Avatar billede marz* Nybegynder
05. marts 2002 - 20:21 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

drop down menu på eksperten

der er en drop down menu der er så langsom at jeg først har opdaget den idag :) *GGGG* jeg så den en enkelt gang og det er ikke lykkedes for mig at få den frem igen ????

hvordan laver i så "fantastisk" kode, når i har et ekspert team på banen i form af os( efterhånden stakkels) bruger ???

marz*
Avatar billede startfirma Nybegynder
05. marts 2002 - 20:22 #1
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. marts 2002 - 20:36 #2
marz> du må have en elendig internet forbindelse for her har den virket perfekt - det gjorde den nu også igår :)
Avatar billede realone Nybegynder
05. marts 2002 - 21:40 #3
http://www.frip.dk/yp/dropdown.jpg
hmmmmmmmmm...!!
</RealOne>
Avatar billede admin Novice
06. marts 2002 - 09:24 #4
I skal som altid være velkomne til at komme med forbedringer.
Avatar billede invisibleman Nybegynder
06. marts 2002 - 09:48 #5
Ikke for at være lyseslukker ... men jeg synes der bør tænkes på os der stadig sidder med halvlangsomme computere ... E. er blevet MEGET sløv når den loader en side fordi den skal initialisere alle de menuer, som btw. også er langsomme at bruge (=bruger dem ikke).

Det er da smart nok .. men så lav det en option så man selv kan vælge om man ønsker at de er der.
Avatar billede macho Praktikant
06. marts 2002 - 10:25 #6
marz* -> Jeg kan kun tilslutte mig din holdning til menuen; eller mangel på samme. Jeg kører på en rimelig hurtig ADSL-forbindelse, men ikke desto mindre loader menuen meget langsomt. Samtidig - når menuen langt om længe er blevet synlig - er det ikke muligt at se halvdelen p.gr.a. reklamen nedenunder, se her:
http://www.sitecenter.dk/macho/nss-folder/mappe/eksperten.jpeg
Så kan den altså ikke bruges til meget
Avatar billede startfirma Nybegynder
06. marts 2002 - 10:26 #7
macho> forkert link :)
Avatar billede startfirma Nybegynder
06. marts 2002 - 10:26 #8
Nu virker det :)
Avatar billede macho Praktikant
06. marts 2002 - 10:27 #9
startfirma -> Du var hurtig til at tjekke; men ja - du havde så ganske ret!!
Avatar billede marz* Nybegynder
06. marts 2002 - 11:43 #10
jeg sidder osse på en lille adsl på .512 :) men det virker bedre idag end igår, nu er den vel cache't :)

marz*
Avatar billede marz* Nybegynder
06. marts 2002 - 11:48 #11
sig mig lige en gang, er menuen lavet med gif'er ???? hvorfor har i ikke brugt css ???? eller onmouse over ???
ahhhh i ville have den til at virke i ældre browsere.... men det gør den ikke, ikke i netascape ihvertfald :)

marz*brok
Avatar billede 7th Praktikant
06. marts 2002 - 14:04 #12
Er fuldkommen enig - menuen gør sitet langsommere for brugere med ældre computere, så jeg synes personlig ikke menuen er en holdbar løsning, og egentlig vel også ganske overflødig. Hvor mange bruger egentlig menuen til at navigere via ? Ikke mig ihvertfald. En sidste grund hvorfor jeg synes den skulle pilles ned igen er at den i ikke passer særlig godt ind i designet. Ikke just den pæneste menu jeg har set.
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2002 - 15:40 #13
Magen til brokkehoveder.
Avatar billede startfirma Nybegynder
06. marts 2002 - 16:01 #14
Mercur8>

Det er ikke brok fra min side..  påpager kun fejl:

Ny fejl: http://212.242.89.205/lawyer/exp_hvid.GIF
Avatar billede startfirma Nybegynder
06. marts 2002 - 16:17 #15
Realone er dog heldig..

Her går den både under søg og banner:

http://212.242.89.205/lawyer/exp_banseek.GIF

Jeg ville gerne kunne slå den fra ;)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede startfirma Nybegynder
06. marts 2002 - 16:19 #16
Avatar billede realone Nybegynder
06. marts 2002 - 16:31 #17
startfirma --- hvad er der galt i den top10?!
Det er jo top10'en for den pågældende kategori, her "E-løsninger"
</RealOne>
Avatar billede startfirma Nybegynder
06. marts 2002 - 16:33 #18
Der står 8,8,8  ja ok.. jeg synes der burde stå 8,9,10 men det er jo en smagssag, og i pricippet ikke forkert
Avatar billede stigc Nybegynder
07. marts 2002 - 17:36 #19
menuerne er død-irreterende på min 350 mhz computer.
Kan I ikke lave dem med onClick, istedet for onMouseOver, så det ikke komemr frem hele tiden ? Desuden bør der benyttes iframe ved explorer så de ryger foran seletion-boksene.....