Avatar billede anderssmd Nybegynder
30. januar 2002 - 14:14 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Outlook XP/2002 bloker filer

Hej Jeg har installeret Office XP men jeg kan ikke modtage exe fler, jeg kan se at outlook bloker for dem, er der nogle der ved om man kan slå det fra et sted f.eks med et reg hack

på forhånd tak
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
30. januar 2002 - 15:17 #1
prøv Funktioner->Indstillinger->Sikkerhed->Sikkerhed for vedhæftede filer
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
30. januar 2002 - 17:37 #2
Outlook 2002: Der kan ikke opnås adgang til vedhæftede filer
Seneste opdatering: 20/12/2001
Artikelnummer: DA290497
--------------------------------------------------------------------------------
Informationen i denne artikel gælder:

Microsoft Outlook 2002

--------------------------------------------------------------------------------
VIGTIGT: Denne artikel indeholder oplysninger om redigering af registreringsdatabasen. Inden du redigerer registreringsdatabasen, skal du sikre dig, at du ved, hvordan du gendanner den, hvis der opstår problemer. Oplysninger om dette findes i Hjælp-emnet "Sådan gendannes registreringsdatabasen" i Regedit.exe eller Hjælp-emnet "Sådan gendannes en registreringsdatabasenøgle" i Regedt32.exe.

Sammenfatning
Outlook 2002 indeholder en ny sikkerhedsfunktion, som blokerer for vedhæftede filer, der betragtes som usikre. Hvis du modtager en e-mail-meddelelse, der indeholder en af de blokerede filtyper, ser du muligvis følgende advarselsmeddelelse:

Outlook blokerede adgang til følgende vedhæftede filer, der kan være usikre: [...]
Selvom adgangen til den vedhæftede fil er blokeret, findes den vedhæftede fil stadig i meddelelsen. I denne artikel opsummeres, hvad du skal gøre, hvis du har brug for at få adgang til den vedhæftede fil.

Yderligere information
Denne sikkerhedsfunktion indeholder et yderligere niveau af beskyttelse mod skadelige e-mail-meddelelser. Der var opdateringer tilgængelige til tidligere versioner af Microsoft Outlook, men i Outlook 2002 er denne sikkerhedsfunktion indføjet som standard.

Brug en af følgende anbefalede metoder til at opnå adgang til den vedhæftede fil:

Anmod afsenderen om at anbringe eller gemme den vedhæftede fil i et filshare og sende dig hyperlinket til det.

Anmod afsenderen om at bruge et filkomprimeringsværktøj, der ændrer filtypen. En liste over tredjeparts komprimeringsprodukter finder du i følgende Microsoft Knowledge Base-artikel:

Q291637 OL2002: Attachments Are Not Compressed by Outlook
Anmod afsenderen om at omdøbe filtypen og sende den til dig. Når du har modtaget den omdøbte vedhæftede fil, kan du omdøbe den fil, der har den oprindelige filtype.

Hvis de tidligere anbefalede metoder ikke dækker dine behov, kan du bruge en af følgende alternative metoder:
Hvis du befinder dig i et Microsoft Exchange Server-miljø, og administratoren har konfigureret sikkerhedsindstillingerne i Outlook, kan du bede administratoren om at ændre sikkerhedsindstillingerne for din postkasse.

Hvis du ikke befinder dig i et Exchange Server-miljø, kan du ændre registreringsdatabasen og tilpasse sikkerhedsindstillingerne for vedhæftede filer (yderligere oplysninger finder du i afsnittet "Sådan tilpasses sikkerhedsfunktionen for vedhæftede filer" i denne artikel).

Sådan tilpasses sikkerhedsfunktionen for vedhæftede filer
Du kan ændre sikkerhedsfunktionen for vedhæftede filer i Outlook 2002, hvis du bruger Outlook i en af følgende situationer:
Outlook kører uden for et Exchange Server-miljø.

Administratoren i et Exchange Server-miljø har ikke konfigureret sikkerhedsindstillingerne i Outlook for ikke at tillade ændringer af sikkerhedsfunktionen for vedhæftede filer.

I disse situationer kan du ændre sikkerhedsfunktionen for vedhæftede filer ved at ændre i registreringsdatabasen. Brug følgende trin til at ændre registreringsdatabasen.

ADVARSEL: Hvis du bruger Registreringseditor forkert, kan der opstå alvorlige problemer, der bevirker, at du skal geninstallere operativsystemet. Microsoft kan ikke garantere, at problemer, der skyldes forkert brug af Registreringseditor, kan løses. Brug af Registreringseditor er på egen risiko.

Oplysninger om, hvordan du redigerer registreringsdatabasen, finder du i Hjælp-emnet "Ændre nøgler og værdier" i Registreringseditor (Regedit.exe) eller Hjælp-emnerne "Tilføje og slette oplysninger i registreringsdatabasen" og "Redigere registreringsdata" i Regedt32.exe. Bemærk, at du bør sikkerhedskopiere registreringsdatabasen, før du redigerer den. Hvis du kører Windows NT eller Windows 2000, bør du også opdatere reparationsdisketten.

