Avatar billede arkham Nybegynder
20. november 2001 - 15:55 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Fryser...

mit problem er at min computer fryser når jeg spiller spil... det er begyndt at blive et ok stort problem for mig da jeg ikke har spillet i godt 1måned nu.. :).. skriver lige nogle af de symtomer min com har..

1. Opstart grafik i computer boot er kantet og hakket når min computer har stået slukket natten over..

2. jeg kan få lov til at spille i godt 2sek før min computer fryser.. dog lidt mere i Cs end i Tribes 2...

Well nu tænker i nok varme problem.. og det er det måske også højst sansynlig... jeg kan sige at min Cpu bliver over 65grader før den fryser.. og chipsættet bliver godt 35grader..

sætter stort pris på et svar
Avatar billede kludedukken Nybegynder
20. november 2001 - 16:08 #1
Det er også en høj temperatur.

Prøv evt. at rive en side af kabinettet og spil uden denne, for at se om det gør en forskel.

Prøv evt. en anden driver til dit grafikkort, da det ofte handler om at finde frem til den driver der går bedst i spænd med netop det kort man har.

Hvilket styresystem har du ?
Hvilket bundkort/chipset ?
Avatar billede mike-p Nybegynder
20. november 2001 - 17:45 #2
prøv at købe en ny køler der understøtter din processer og køb evt. en såkaldt køler man sætter i et ledigt slot over grafikortet og der på den måde køler!!!
Avatar billede kludedukken Nybegynder
20. november 2001 - 20:37 #3
mike-p > Det er lidt drastisk at gå ud og anbefale indkøb af nye køle komponenter når det ikke er 100% sikkert at det er der problemet findes.
Avatar billede -beast- Nybegynder
20. november 2001 - 20:44 #4
hvilken procesor køre du med ?
Avatar billede -beast- Nybegynder
20. november 2001 - 20:49 #5
Processoren og chipspættet skulle kunne klare de høje temperaturen selv om det er meget...

Har du prøvet at opdatere dit chipsættet og dit gfx. kort
Avatar billede arkham Nybegynder
21. november 2001 - 01:00 #6
Jeg kører Windows Xp..

1.4ghz Cpu.
512mb ram
10gb Hd
32mb geforce 2mx/200

kører Nvidias Officile drivere.. har snart prøvet utal af drivere og kan ikke rigtig finde ud af hvad der er galt...

den eneste gang min computer fungerede ordenligt var da jeg kørte Windows me... efter det fik jeg en ram klods der var fejl på.. så jeg kørte windows 98 indtil jeg fik en ny..

efter jeg har fået den nye ramklods kører alt andet end spil perfect.. well tror dog ikke det er min ram klods.. såå..

hjælper ikke at tage min ene side af..

Avatar billede kludedukken Nybegynder
21. november 2001 - 09:39 #7
Har du tjekket hvad temperaturen ligger på efter at have spillet uden kabinetsiden ?
Avatar billede arkham Nybegynder
22. november 2001 - 15:38 #8
temparaturen ligger på godt og vel det samme...
Avatar billede arkham Nybegynder
22. november 2001 - 17:03 #9
wierd.. well jeg er 100% sikker på det er et varme problem nu.. så hvem skal jeg mon give disse point til...

Mike-p
Avatar billede jakoba Nybegynder
04. december 2001 - 14:52 #10
Altså. Det rabler da totalt for mike-p/arkham/. Underskrive med det brugernavn han akkumulerer points i

mvh JakobA
Avatar billede arkham Nybegynder
04. december 2001 - 23:15 #11
ja ok.. jakoba. du har ret!.. du er gud.. øhhh hvorfor var det lige du skrev??

nååå du mangler opmærksomhed?? er det det?? Hmm

Jakoba er sååååååå dejlig! :).
Nar.

Arkham
Avatar billede arkham Nybegynder
04. december 2001 - 23:18 #12
ooog det kunne være du kunne se hvad jeg mente ikk´ smarte... check det her fks..

Han siger....
mike-p: prøv at købe en ny køler der understøtter din processer og køb evt. en såkaldt køler man sætter i et ledigt slot over grafikortet og der på den måde køler!!!

Hmm tænker jeg.. skulle jeg mon det?..
Det gjorde jeg såååå.. og den virker..
Men du har ret.. jeg er total mærkelig!..

Arkham
Avatar billede kludedukken Nybegynder
04. december 2001 - 23:24 #13
Arkham > Hmm...det var da ikke en forklaring på jakobas berettigede undren !

Mht. Mike-p/Arkham : http://www.eksperten.dk/spm/138368
Avatar billede peter_admin Nybegynder
19. december 2001 - 14:43 #14
Brugeren arkham er slettet - admin
Avatar billede arkham Nybegynder
29. oktober 2003 - 22:46 #15
aner ikke hvem mike p er.. skrev det TIl mike p... ikke underskrev migselv mike P..