Avatar billede jayf Nybegynder
04. marts 2002 - 00:53 Der er 68 kommentarer og
1 løsning

Erfaringer med Cliche Webhosting søges...

Jeg har nu et stykke tid gået og overvejet hvilket webhotel jeg skal vælge. Jeg har brug for PHP, MySQL, FTP adgang samt 10+ POP3 konti samt 10+ subdomains. Jeg faldt forleden over http://cliche.dk/ der tilbyder hosting til rimeligt billige priser.

Er der nogen der har erfaring med disse? Oppetid, service, er der tit problemer med noget eller kører det hele på skinner hos dem?

MvH
Jakob
Avatar billede jayf Nybegynder
04. marts 2002 - 01:01 #2
Tak for det :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. marts 2002 - 01:02 #3
*np*
Avatar billede manon Nybegynder
04. marts 2002 - 01:06 #4
barcardil >>
se, det er det jeg mener - du er ikke troværdig!
hvorfor holder du dig ikke langt væk fra sådanne spm og lader køberne af cliche.dk´s produkter svare !

DU ER SQ SELV EJER AF ET WEBHOTEL OG NATURLIGVIS SIGER DU DA IKKE, - "jo, bare ta´ cliche, de er gode nok, mit webhotel er for ringe jeg jeg yder en dårligere service!"

Du er total inhabil i dette spm!
Avatar billede manon Nybegynder
04. marts 2002 - 01:06 #5
jayf >>>

NEJ, NEJ  og atter nej - du har lige givet 15 point til et svar du ikke kan bruge til en skid !
Avatar billede manon Nybegynder
04. marts 2002 - 01:07 #6
jayf >>

Hvis du vil spørge nogen, så spørg den der er eller har eller tænker på at være kunde hos cliche.dk og som virkelig ved hvad de snakker om.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
04. marts 2002 - 01:08 #7
Jeg er (eller har ventet i 4 uger på at blive) kunde hos dem... :o)
Avatar billede jayf Nybegynder
04. marts 2002 - 01:12 #8
manon : Nu ved jeg ikke om denne diskussion fører længere tilbage, men i dette tilfælde kan jeg ihvertfald sige: Her synes jeg ikke på nogen måde at bacardil er utroværdig. Selvom han måske selv ejer et webhotel er det da ikke hans mening om Cliche.dk han fortæller, men derimod henviser han til en debat, hvor mange andre er inblandet, vedr. Cliche webhosting. Der er både negative og positive indlæg hvilket for mit vedkomenne er rigeligt til at tage stilling til, om jeg vil anvende Cliche webhosting eller ej. Jeg synes selv de 15 point er givet godt ud.
Avatar billede detholderikke Nybegynder
04. marts 2002 - 01:12 #9
barcardil>>>hmm...konkurrence er sundt meeen.
manon>>>takker for din opbakning men vi er allesammen store drenge vi kan godt tage os af kritik
jayf>>>prøv os eller andre, som alle andre steder du handler på nettet har du lov til 14 dages fortrydelsesret
Avatar billede manon Nybegynder
04. marts 2002 - 01:12 #10
taskmgr >>
venter du også 3 timer på din medicin på apoteket når de siger at det kun tager 10 min. ? Vilel du så ikke spørge til hvor din recept og medicen bliver af ?
venter du også 4 uger på toget, selvom du ved at det går om 5 min. ? Ville du ikke finde ud af hvorfor toget ikke går?

*LOL*
Avatar billede detholderikke Nybegynder
04. marts 2002 - 01:13 #11
taskmgr>>>hvilket domæne så skal jeg da lige svare på hvorfor du ikke er oprettet endnu, eller om du mangler nogen af de informationer vi har bedt dig tilsende
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. marts 2002 - 01:14 #12
manon> Slap lige af..

>se, det er det jeg mener - du er ikke troværdig!
>hvorfor holder du dig ikke langt væk fra sådanne spm og lader køberne af >cliche.dk´s produkter svare !

Hvorfor skulle jeg det? Jeg har smidt linkt til en gruppe, hvor der er mange flere erfaringer med cliche.dk end her.

