Avatar billede tsocm Nybegynder
28. januar 2002 - 13:01 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Oversættelse fra ASP til PHP samt JS

http://www.eksperten.dk/spm/161716

hejsa alle sammen.

entracore << har været så flink at brygge et script sammen til mig, problemet er bare at han arbejder i Javascript, og ASP.

Og jeg skulle gerne arbejde i PHP, men jeg kan sku ikke få skidtet til at fungerer.

Jeg kan godt når jeg søger få et udtræk frem men ikke flere ad gange.
Og så melder JS fejl ind imellem.

http://www.eksperten.dk/spm/161716
Avatar billede entracore Nybegynder
28. januar 2002 - 15:47 #1
tsocm >>Du kan oversætte den kode der er skrevet i ASP til PHP - men den kode der er skrevet i Javascript kan du ikke lave om til PHP da denne eksekveres i browseren.

Prøv at poste din php kode her... så kan jeg muligvis se hvad du gør galt.
Avatar billede tsocm Nybegynder
28. januar 2002 - 16:46 #2
<html>

<head>
    <title>Frame 1</title>
</head>

<script language="javascript">
    function fnkRecieveString(searchstring) {
        parent.frame1.value.innerHTML = searchstring;
    }
</script>
<?
require("../options.php3");
forbind();

$resultat = mysql_query("select * from alltrack where ttitel like '%$searchstring%' ORDER BY ttitel");
while ($raekke = mysql_fetch_array($resultat)) {
  extract($raekke);

  $ttitel = (eregi_replace("\n", "", $ttitel));

  $searchstring = $ttitel;

}

echo"<body onload=\"fnkRecieveString('<br><br>$searchstring');\">";

mysql_close();
?>

</body>

</html>

Der kommer kun et resultat frem.

i filen frame1 laver den fejl når når man søger, skriver man fx. "song" og går en tilbage, forsvinder fejlen, og giver ét resultat.
Avatar billede entracore Nybegynder
28. januar 2002 - 16:54 #3
...det du har gjort er at skrive $searchstring = $ttitel; Det går ikke fordi at du i dit loop hele tiden giver $searchstring en ny værdi og dermed overskriver din gamle.
Prøv istedet at skrive:

$searchstring = $searchstring  & $ttitel;

Jeg ved ikke om PHP acceptere "&" tegnet - ret det evt. til.
Avatar billede tsocm Nybegynder
01. februar 2002 - 17:01 #4
det dutter ikke helt, jeg må bede om en korekt oversættelse, ellers lukker jeg dette spm, og vender tilbage en andegang, med spm'et.
Avatar billede entracore Nybegynder
01. februar 2002 - 17:18 #5
Nu er jeg ikke lige den største haj til PHP. Men jeg ved at når du skal tildele din $searchstring værdi skal det gøres som ovenstående. I VB ville det se således ud.

Searchstring = Searchstring & TTitle
Avatar billede tsocm Nybegynder
04. februar 2002 - 10:29 #6
lukker og splitter ;-)

Tak for hjælpen entracore