Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
31. januar 2002 - 07:51 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til iværksættere

Fortsættelse fra http://www.eksperten.dk/spm/146512

Så blev siden klar til test.

Kom ind og kig, og fortæl mig gerne hvad vi skal have med i version2. Intern postsystem og kategori-abonnering er på vej...

I behøver ikke komme med en sitevurdering osv, den ogretter jeg i rette kategori til den tid :) Jeg vil helst bare høre hvad iværksætterne mangler på siden, og hvis I støder på nogle fejl. Men velkommen...

www.startfirma.dk

Det er ikke sikkert at alle dns virker endnu, så hvis du ser en hostingside, så er det fordi dns ikke af klar. Men det burde være iorden nu!

Der er point til forslag og bugs.
Avatar billede danic Nybegynder
31. januar 2002 - 08:49 #1
Kanon webdesign, har du selv lavet dine billeder?
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
31. januar 2002 - 09:10 #2
Det har min makker lars som er med i projektet. De er lavet i Photoshop og 3D Studio Max

Mange tak :)
Avatar billede carstena Nybegynder
31. januar 2002 - 09:24 #3
Jeg har indtryk af en yderst professionel site der nok skal give pote.

Jeg har ikke gået den igennem i detaljer, men jeg fandet en "fejl" under registrering af virksomhed. Jeg er ret sikker på at den nye finanslov indbærer at grænsen for momspligt er sat på til en omsætning på 50.000 DKK/år.

Jeg skal nok kikke nærmere på siden når jeg får noget mere tid:-)
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
31. januar 2002 - 09:26 #4
Ja der skal rettes en del nu med den nye finanslov.. artiklerne er skrevet i december, og uploadet i januar. Mange tak for kritikken.
Avatar billede carstena Nybegynder
31. januar 2002 - 09:53 #5
Der var en ting som "slog" mig under IT.
Der er virkelig mange enmer, der også har relevans, men jeg tror at der er FOR mange emner til at der vil komme en fornuftig dialog og diskussion i dem.

Hvis man er ved at starte nyt firma så er det DET som tæller, og hvis man leder efter nyt motherboard til PCen så vil man rette henvendelse et helt andet sted.

Jeg tror, især i starten, at i skal disable de helt detajlerede enmer der ikke hører 100% ind under Startfirma ideen. Når der så kommer en masse besøgende, så kan systemet udviddes. Så har i til den tid også noget positivt at fortælle brugerne så de kan se at siten modnes. Du kender følelsen af at besøg en site hvor der er 2 indlæg til debat. Neeej, man smutter igen.
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
31. januar 2002 - 10:07 #6
Ja det er en kritik jeg også lige har fået af en bruger på statfirma. Min intention er at iværksættere, IT-folk og studerende kan få en masse glæde af hinanden (der kommer også en selvstændig side for studerende for ellers kan jeg ikke fange dem. Jeg har uddelegeret opsætningen af en sudenterguiden.dk som snarest skulle komme). For iværksætteren kan IT foraet virke uoverskueligt, men Iværksætter foraet må være til at overskue. Men alt det der drejer sig om jura, økonomi osv er samlet 1 sted nemlig i job og erhverv. Jeg tror jeg lader IT foraet være lidt endnu, og ser om det volder problemer. Ellers må vi lave en alternativ løsning, fx den du foreslår.
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
31. januar 2002 - 10:10 #7
Med hensyn modning at sitet, bygges der nu på en version2 med flere funktioner. Version3 som er planlagt byder på en række ny funktioner, redskaber og værktøjer.
Avatar billede osaka_san Nybegynder
31. januar 2002 - 10:28 #8
Pænt og enkel side. Dog er der nogle rent brugervenlighedsmæssige småfejl som måske i sidste  ende kan mindske antallet af besøgende:

1. Menupunktet brugernavn, angiver ikke hvorvidt det drejer sig om at oprette en bruger eller noget andet. Det tog mig lige 30-60 sekunder at finde ud af hvor jeg oprettede en bruger. Samme uheldige virkning har linket Webmaster (er det til webmasterer, er det et mail link eller hvad er det?, man finder først ud af det når man klikker på det)

2. dropdown menuerne i toppen er da fine, men jeg ville nok lade dem lukke af sig selv når man førte musen væk fra dem. Det virker ligesom lidt mere logisk.

3. Under registreringen ville jeg nok foretrække selv at skulle indtaste mit postnummer. Det tager så gevaldig meget mere tid at skulle finde det i en drop downmenu når der er så mange mulige.

Derudover lidt skønhedsfejl:

1. i bunden af siden ser det ud som om der er et php tag du har glemt at lukke "?>"

2. Den sorte bundbar virker lidt malplaceret i forhold til toppen som strækker sig over hele siden hvis vinduet bliver resizet.  Man forventer lidt at den gør det samme.

Derudover kan jeg kun ønske held og lykke med projektet og regner med selv at kigge forbi på jævnligt basis, da jeg så småt er igang med et planer selv hen i retningen af lidt hyggefirma :-)

Med Venlig Hilsen
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
31. januar 2002 - 11:50 #9
Osaka>
Mange tak for kritikken. Jeg giver dig ret i din kritik og finder på en løsning :)

Du skal være hjertelig velkommen, når du springer ud som iværksætter :)
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
31. januar 2002 - 19:12 #10
STORARTET - fra idé til realisering på ca. 2 måneder - FLOT !

Et stort tillykke til 'startfirma' og velkommen i 'fast lane' for danske iværksættere ... :)

Vi ses derinde gutter ...

/Tony
Avatar billede sago Nybegynder
31. januar 2002 - 22:28 #11
Det ser ud til at være et rigtig fedt site - held og lykke med det!
Avatar billede movingrok Nybegynder
01. februar 2002 - 01:37 #12
Kanon initiv (initiativ) - Jeg håber at det bliver en succes - Lad sitet blive enkelt og overskueligt. Jeg har ikke gransket sitet i detaljer, men jeg kunne godt tænke mig en slags projekt-opslagstavle. Et eksempel: Jeg har et projekt som jeg gerne vil have løst, men ved ikke hvem der kan løse det. Det skulle være ligesom når men søger efter en lejlighed eller kvinder. Krav opstilles og hjælpere svarer.
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
01. februar 2002 - 08:42 #13
movingrok>

Jeg skal lige forstå det rigtigt..

Kunne et eksempel være:

Spørger:
Jeg vil gerne have implemeteret et økonomistyringsprogram. Hvem kan klare det?
Svare:
Da jeg fik implementeret mit, brugte jeg bla bla

Er det sådan du mener?

Det vil jeg lige prøve at vende nogle gange i hovedet. Hvis du har en idé til hvordan høre jeg det gerne :)
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
01. februar 2002 - 16:35 #14
Alle havde fortjent point, men for første gang har jeg set at der ikke var nogen der ville have dem !?!

Tak for hjælpen!