 2001 - 18:27 #5
Argh!
<body onUnload=\"window.open(udfyld_selv);\">
Sådan der. :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
07. november 2001 - 18:29 #6
Avatar billede keysersoze Guru
07. november 2001 - 18:30 #7
du kan bruge to ting:

i body kan du lægge en Unload-dims (som parazite foreslår) eller du kan gøre det vha din global.asa

global.asa versionen er den bedste men de begge to sammen er nok at foretrække...

er onlinelisten i en database?
Avatar billede rocky2000 Nybegynder
07. november 2001 - 18:35 #8
Nej min online liste er ikke i en database

Og Undskyld Parazite Det kan godt være at jeg er lidt dum men jeg fatter dykkerbriller af det du skrev

Kan jeg ikke sende en Scriptet så kan du/i lave det?
Avatar billede parazite Nybegynder
07. november 2001 - 18:38 #9
Personligt aner jeg heller ikke en daddel om ASP, men jeg prøver lige at forklare igen.
<body onUnload=\"window.open(\'logoff.asp\',\'logoff\');\">
vil, når siden lukkes, åbne et lille vindue på siden logoff.asp.
I filen logoff.asp lægger du så den kode, der skal logge brugeren af, altså så han fjernes fra listen.
Blev det mere forståeligt nu?
Avatar billede keysersoze Guru
07. november 2001 - 18:39 #10
rocky2000 >> hvordan gemmes så listen med de folk der er online?
Avatar billede rocky2000 Nybegynder
07. november 2001 - 18:59 #11
Jeg fatter ikke en skid Nej Bare for sjov tak skal du have her er et billede af min nøgne hund Damn jeg skal få noget søvn :-) Tak for hjælpen
Avatar billede parazite Nybegynder
07. november 2001 - 19:03 #12
Argh! Jeg skal IKKE have 350 point for det!
Læg et svar her: http://www.eksperten.dk/spm/130924 så får du 335 igen. :)
Avatar billede keysersoze Guru
07. november 2001 - 19:04 #13
SAY WHAT!?!?!