Avatar billede daniel21 Nybegynder
22. december 2001 - 18:57 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Xp genstarter uden grund!!

Jeg ved godt jeg har skrevet dette spørgsmål for en lille uge siden,men jeg prøver igen, da det ikke hjalp at fjerne mit gamle RAM-modul.

Sagen er at min XP genstarter, lige pludselig, når jeg starter den op igen kommer den med denne errorbesked :

\"C:\\WINDOWS\\Minidump\\Mini121501-01.dmp
C:\\DOCUME~1\\ADMINI~1\\LOCALS~1\\Temp\\WER3.tmp.dir00\\sysdata.xml\"

nogen der har nogle gode forslag?

Jeg har en pentium 3
850 mhz
512 mb ram ( 2*256, spritnye)
30 gb harddisk, med 1/2 gb ledig på hver

Avatar billede daniel21 Nybegynder
22. december 2001 - 18:59 #1
kan det have noget at gøre med at mit kabinet er taget af? Så kan jeg nemmere ændre ting.
Avatar billede superib Nybegynder
22. december 2001 - 19:06 #2
I xp har mikroblød lavet en funktion der gør at den genstarter computeren, hvis den får en fejl, vi tidligere ville have set som en \"blue screen of death\"... Detaljerne om hvilken fil (typisk en driver der ikke er kompatibelt med xp) der har været årsagen...
Avatar billede daniel21 Nybegynder
22. december 2001 - 19:10 #3
og hvad kan jeg gøre for at chekke om der er nogle drivere den \"ikke kan lide\"?
Avatar billede superib Nybegynder
22. december 2001 - 19:12 #4
I det vindue der kommer når computeren starter igen, er der 2 links... det ene er til detaljer om den fejl den fik...
Avatar billede harlequin Nybegynder
22. december 2001 - 19:12 #5
jeg har samme problem, dog tror jeg at mit skyldes enten skyldes bad sectors eller nye RAM
Avatar billede daniel21 Nybegynder
22. december 2001 - 19:13 #6
JA det er den overstående fejl den kommer med, hvad skal jeg så gøre??
Avatar billede superib Nybegynder
22. december 2001 - 19:16 #7
Klikke på linket til detaljer om fejlbeskeden... og se om du kan finde ud af hvad det er for en fil der laver problemer... Er der ikke en sammenhæng med et eller andet du gør og når den går ned... Jeg havde problem med en computer der gik ned hver gang jeg prøvede at overføre filer på lan...Det viste sig at være driveren til netkortet...
Avatar billede daniel21 Nybegynder
22. december 2001 - 19:28 #8
de filer der laver lort er de overstående, nogle der ved hvad de står for.

Her er hele errorboksen

Error signature

BCCode : d1 BCP1 : 00000002 BCP1 00000002 BCP3 0000000
BCP4 F87F76C7 OSver 5_1_2600 SP :0_0 Product 256_1

The following files will be included in this error report :

D:\\\\windows\\minidump\\mini122201-03.dmp
D:\\documents\\administrator\\locals\\temp\\\\wer2.tmp.dir00\\sysdata.xml

det er hele smøren.

Hvor går man ind og ændrer så computeren ikke genstarter??
Avatar billede daniel21 Nybegynder
22. december 2001 - 19:29 #9
XP genstarter hele tiden, ca hvert 20 min. ikke inde i noget speciel program, bare hele tiden!!
Avatar billede daniel21 Nybegynder
22. december 2001 - 19:33 #10
Til andre : man går ind under system, advanced, der kan man klikke af om XP skal genstarte
Avatar billede superib Nybegynder
22. december 2001 - 19:56 #11
Hvis jeg ikke huske meget forkert... så kan få endnu flere detaljer....
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. december 2001 - 19:58 #12
du har vel ikke prøvet at restore dine systemfiler, det kunne være korrupte systemfiler der driller dig
Avatar billede daniel21 Nybegynder
22. december 2001 - 20:09 #13
hvordan gør jeg det?
Avatar billede daniel21 Nybegynder
22. december 2001 - 20:12 #14
det er ikke fedt at den ikke genstarter, da den kommer med en blå skærm, og så fryser computeren....
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
22. december 2001 - 20:14 #15
Daniel du opretter det samme spørgsmål 2 gange og jeg har svaret dig hvordan man gør at den ikke genstarter

http://www.eksperten.dk/spm/148817
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. december 2001 - 20:18 #16
start i failsafe mode, dvs. at når computeren starter og skal til at indlæse windows, så trykker du på F8 og der kommer nogle valgmuligheder, der kan du vælge Failsafe mode.
I windows går du i Start/Kør (Run) og skriver sfc /scannow, sætter din WinXP i drevet og trykker på Enter.
Der går nok en lille halv time hvor dine evt. korrupte systemfiler bliver udskiftet.
Når den er færdig genstarter du Windows på normal måde.
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. december 2001 - 20:19 #17
husk at lukke http://www.eksperten.dk/spm/148817 og del point ud der.
Avatar billede daniel21 Nybegynder
22. december 2001 - 20:19 #18
sorry svend, jeg forstod bare ikke din forklaring helt.
Avatar billede daniel21 Nybegynder
22. december 2001 - 20:20 #19
Jeg har ikke cd\'en for tiden, kan jeg gøre det uden cd\'e`n?
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. december 2001 - 20:23 #20
nej, det kan du ikke medmindre det ligger på en harddisk
Avatar billede daniel21 Nybegynder
22. december 2001 - 20:28 #21
jeg prøver det
Avatar billede stefanie Nybegynder
23. december 2001 - 09:57 #22
Daniel21>>
i sp. http://www.eksperten.dk/spm/147120  laver du et indlæg hvor du skriver at du har samme problem.som Jonnybrian..

Han har nu ikke svaret tilbage om løsning bestod i at hans disk blev for varm , fordi de sad for tæt...

Men har du prøvet at  sætte harddiskene lidt væk fra hinanden. hvis ikke du har BAYS nok til at sætte dem fast i, kan du jo alternativt lægge harddiskene løst i bunden af toweret for at se om det løser problemt.  Så kan du jo senere, hvis det løser dit problem, købe ekstra bays til harddiske...

Har set det problem før på en win2k puter og det løste det faktisk...

Just et forslag..
Avatar billede peti16 Nybegynder
07. november 2002 - 12:10 #23
hvilket grafikkort har du?