Afslut Outlook 2002, hvis det kører.

Klik på knappen Start i Windows, og klik derefter på Kør.

Skriv regedit i feltet Åbn, og klik derefter på OK.

Kontroller, om følgende nøgle findes. Hvis den findes, skal du fortsætte til trin 5.
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\10.0\Outlook\Security
Hvis stien til nøglen ikke findes, skal du oprette den. Du kan oprette stien ved at flytte til nøglen og markere den:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft
Vælg menuen Rediger, vælg Ny, og klik derefter på Nøgle.

Skriv Office, og tryk på ENTER.

Vælg menuen Rediger, vælg Ny, og klik derefter på Nøgle.

Skriv 10.0, og tryk på ENTER.

Vælg menuen Rediger, vælg Ny, og klik derefter på Nøgle.

Skriv Outlook, og tryk på ENTER.

Vælg menuen Rediger, vælg Ny, og klik derefter på Nøgle.

Skriv Security, og tryk på ENTER.

Vælg menuen Rediger, vælg Ny, og klik derefter på Strengværdi.

Skriv følgende navn til den nye værdi:

Level1Remove

Tryk på ENTER.

Højreklik på navnet på den nye strengværdi, og klik derefter på Rediger.

Skriv den filtype, du vil have adgang til i Outlook 2002, således:

exe

Hvis du vil angive flere filtyper, skal du bruge følgende format:

.exe;.com

Når du er færdig, skal du klikke på OK.

Afslut programmet Registreringseditor.

Genstart computeren.

Når du starter Outlook 2002, har du adgang til de filtyper, du har angivet i Windows-registreringsdatabasen.

BEMÆRK: Microsoft anbefaler, at du kun aktiverer adgang til de filtyper, der er nødvendige. Hvis det er sjældent, at du modtager en bestemt filtype, anbefales det, at Outlook 2002 får midlertidig adgang til den pågældende filtype og derefter genkonfigureres til den blokerede tilstand ved, at du fortryder ændringerne i Windows-registreringsdatabasen.
Microsoft Exchange Server-miljø
Hvis du kører Outlook i et Exchange Server-miljø, kan administratoren ændre den almindelige sikkerhedsfunktion for vedhæftede filer. Yderligere oplysninger om, hvordan du konfigurerer Outlook 2002 i dette miljø, finder du i Knowledge Base-artiklen:
Q290499 OL2002: Administrator Info About E-Mail Security Features
Vedhæftede filers funktion
Vedhæftede filer opdeles i tre grupper baseret på filtypen. Outlook håndterer hver gruppe på en bestemt måde.
Niveau 1 ("Usikker")
Kategorien "usikker" gælder ethvert filtypenavn, der kan have tilknyttet script eller kode. Vedhæftede filer med et "usikkert" filtypenavn er ikke tilgængelige, hvis du anvender en version af Outlook, hvor sikkerhedsrettelsen er installeret. Følgende liste indeholder vedhæftede filer, der betragtes som usikre:
Filtypenavn  Filtype
---------------------------------------------------
.ade            Microsoft Access-projektudvidelse
.adp            Microsoft Access-projekt
.asx            Windows Media-lyd/video
.bas            Microsoft Visual Basic-klassemodul
.bat            Batchfil
.chm            Kompileret HTML-Hjælp-fil
.cmd            Microsoft Windows NT-kommandoscript
.com            Microsoft MS-DOS-program
.cpl            Kontrolpaneludvidelse
.crt            Sikkerhedscertifikat
.exe            Program
.hlp            Hjælp-fil
.hta            HTML-program
.inf            Installationsoplysninger
.ins            Internet Naming Service
.isp            Kommunikationsindstillinger til Internettet
.js            JScript-fil
.jse            Jscript Encoded Script-fil
.lnk            Genvej
.mdb            Microsoft Access-program
.mde            Microsoft Access MDE-database
.msc            Microsoft Common Console-dokument
.msi            Microsoft Windows Installer-pakke
.msp            Microsoft Windows Installer-programrettelse
.mst            Microsoft Windows Installer-transformation; Microsoft Visual Test-kildefil
.pcd            Foto-cd-billede; Microsoft Visual-kompileret script
.pif            Genvej til MS-DOS-program
.prf            Microsoft Outlook-profilindstillinger
.reg            Poster i registreringsdatabase
.scf            Windows Stifinder-kommando
.scr            Pauseskærm
.sct            Windows Script-komponent
.shb            Shell Scrap-objekt
.shs            Shell Scrap-objekt
.url            Internetgenvej
.vb            VBScript-fil
.vbe            VBScript Encoded Script-fil
.vbs            VBScript-fil
.wsc            Windows Script-komponent
.wsf            Windows Script-fil
.wsh            Indstillingsfil til Windows Script Host
Følgende liste angiver, hvordan Outlook fungerer, når du modtager en "usikker" vedhæftet fil:
"Usikre" vedhæftede filer er ikke tilgængelige. Du kan ikke gemme, slette, åbne, udskrive eller på anden vis ændre "usikre" filer. Den øverste del af e-mail-meddelelsen angiver, at Outlook har blokeret adgangen til den "usikre" vedhæftede fil. Den vedhæftede fil er ikke tilgængelig i Outlook, men selve den vedhæftede fil fjernes ikke fra e-mail-meddelelsen.