Hvad er der utroværdigt, når jeg ingen kommentar om firmaet har smidt? Det er for mig slet ikke utroværdigt.

>DU ER SQ SELV EJER AF ET WEBHOTEL OG NATURLIGVIS SIGER DU DA IKKE, - "jo, >bare ta´ cliche, de er gode nok, mit webhotel er for ringe jeg jeg yder >en dårligere service!"

Jeg siger slet ikke noget, men hjælp jayf med sit spm. som jeg hjælper andre også.

>NEJ, NEJ  og atter nej - du har lige givet 15 point til et svar du ikke >kan bruge til en skid !

Okey, men tæl lige antal erfaringer herinde og i de links jeg gav, hvor får du flest?
Avatar billede manon Nybegynder
04. marts 2002 - 01:16 #13
detholderikke >>
måske, men jeg har lov til at svare hvis jeg ser et indslag som jeg mener ikke burde være der.

jayf  >>
så læser du sq hurtig og danner dig en rimelig god mening omkring et så vigtig emne som valg af webhotel.
jeg vil gerne ansætte dig som analysechef hvis du kunne få overblik og danne dig en sund og fornuftig mening/vurdering at overstående link *GG*
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. marts 2002 - 01:17 #14
detholderikke> Sorry, men forstå ikke din kommentar. Jeg har igen slet ikke sagt hverken godt eller skidt om jer (cliche.dk).

Jeg har en mening om jer *gg* Men holder den for mig selv eller kommer ud med den i en debat hvor den hører hjemme.

Jeg hjalp bare jayf og kan se at han har forstået at det kun var links og ikke kretik
Avatar billede manon Nybegynder
04. marts 2002 - 01:18 #15
bacardil >> hvorfor giver du ham så ikke det link til/hvor cliche.dk roses til skyerne og alle klapper sig i deres små hænder?
Avatar billede detholderikke Nybegynder
04. marts 2002 - 01:19 #16
manon>>>ok kan se det fra din side....undskyld
bacardil>>>kan også se det fra din side...og tror ALLE konkurrenter har meninger om os..hvis du ved hvad jeg siger *S*
Avatar billede manon Nybegynder
04. marts 2002 - 01:20 #17
(jeg bliver sq bare sur over sådan et svar!)
Avatar billede taskmgr Nybegynder
04. marts 2002 - 01:20 #18
Jeg har snakket med "Cliche", og min kommentar skal absolut ikke opfattes som negativ :o)
Det drejer sig om en flytning af et .net-domæne, og jeg er helt indforstået med at det tager tid, og så er den skid slået. Ligger ikke vågen om natten og venter på en mail :o) Bare rolig.

Så pas lige på hvor hårdt i slår ned en anden gang. Tak
Avatar billede manon Nybegynder
04. marts 2002 - 01:21 #19
detholderikke > du behøver ikke at undskylde ;-)
Avatar billede detholderikke Nybegynder
04. marts 2002 - 01:22 #20
taskmgr>>>ahh du er en dot com/net/org flytning, må desværre sige at vi til at starte med desværre valgte grueligt galt mht. udbyderen til dette, vi har taget kontakt til dem så de kan tage en hvis legmesdel ud...
Avatar billede manon Nybegynder
04. marts 2002 - 01:23 #21
taskmgr > så definer dit svar - jeg havde ikke slået så hårdt hvis jeg vidste du ventede på en dot.net redeligering, jeg har selv prøvet det og ved hvor irriterende det er - men det er jo ikke cliches skyld at din dot net ikke er kommet igennem, så din kommentar havde ingen relevans. *s*
Avatar billede jayf Nybegynder
04. marts 2002 - 01:24 #22
Har skimmet de fleste af indlæggene igennem på http://groups.google.com/groups?hl=da&frame=right&th=73dac1a3ac3023ed&seekm=3c7fdeac%240%2410843%24edfadb0f%40dspool01.news.tele.dk#link1 og har hurtigt fået nok erfaringer/meninger fra andre for mit vedkommene, plus jeg har mine egne erfaringer at tage af fra tidligere webhoteller til min beslutning.

