Avatar billede cesil Nybegynder
09. januar 2002 - 14:23 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

order by

Jeg er ved at lave et message board og er nu stødt på et problem som jeg håber i kan hjælpe mig med.
Prøv og se det her:
http://212.242.79.154/netsite2001/gb/web/forum/defaultforum.asp

Problemet er at når jeg når ned i 4 niveau, som er svar på spørgsmål stillet i tredie niveau, bliver svaret smidt ned under alle 3 niveau spg., istedet for at hænge på det 3 niveau spg. det hører til.

Jeg forsøger at løse det i min order by, som ser sådan ud:

order by subject,levels,date\"

Nogen forslag?
Avatar billede medions Nybegynder
09. januar 2002 - 15:13 #1
prøv med order by subject,levels,date DECS\"
Avatar billede cesil Nybegynder
09. januar 2002 - 15:28 #2
Nope, problemet er at den sorterer et helt niveau ad gangen.
Den skal sorterer en gruppe af spørgsmål af gangen, og indenfor gruppen sorterer pr niveau
Avatar billede tmceu Praktikant
09. januar 2002 - 15:55 #3
Du er nødt til at sortere det ud fra en thread id el. lign., så du kan skabe en sammenhæng mellem meddelelserne. Har du et sådant felt i databasen ?

Hvis ikke vil jeg anvefale dig at indsætte feltet, så du eks. kan lave flg.

ORDER BY ThreadID, Levels, Date
Avatar billede cesil Nybegynder
09. januar 2002 - 16:18 #4
Jeg har level,root,messageid,date

Det må kunne lade sig gøre at få det til at du. Jeg forsøger netop nu at samle rootid + parent(s)id til et tal. Jeg tror faktisk at jeg så bare kan sorterer efter det.
Avatar billede cesil Nybegynder
09. januar 2002 - 16:29 #5
Jeg kender intet til ThreadID. Hvordan bruges det?
Avatar billede tmceu Praktikant
09. januar 2002 - 17:00 #6
Du tilføjer et ID felt, eks. ThreadID til din tabel. Dette felt får et fortløbende nummer i alle nye threads (tråde) i dit forum, altså level 1 indlæg. Alle indlæg der relaterer sig til tråden giver du så samme ID som den oprindelige level 1 meddelelse og så er sammenhængen sikret.

ORDER BY ThreadID, Levels, Date skulle så gerne give den rigtige sortering.
Avatar billede cesil Nybegynder
09. januar 2002 - 20:23 #7
Det er vist samme princip jeg selv var inde på. Min ThreadID hedder bare root og ID kalder jeg parentid. Desværre bliver jeg ikke færdig før torsdag, men point skal du da have alligevel.
Vi deler. Håber det er iorden med dig.
Avatar billede cesil Nybegynder
09. januar 2002 - 20:28 #8
Nå OOOKay. Eksperten syntes ligesom at du skulle have alle 60 point. Det må jeg jo så accepterer.....
Avatar billede tmceu Praktikant
09. januar 2002 - 21:07 #9
De 30 point venter på dig her: http://www.eksperten.dk/spm/156625
Avatar billede tmceu Praktikant
09. januar 2002 - 21:13 #10
P.S. Grunden til at du ingen point fik, var at du ikke selv havde svaret og sandsynligvis allerede havde afvist medions svar. Dermed røg alle point aut. til mig. Det er i det mindste det jeg tror der er sket - jeg har ikke selv den helt store erfaring med at give point :-)