Hvis du videresender en e-mail-meddelelse, der indeholder en "usikker" vedhæftet fil, medtages den vedhæftede fil ikke i den videresendte e-mail-meddelelse.

Hvis du sender en e-mail-meddelelse, der indeholder en "usikker" vedhæftet fil, får du en advarselsmeddelelse, der fortæller, at andre Outlook-modtagere muligvis ikke kan få adgang til den vedhæftede fil, du prøver at sende. Du kan enten ignorere advarselsmeddelelsen og sende e-mail-meddelelsen, eller du kan vælge ikke at sende den.

Hvis du gemmer eller lukker en e-mail-meddelelse, der indeholder en "usikker" vedhæftet fil, får du en advarselsmeddelelse om, at du ikke kan få adgang til den vedhæftede fil fra Outlook. Du kan ignorere advarselsmeddelelsen og gemme e-mail-meddelelsen.

Du kan ikke åbne objekter, der er indsat i RTF-meddelelser i Microsoft Outlook med kommandoen Indsæt objekt. Der vises en visuel gengivelse af objektet, men du kan ikke åbne eller aktivere objektet i e-mail-meddelelsen.

Du kan ikke åbne "usikre" filer, der er gemt direkte i en Outlook- eller Exchange Server-mappe. Selvom disse filer ikke er vedhæftet et Outlook-emne, betragtes de stadig som "usikre". Følgende fejlmeddelelse forekommer i denne situation:

Emnet kan ikke åbnes. Outlook har blokeret adgang til dette emne, der kan være usikkert.
Niveau 2
Niveau 2-filer er ikke "usikre", men de kræver større sikkerhed end andre vedhæftede filer. Når du modtager en vedhæftet fil i kategorien niveau 2, bliver du spurgt, om du vil gemme den vedhæftede på en disk. Du kan ikke åbne den vedhæftede fil fra e-mail-meddelelsen. Som standard er der ikke knyttet filtyper til denne gruppe, men du kan tilføje filtyper på listen over Niveau 2.

BEMÆRK: Listen over filer, der er omfattet af kategorien Niveau 2, kan kun ændres, hvis du anvender Outlook i et Microsoft Exchange Server-miljø, og din e-mail leveres til en Exchange Server-postkasse. Disse ændringer skal foretages af en administrator.
Andre vedhæftede filer
Når du forsøger at åbne en vedhæftet fil, der ikke findes på listerne "usikker" eller Niveau 2, bliver du bedt om enten at åbne filen direkte eller gemme den på en disk. Du kan deaktivere fremtidige meddelelser angående den pågældende filtype, hvis du fjerner markeringen i afkrydsningsfeltet Spørg altid, før filer af denne type åbnes.

BEMÆRK: Hvis et program knytter sig til et nyt filtypenavn, behandles filtypen som en "anden" vedhæftet fil, indtil du føjer filtypen til listen "usikker". Hvis du f.eks. installerer et program på computeren, der anvender filer med filtypenavnet .xyz, åbner det nye program den vedhæftede fil og kører den, hver gang du åbner en vedhæftet fil med filtypenavnet .xyz. Filtypenavnet .xyz findes ikke som standard på listen "usikker" eller Niveau 2, så det behandles som et "andet" filtypenavn. Hvis du vil have, at vedhæftede filer med filtypenavnet .xyz behandles som "usikre", skal du føje filtypenavnet .xyz til listen over "usikre" filtypenavne.

Bemærk venligst: Dette er en oversættelse af en engelsksproget artikel. Det er muligt, at efterfølgende ændringer eller tilføjelser til den originale engelske artikel ikke er indarbejdet i oversættelsen. Informationerne i artiklen er baseret på den engelsksprogede udgave af produktet. Ved oversættelsen er det ikke blevet afprøvet, om informationerne er korrekte i forhold til andre sprogudgaver af produktet. Microsoft stiller informationerne til rådighed uden ansvar for, at de er korrekte eller egnede til et særligt formål og uden noget ansvar for, at oversættelsen er fuldstændig eller korrekt.

Hentet fra http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=http%3a%2f%2fwww.microsoft.com%2fDanmark%2fSupport%2fxmlkb%2fDA290%2f4%2f97.ASP

Mvh. Blueyed
Avatar billede grinderslev Praktikant
31. januar 2002 - 05:03 #3
Brug dette lille program... let og effektivt.
http://www.mcdev.com/detachxp.htm
Avatar billede dompap Novice
12. december 2004 - 00:34 #4
Programmet findes ikke længere under det link, men kan findes under hovedsiden http://www.mcdev.com  (problemet er bare at man ikke kan afsende .exe filer, og andre med samme outlook version vil derfor ikke kunne afsende .exe filer til dig og så er det jo lige meget). I stedet for at sende .exe filer direkte så pak i winzip eller winrar og send. Du kan nemlig godt modtage en .exe fil når den er pakket.