EOD - JayF, Signing out.
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. marts 2002 - 01:24 #23
manon> Der skal være både ris og ros som der er i mine links.

Hvis du klikker på mit sidste links og vælger nr. 3, så skriver han:

De har overraskende god kundeservice, og hvis de er lige så stabile som de
siger, skal de nok få en masse kunder... Jeg har bestilt et domæne, som er
aktivt fra i morgen - så jeg skal nok holde gruppen informeret om, hvordan
det går. Men det tegner godt, må jeg sige.

Hvis jeg ville havde jayf.dk hen til web-sale.dk eller bare væk fra cliche.dk, så havde jeg nok smidt direkte links til ris omkring cliche.dk.

Jeg mener stadigvæk ikke at mit link skader cliche.dk eller på nogen måde kun henvender dig omkring kretik af dem, men jeg vil stadigvæk smide links om cliche.dk hvis der kommer spm. :o)

detholderikke> Sikke du kan se alt fra alle sider *g* Men du har jo også meninger om os som vi har om dig. Sådan er livet.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
04. marts 2002 - 01:25 #24
detholderikke>>> Det er jeg klar over. I kan i mellemtiden takke friserverplads.dk for min tålmodighed :o)
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
04. marts 2002 - 01:26 #25
kig lige her: http://www.eksperten.dk/spm/180503

Deres sikkerhed er det dårligste jeg nogensinde har set
Avatar billede manon Nybegynder
04. marts 2002 - 01:26 #26
jayf >>

for at vende tråden tilbage til selve spm.

jeg har prøvet mange, rigtig mange webhoteller og det bedste i forhold til prisen jeg til d.d. har set, er cliche.dk

bevares - der findes andre webhoteller som kan tilbyde dig mere og bedre, men prisen er også derfor højere *s*.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
04. marts 2002 - 01:26 #27
manon>> Derfor behøver du ikke at sidde på spring for at lave grin/pisse på folk! Undskyld udtrykket
Avatar billede manon Nybegynder
04. marts 2002 - 01:29 #28
bacardil >>
mener stadig du burde holde dig langt væk fra sådanne spm.
har du glade og tilfreds kunder og et produkt der matcher det folk ønsker, til en pris som er atraktiv, så skal du nok få ros og anbefalinger. sådan noget sker helt automatisk *s*
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
04. marts 2002 - 01:30 #29
cliche er billigt. Bruger det selv, men hvis du priotere sikkerhed højest, skal du nok vælge en anden udbyder
Avatar billede detholderikke Nybegynder
04. marts 2002 - 01:30 #30
bounce2002>>>hvis du er utilfreds med sikkerheden, beklager vi naturligvis da sikkerheden er vores et og alt...hvis du er webhotel kunde, hvilket jeg går ud fra pga. din kommentare vil jeg da gerne sørge for du får dine penge fuldt retuneret så du ikke føler dig presset til at være hos os i den betalte periode.
Avatar billede manon Nybegynder
04. marts 2002 - 01:30 #31
taskmgr > jo, hvis en kommentar ikke er relevant, så ja - jeg for det sq også at vide hvis jeg har nosset i den *GG*
Avatar billede detholderikke Nybegynder
04. marts 2002 - 01:32 #32
Siger tak for denne gang, kommentere imorgen hvis der er flere spm.
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. marts 2002 - 01:34 #33
manon> Du snakker og r.. går. Jeg har smidt links og det er alt. Jeg har hverken anbefalet os eller Cliche. Der er kunder nok til alle der levere kvalitet.

Men nu sidder jeg her som privat person og hjælper folk på eksperten og derfor holder jeg mig ikke væk fra sådanne spm. med links. Men  kommentarer om deres Oppetid, service m.m. må folk selv læse sig til via mine links.

taskmgr> manon er nok bare en af de folk der skal makere at han er her for at kunne nyde livet ;o)
Avatar billede taskmgr Nybegynder
04. marts 2002 - 01:34 #34
manon >> Min kommentar var ledende (og i øvrigt ikke urelevant). Sådanne kommentarer starter debatter som denne, men for det meste med bedre udfald.

