Avatar billede mikkelk Nybegynder
29. november 2001 - 17:55 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Hilfe med javascript i formular...

Hejsa...
Jeg har en formular hvor brugeren i ét <select>-felt skal vælge land, og alt efter hvad brugeren vælger skal et andet <select>-felt skifte muligheder...
A\'la denne side: http://carpoint.msn.com/home/new_research.asp?src=Home&pos=Res1

Det skal helst virke i alle browsere og det skal lige siges at jeg ikke er javascript-ekspert...
Avatar billede nute Nybegynder
29. november 2001 - 17:58 #1
hva skal der legges i den andre selectbox ved valg av et land ?
Avatar billede flyhigh Nybegynder
29. november 2001 - 17:58 #2
lav identisk side som den anden, bare har en anden <select> alt efter hvad de vælger.

den de vælger kan evt. sende dem til side nummer 3 fordi de har valgt inde i select land 3. som så har den anden <select> funktion.
Avatar billede mikkelk Nybegynder
29. november 2001 - 18:01 #3
Nej, jeg vil have det lavet ligesom vist på den microsoft-side...
Avatar billede flyhigh Nybegynder
29. november 2001 - 18:01 #4
ok
Avatar billede nute Nybegynder
29. november 2001 - 18:03 #5
mikkelk >> *hvilke* verdier skal legges over i den andre select ved valg av den første ???
Avatar billede mikkelk Nybegynder
29. november 2001 - 18:05 #6
kan du ikke bare lave et eksempel? Men det er noget a\'la Bankoverførsel, Dankort, efterkrav alt efter hvilket land man vælger
Avatar billede jakoba Nybegynder
29. november 2001 - 18:10 #7
Her er det lister med sange der bliver valgt med radioknapper.
http://hjem.get2net.dk/Jakob.Aggernaes/temp/exp107085.html

kan det gøre det?

PS: det er et ca 30p spørgsmål. svar evt selv og behold resten.

mvh JakobA
Avatar billede mikkelk Nybegynder
29. november 2001 - 19:25 #8
jakoba > Tak for svaret, jeg kigger lige på det.
Må jeg ikke selv om hvor mange point jeg giver? Det kan da ikke være andres problem at jeg giver lidt mange point?
Avatar billede jakoba Nybegynder
29. november 2001 - 19:30 #9
Jo det kan du da :-))
men når man har en masse points (som jeg) bliver det pludselig lidt vigtigt at de points beholder deres \'værdi\' (selvom også det er 0,0000000 i kr og ører). Så jeg kan være glad for at have dem.
Hvis jeg bare får points for ingenting er de jo ikke noget værd at få :-))

Men jeps, det er op til dig.

mvh JakobA
Avatar billede mikkelk Nybegynder
29. november 2001 - 21:17 #10
Jammen så får du da kun 30 - det skal ikke komme an på det da ;-)
Jeg kigger på scriptet imorgen, og giver point derefter.
MVH Mikkel
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2001 - 16:20 #11
Jeg har et script her, der decideret virker med select-bokse: http://www.friserverplads.dk/phoenixv/dd.html
Avatar billede mikkelk Nybegynder
02. december 2001 - 09:40 #12
phoenixv\'s svar var det mest perfekte og det jeg benyttede mig af 190 point her, og så får jakoba lige 10, for det var sikkert også brugbart...

MVH Mikkel
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2001 - 16:06 #13
190 points er lige i overkanten! Hvis du vil vil have nogle tilbage, eller hvis en anden bruger synes, jeg bør give dem tilbage, så læg lige en kommentar!
Men jeg har lige været ude i en lignende situation, så jeg har ikke lige lyst til bare at give points til admin igen som i spm http://www.eksperten.dk/spm/134990
Avatar billede mikkelk Nybegynder
02. december 2001 - 16:10 #14
Jeg er sku ligeglad jeg kan ikke bruge de points til en skid, men hvis du vil af med dem igen, så sig bare til - men det skal ikke være for min skyld...
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2001 - 16:16 #15
OK, fedt nok! Men hold dig lige til de normale point-rammer på 15-60 point næste gang!
Avatar billede mikkelk Nybegynder
02. december 2001 - 16:20 #16
Hmm, min erfaring siger mig at man får hurtigere svar hvis man smider over 100 point i, så det gør jeg - så må folk få ondt i røven over det, jeg benytter mig af at jeg har muligheden. Hvis admin ikke synes om det må de sætte et loft på 60 point.
Avatar billede nute Nybegynder
02. december 2001 - 16:39 #17
mikkelk >> det er nettopp denne holdning som får de virkelig store ressursene til å forlate eksperten. grunnen er veldig simpel: poengsystemet er ikke lenger troverdig og derfor kan det ikke lenger brukes som et referansegrunnlag for ens kompetanse.

dette er et brukerstyrt forum, og da er det også opp til brukerne å slø ned på sløseri med virtuell valuta...*ikke* admins. det ville også vært en rimelig umulig oppgave for admins å scanne dette forum for tilsvarende aktivitet.

jo, du har helt rett i at du får hurtigere svar hvis du setter en fullstendig latterlig poengsum for et simpelt spørsmål, men så skal du vite at det oftest er poengryttere som du ender opp med svar fra, og ikke dem du egentlig ønsker svar fra. ved  å sette poengsummen er det så mange brukere som poster svar i ren desperasjon etter poeng og man ender som regel ikke opp med den beste løsningen.

/nute