Avatar billede lisaarchard Nybegynder
20. januar 2002 - 19:09 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Cliche.dk

Hej med jer.

Jeg har i dag en hjemmeside hos www.freepaq.dk Jeg er meget utilfreds med deres oppetid/nedetid og deres hastigheder. Desuden understøtter de heller ikke frontpage server udvidelser. Jeg har surfet lidt rundt og fundet en ny udbyder www.cliche.dk er der nogen der har erfaringer med denne udbyder. Er deres hastigheder ok og holder deres service?
Avatar billede entracore Nybegynder
20. januar 2002 - 19:13 #1
Det er billigt. Spørgsmålet er så hvor gode de er. Jeg har en anden udbyder der hedder: http://www.netopcomdanmark.dk/

De er også billige og har tilmed SQL server :)
Avatar billede thomasdb Nybegynder
20. januar 2002 - 20:11 #2
Avatar billede tommyf Nybegynder
20. januar 2002 - 20:26 #3
Ejeren er jeg ikke ret vild med (tror jeg kender ham før han skiftede brugernavn).
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=cliche

Men de er godt nok ekstrem billige. Tror bare de er for billige, det der kan man ikke få en fornuftig forretning ud af.
Avatar billede hojben Novice
20. januar 2002 - 21:10 #4
Tommy > Hvorfor gå hen og gøre det personligt ?? Det er da firmaet som skal levere... OG brugeren \"cliche\" har da også sagt at domænet blev solgt og han lukkede brugeren da han ikke ville ha relation til cliche.dk
Avatar billede tommyf Nybegynder
20. januar 2002 - 21:31 #5
Af samme gund som jeg ikke ville indgå aftaler med en terrorist, stoler ikke på dem. Og hvis jeg ikke stoler på direktøren/ejeren, kommer det med i min vurdering af deres produkter, når der som her er tale om en service-virksomhed.
Avatar billede avminarm Juniormester
21. januar 2002 - 12:04 #6
Hmm - jeg overvejer dem selv.

Det der med en fornuftig forretning kan ingen vel sige noget om - andet en cliche selv. Ud over dem er der vel ingen der ved om det en en \"hobby\" forretning - måske bare lidt smaretere end diverse gratis hoteller. Jeg tror da mange whitehat.dk brugere gerne ville have betalt et små beløb om året for at kunne blive hosted billigt !!
Avatar billede mads-j Nybegynder
21. januar 2002 - 13:19 #7
Som avminarm siger, er cliche jo bare lidt smartere end f.eks. www.theroom.dk www.webpunkt.dk osv
Det hele handler faktisk om at få en god pris for domæner og flytning, disse priser, kan man hvis man hoster mange, næsten dække serverens omkostninger, det siger en af mine venner:-)

Desuden får de så penge for deres hoteller ud over dette, det betyder: fortjeneste på domæne:
(vi regner med 60 kroner for et domæne ikke?)
200-60 = det betyder at hvis vi stiller det lidt hårdt op at cliche tjener 140 kroner pr domæne de sælger til deres kunder...( det er en del)
Desuden tager de 140 kroner for flytning af domæne

Når disse priser er i hus, er det forholdsvist nemt at drive det hele( se f.eks. freepaq.dk, dårligt eksempel i now, men de kører da stadivæk, med et halv tons brugere)

Så det kan være en forklaring på hvorfor man kan tilbyde så billige hoteller...
mads/
Avatar billede lisaarchard Nybegynder
21. januar 2002 - 17:59 #8
Hmm!

Denne diskusion minder mig om en jeg har set før om selvsamme Cliche. Det jeg spurgte om var:
er der nogen der har erfaringer med denne udbyder. Er deres hastigheder ok og holder deres service?

Om hvorvidt nogen har ondt i røven over at få lidt konkurrence interesserer mig ikke. Jeg vil bare have et godt webhotel til nogle billige penge.
Avatar billede hojben Novice
21. januar 2002 - 20:45 #9
Lisa > så snup du bare cliche.dk
Avatar billede kein Nybegynder
21. januar 2002 - 22:27 #10
Ja Lisa - Cliche kan godt anbefales, de har en rigtig god support og virker meget fair...
Avatar billede circles Nybegynder
05. februar 2002 - 11:20 #11
Prøv at læse dette tommyf!
http://www.eksperten.dk/spm/140273
Avatar billede bartelsen Nybegynder
08. februar 2002 - 15:49 #12
Hej med jer
Jeg har tilmeldt mig Cliche og det virker godt og deres support er jeg tilfreds med... Så jeg kan ikke andet end at anbefale dem. Hvorfor skal kvalitet altid være dyrt !!!

Morten
Avatar billede tommyf Nybegynder
08. februar 2002 - 16:20 #13
Har prøvet at pinge dem fra 06-02-2002, indtil nu har de ikke været nede overhovedet (pinger hvert 5. minut, så den fanger ikke alt, men det meste).