Hvis du holder dine "nosser" for dig selv, så gør jeg det samme.
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. marts 2002 - 01:35 #35
manon> Må nok sige at det er dine kommentere i dette spm. der er mest urelevant af alle.
Avatar billede jayf Nybegynder
04. marts 2002 - 01:36 #36
bounce2002 > Netop det jeg selv er kommet frem til.
Hvis mit projekt var af mindre prioteret end dette ville jeg nok have valgt Cliche pga. deres billige priser, men pga. at mit projekt er af rimelig høj prioritet, vælger jeg et dyre hotel for at sikre mig selv mod at Cliche lukker og slukker om et halv år og jeg så skal til at bøvle med nyt domain og nyt hotel, i tilfælde af økonomien ikke skulle kunne løbe rundt.

Lige et spm. til manon...er du officiel bacardil hader og ansat som Cliche røvslikker? Ja, jeg undskylder udtrykker, men det er faktisk det indtryk jeg har fået af dig.
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
04. marts 2002 - 01:37 #37
detholderikke -> Jeg redigerede config.inc.php , og derved fik jeg adgang til alle jeres kunders databaser.. Der var én som ikke troede på mig, og gav mig lov til at kigge i hans db, og sende indholdet til ham via email.
Han var lige ved at gå fuldstændig amok, da sikkerheden til mysql kan brydes så let som ingen ting. Og da jeg hverken er hardcore programmør, og mysql ligger fjernt fra mit felt, undrere det mig egentligt meget.
Jeg er faktisk bange for at oprette en db ved jer, da jeg ikke kan være 1% sikker på at den ikke bliver "saboteret".
Avatar billede nt_secure Nybegynder
04. marts 2002 - 01:38 #38
"min far er stærkere end din far......"

hvilken børnehave er jeg kommet ind i????
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. marts 2002 - 01:39 #39
nt_secure> *hehe* Den skulle jo komme, men dette er den blå stue :o)
Avatar billede taskmgr Nybegynder
04. marts 2002 - 01:39 #40
bounce2002 >> Hmm. Det lyder ikke så fedt det der...
Avatar billede nt_secure Nybegynder
04. marts 2002 - 01:41 #41
Hviss dette er niveauet for eksperten, så undskyld mig lige.. skal lige finde "afmeld bruger"-knappen...
Avatar billede taskmgr Nybegynder
04. marts 2002 - 01:41 #42
Som min kæreste siger, "når mænd har deres issenkram i hånden, går de i barndommen" :o) Hun er ikke helt galt på den.

"issenkram" må endelig ikke misforståes i denne sammenhæng :-D
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
04. marts 2002 - 01:42 #43
task-> Nej vel! Derfor bruger jeg udelukkende txt filer, som bare er møg-hamrende irreterende, men de kan da i det mindste forblive sikre til et vist punkt
Avatar billede nt_secure Nybegynder
04. marts 2002 - 01:43 #44
farvel... finder et andet sted at få og gi hjælp fremover..
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. marts 2002 - 01:43 #45
nt_secure> Kedeligt at du ikke kunne blive længere, men der er jo nogen der skal afprøve om afmeld bruger nu også virker i den nye udgave af eks.

taskmgr> *hehe*
Avatar billede jayf Nybegynder
04. marts 2002 - 01:45 #46
nt_secure: *LOL* Jamen, farvel farvel og hils fra insitutionen 'Den Blå Ekspert' hvor du nu kommer frem ;P
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
04. marts 2002 - 01:48 #47
Men jeg må lige sige -> Cliche er ikke helt dårligt! Deres priser er billige, deres support holder og så er de "flike i deres svar".
Avatar billede taskmgr Nybegynder
04. marts 2002 - 01:48 #48
Hold dog kæft hvor kan man spille vigtig :-D

