Avatar billede webdesigner Praktikant
14. december 2001 - 14:12 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Counter-strike dedicated server på Internettet

jeg har lige sat min gamle pC 166 (167)Mhz 64MB EDO-ram op til server.
nu ville jeg vide om jeg kan få den på internet under midt domæne navn altså Cs.Killer.dk som en dedicated server naturligvis og hvordan gør jeg???
har installeret alle upgaderinger af hl og CS!!!

foresten skal jeg over veje at opgader min pc???
elller kan den køre det fint??
over lan køre det som det skal.
Avatar billede ultradma Nybegynder
14. december 2001 - 14:20 #1
Du ska 110% opgradere for at køre en server ordentligt!!!!
kommer oxo an på din forb. og hvor mange der ska spille samtidig!
Avatar billede ultradma Nybegynder
14. december 2001 - 14:22 #2
Mht. dit domain halløj, tror jeg ik at normale webhotel supporter cs server, men det ska jeg ik ku sige med sikkerhed..

Spørg dit webhotel ;)
Avatar billede webdesigner Praktikant
14. december 2001 - 14:23 #3
jeg har ADsl 2048KB forbindelse så!!!!
jeg er midt webhotel
Avatar billede ultradma Nybegynder
14. december 2001 - 14:28 #4
Aha.... så burde det ik være noget problem at sætte din server op, men jeg kan ik fortælle hvordan du ska sætte det op desværre...
Avatar billede snowball Novice
14. december 2001 - 14:30 #5
Hvis du også har 512Kbit i upload så skulle det kunne gå ! Du skal tænke på at du er server, så derfor skal du sende flere data end du modtager !

Mht. domænet, så skal du jo bare ha\' dit subdomain til at pege på din IP !

Snowball
Avatar billede soreno Praktikant
14. december 2001 - 14:30 #6
jeg synes du skal prøve at sætte serveren op, og få nogle venner til at teste den. Så kan du jo se om det kører acceptabelt.

Avatar billede webdesigner Praktikant
14. december 2001 - 14:37 #7
snowball:
så det skulle ikke være noget problem men hvordan sætter jeg den op
så de kan bruge Cs.killer.dk ???
Avatar billede ultradma Nybegynder
14. december 2001 - 14:40 #8
Du bruger laver en genvej på din server der gør at de joiner din IP når de trykker på et evt link...
Avatar billede webdesigner Praktikant
14. december 2001 - 14:44 #9
ogk nu spørger jeg nok dumt men hvordan skal det link så se ud ???
<a href=\"ip//251.45.14.54/\"></a>

Avatar billede snowball Novice
14. december 2001 - 14:44 #10
webdesigner: Ved ikke lige hvordan du laver det DNS sjov med subdomains ;/

Snowball
Avatar billede snowball Novice
14. december 2001 - 14:49 #11
Nej ikke sådan et link! ;)

Det letteste er vel egentlig hvis I bruger GameSpy da det så bare er at tilføje din server til listen, og så bare dobbeltklikke på den i listen bagefter. Så joiner den selv den server man vælger !

Snowball
Avatar billede webdesigner Praktikant
14. december 2001 - 14:51 #12
nu er jeg ikke helt med?
game spy er til at joine servere ikke til at oprette en med!??
jeg ville have min ser ver oprette!!
eller er det helt forkeret det jeg siger!??
Avatar billede snowball Novice
14. december 2001 - 14:55 #13
Har du ikke allerede lavet din server på en PC som står på din egen ADSL linie !? Så er serveren jo oprettet, og det eneste du mangler er \"bare\" at få oprettet et subdomain som skal pege på din IP !

Når det så er klaret, så kan man bruge programmer som GameSpy til at joine din server med!

Snowball
Avatar billede webdesigner Praktikant
14. december 2001 - 14:59 #14
NU har vi snakket ved siden af hinanden.
jeg har ikke lavet serveren... jeg vil have den op at køre under Cs.killer.dk
men det jeg forstod på dig var at den bare skulle sette ti at pege på subdomainet og så ville man kunne joine den men hvilket script/kode skal jeg brug???? (htaceess)?
Avatar billede snowball Novice
14. december 2001 - 15:05 #15
hhmm...Well, i bund og grund skal du jo \"bare\" ha\' cs.killer.dk til at pege på den IP som din CS server har ! Hvordan ved jeg ikke, men det kan du sikkert få at vide at dem som hoster dit domæne !

Snowball
Avatar billede ultradma Nybegynder
14. december 2001 - 15:09 #16
lol.. jeg gir oxo op... ;)
Avatar billede webdesigner Praktikant
14. december 2001 - 15:19 #17
takker!!!!
Avatar billede ultradma Nybegynder
14. december 2001 - 16:45 #18
Du er da en lamer...

Har vi ik svaret på en masse af dine spm?

Din com er ik hurtig nok, forb. ok, og du kan godt sætte din server op..
Avatar billede webdesigner Praktikant
14. december 2001 - 21:05 #19
det har jo ikke noget med dt at gøre og i har jo ikke svaret på midt spørgsmål!!!
Avatar billede ultradma Nybegynder
14. december 2001 - 21:10 #20
jeg har lige sat min gamle pC 166 (167)Mhz 64MB EDO-ram op til server.
nu ville jeg vide om jeg kan få den på internet under midt domæne navn altså Cs.Killer.dk som en dedicated server naturligvis og hvordan gør jeg???
har installeret alle upgaderinger af hl og CS!!!

foresten skal jeg over veje at opgader min pc???
elller kan den køre det fint??
over lan køre det som det skal.

1. JA, din com kan godt sættes op til at køre på dit domain.

2. JA, din com ska opgraderes for at køre som en stabil CS-server.

3. Hvis du ska bruge HELE proceduren til hvordan du sætter en server op i CS så må du læse den readme der følger med. det er derfor den er der.

Fortæl mig så hvad vi IKKE har svaret på?
Avatar billede webdesigner Praktikant
15. december 2001 - 20:48 #21
nu ville jeg vide om jeg kan få den på internet under midt domæne navn altså Cs.Killer.dk
hvordan gør hjeg det????
Avatar billede ultradma Nybegynder
15. december 2001 - 22:04 #22
Læs en readme...
Never mind, har slet ik lyst til at hjælpe dig anyway..
Avatar billede justice Nybegynder
03. april 2002 - 18:45 #23
Den skal have den IP som dit domæne navn CS.killer.dk peger på, så burde det virke