Der må jeg grine lidt
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
04. marts 2002 - 01:48 #49
flike = flinke...
Avatar billede taskmgr Nybegynder
04. marts 2002 - 01:49 #50
bounce2002 >> Helt enig :o) Jeg klager slet ikke...
Avatar billede taskmgr Nybegynder
04. marts 2002 - 01:51 #51
bounce... har du prøvet min <PARAM NAME=menu VALUE=false> i din swish?
Avatar billede manon Nybegynder
04. marts 2002 - 01:51 #52
nt_secure >>
cool, dvs. at din sidste kommentar i det enste spm du har stillet her i dette forum, er så meget bedre end vores og det mere voksen, end det vi skriver i denne dejlige diskution ? *LOL*
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
04. marts 2002 - 01:51 #53
hov. den har jeg helt glemt... kigger lige :)
Avatar billede manon Nybegynder
04. marts 2002 - 01:52 #54
nå drenge

nu gider jeg ikke at diskutere med jer mere - det var hyggeligt her i de sene nattetimer *GG*
Avatar billede manon Nybegynder
04. marts 2002 - 01:53 #55
bounce2002 >>
ja, fedt at slutte med "Tak for ingenting" *LOL*
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. marts 2002 - 01:53 #56
manon> Jamen det var da hyggeligt :o)

Tak for en god diskotion til alle, men nu var der jo alligevel en lykkelig slutning.
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
04. marts 2002 - 01:54 #57
task -> Hvor skal den indsættes ?
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
04. marts 2002 - 01:55 #58
manon --> HUH ???
Avatar billede taskmgr Nybegynder
04. marts 2002 - 01:57 #59
Hehe... nu sad jeg og ventede på et indlæg i dit spørgsmål :o)

<param name="movie" value="test.swf">
  <param name="quality" value="high">
->>  INDSÆT HER
  <param name="bgcolor" value="#FFFFFF">
  <embed name="test" src="test.swf" quality="high" bgcolor="#FFFFFF" swLiveConnect="true"

Prøv... er ikke sikker
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
04. marts 2002 - 02:00 #60
yeah !!!!! Det virker perfekt !!!!
Avatar billede manon Nybegynder
04. marts 2002 - 02:50 #61
bounce >> ja, det var til nt_secure kommentar, der sidst i hans eneste spm, skriver han: " Tak ...for nada", dvs "Tak for ingenting". Havde han derimod skrevet "de nada", havde han sagt "det var så lidt" *s*

Så de det 17. afsnit at Enterprise - total fedt, det burde i se :-)
Avatar billede luxman Nybegynder
04. marts 2002 - 14:20 #62
så længe han ikke anbefaler web-sale så er det jo godt...
men er det ikke også hans bror der ejer web-sale.dk palle og ikke peter..?
Men jeg synes  nu også han skal holde sig fra den slags spørgsmål....
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. marts 2002 - 14:23 #63
luxman> Sikke et held at jeg selv bestemmer hva..
Avatar billede luxman Nybegynder
04. marts 2002 - 22:49 #64
hmm... jeg mener bare du er inhabil i det emne her...
og derfor skulle blande dig udenom...
jeg siger ikke noget dårligt om web-sale.dk fordi jeg bruger dem selv... til to domæner og klager ikke MEGET hurtig service :)))
så det er ikke det...
Avatar billede bacardil Nybegynder
17. marts 2002 - 03:06 #65
Tak..
Avatar billede luxman Nybegynder
17. marts 2002 - 09:37 #66
sorry Bacardil....

Jeg har begået en fejl...
jeg læste ikke det hehe igennem...
sådan som jeg ser det her er du ikke inhabil....
du gav bare nogle links hverken ris eller ros.
jeg synes man kunne finde begge dele på de sider som du gav...

så undskyld min fejl....
Avatar billede bacardil Nybegynder
17. marts 2002 - 10:22 #67
Alle kan begå fejl *ss*  Men tak for at du smed en kommenatr..

Fosat god søndag.
Avatar billede luxman Nybegynder
17. marts 2002 - 10:25 #68
Bacardil>>
undskyld jeg spørger men er det dig der ejer web-sale..?
og hedder du Palle eller Peter...?
undskyld jeg spørger men kan ikke blive enig om hvem du er...
Avatar billede bacardil Nybegynder
17. marts 2002 - 10:36 #69
Det forkerte sted at lige det op, men jeg hedder Palle´.