Avatar billede johnstigers Seniormester
04. april 2002 - 21:28 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Kopiering af beskyttet musik-cd med indbygget fejl.

Hvordan kopierer men en cd som er beskyttet med den nye beskyttelse, hvor der er indlagt fejl på cd´en?
Avatar billede rs2000 Nybegynder
04. april 2002 - 21:29 #1
kom så med det:-)
DET MÅ DU IKKE
Avatar billede jackson23 Nybegynder
04. april 2002 - 21:30 #2
hvorfor skulle man ikke må det????
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. april 2002 - 21:31 #3
rs2000> hæ hæ - dem der siger det har ikke hovedet at døje med. Man må jo gerne tage en kopi af en musik-cd (til sig selv) - så den skal de bare komme med - det får de INTET ud af.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. april 2002 - 21:31 #4
;)
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2002 - 21:31 #5
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2002 - 21:32 #6
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. april 2002 - 21:33 #7
jeg vil ikke sidde og PRØVE mig frem - vil have en opskrift. der må være nogen der ved det :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. april 2002 - 21:34 #8
clonecd duer forresten ikke - cd´en kan ikke læses...
Avatar billede rs2000 Nybegynder
04. april 2002 - 21:35 #9
Ja men der plejer jo at komme 117 svar ligesom mit:-)
Jeg ved godt hvad man må og ikke må.
Det står jo lige her:-)
http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/cdbrand/
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2002 - 21:35 #10
Dovne hund :) Jeg har fået at vide, at cd-mate kan, men jeg har ikke selv prøvet.
Avatar billede rs2000 Nybegynder
04. april 2002 - 21:37 #11
Du kunne jo købe en god mikrofon og så.............
:-)
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2002 - 21:40 #12
ka man ikk bare kopiere skidtet ind på sin hd i pokkers god wav kvalitet og så brænde det ud som en audio CD?
Avatar billede rs2000 Nybegynder
04. april 2002 - 21:42 #13
Jeg kunne engang lave "Christian" pladen til MP3.
Den skulle også være kopibeskyttet
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. april 2002 - 21:42 #14
phunlypopcorn> problemet ligger i at cdrom-drevet ikke kan læse cd´en da drevets fejlkorrigering er for effektiv til musik - hvis det var data var den en anden snak :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. april 2002 - 21:43 #15
ufc> ok - jeg prøver cd-mate ;)
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2002 - 21:43 #16
ahhhh..... (hva ved jeg *G* kopierer sq aldrig cd'er så det var bare et skud i tågen)
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. april 2002 - 22:00 #17
kan stadig ikke læse den cd :(
Avatar billede double-g Juniormester
04. april 2002 - 22:16 #18
en løsning er at koble en alm. cd-afspiller på audio indgangen på lydkortet og grabbe den til *.wav filer ligesom man gør med en LP
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. april 2002 - 22:17 #19
double-g> min stationære cd-afspiller er desværre kaput...
Avatar billede cool-wil Nybegynder
04. april 2002 - 23:10 #20
så vidt som jeg har hørt, skulle man ikke kunne høre en af de nye cder på computeren, kan det passe?

Jeg tror bestemt ikke at der er særlig mange programmer som er blevet udviklet, som kan kopiere disse cder endnu, jeg leder selv efter et:-9

wil/
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. april 2002 - 23:11 #21
cool-wil> lige præcis :)
Avatar billede dmcn Praktikant
05. april 2002 - 00:45 #22
Stk. 3. Bestemmelsen i stk. 1 giver ikke ret til at benytte fremmed medhjælp ved eksemplarfremstillingen, når der er tale om
1) musikværker,
2) filmværker,
3) værker af brugskunst eller
4) kunstværker, såfremt eksemplarfremstillingen har form af en kunstnerisk gengivelse.

Det er ikke tilladt at modtage hjælp til at kopiere en CD - luk spørgsmålet.
Avatar billede woolbox Nybegynder
05. april 2002 - 01:43 #23
Folk her fandme så dobbeltmoralske og hellige - der er sgu da ikke n herinde der ikke selv kopiere cd'ere og så er der fandme nogen der støver rundt i stykker, vers og linier fra åndsvage paragraffer i en fuldstændig utidsvarende og sammenlappet og helt igennem tåbelig lovgivning, omkring ophavsret og digital kopiering ...

For fanden da, jeg vil sgide på om det er lovligt, hvis jeg er nødt til at spørge om hjælp til at få brændt en kopi af en musik cd, som jeg har betalt for og som jeg har lov til (med tryk på 'lov') at brænde en kopi til mig selv af, så gør jeg da det!! Det er sgu da konceptet med bevidst at fabrikere fejlfyldte cd'ere der er forkert, ikke nok med at de fleste comp's ikke kan spille dem - lydkvaliteten bliver også væsentlig forringet på alm. cd-spillere da de indlagte, bevidste fejl sætter fejlkorrigerings-elektronikken i spilleren på overarbejde. Dette betyder en eksplosion i mængden af 'fejl-fortolket' data og masser af elektrisk støj - alt i alt et ringere produkt, rent lydkvalitetsmæssigt ...
Avatar billede woolbox Nybegynder
05. april 2002 - 01:49 #24
Morsom side på Forbrugerrådet!! :o) ...

"Du må gerne lytte til din egen kopi på en discman. Den kan du så tage med i toget eller over til vennerne. De må bare ikke lytte til discmanen." - haha, øvbøv eller noget!! *LOL*

"Du må også lytte til de kopierede cd'er på dit arbejde. Men kun hvis musikanlægget er dit eget og står inde på dit eget kontor." - hvad så hvis man skruer så højt op at ens kollegaer alligevel kan høre det? - Hvad nu hvis jeg er i tvivl om jeg bryder loven, skal jeg spørge alle i nærheden mig om de kan høre musikken? - Og hvor går grænsen, hvad nu hvis de kun kan høre en irriterende rytmisk dunke lyd 4-5 kontorer væk???

Desuden må man også "Spille en lovligt kopieret cd til din egen fest" - hvad med gæsterne? Skal de holdes sig for ørene? Kommer KODA og tjecker hvor mange der egentlig overhovedet har givet at høre efter det lort så mange såkaldte musik-kunstnere skider på markedet??

Nå, jeg må hellere stoppe nu ... personligt synes jeg at det illustrere min pointe med en underlige, lappeløsning af en forældet lovgivning temmelig godt! ;o)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
05. april 2002 - 07:52 #25
woolbox>> at jeg er uenig med færdselslovens bestemmelser, og synes det er både plat og latterligt at jeg kun må køre 80 km/t, gør ikke det store indtryk på den politibetjent der skriver bøden.
Avatar billede woolbox Nybegynder
05. april 2002 - 08:26 #26
jelzin101 -> Ved godt det ikke holder 100 - men jeg vil aldrig betænke mig på at det er ulovligt at kopiere en af mine egne cd'ere, hvis jeg er nødt til at spørge en anden hvordan man kopiere track..... whatever, 9 .... :o)
Avatar billede cool-wil Nybegynder
05. april 2002 - 09:52 #27
det er helt utroligt, at de må få lov til at lave sådan nogle cder, sidst jeg kiggede var det lovligt at kopiere en cd man selv har der hjemme, ind på sin puter, det har de jo lige sat en stopper for....

trælst( på godt jydsk) :-)
Avatar billede woolbox Nybegynder
05. april 2002 - 10:19 #28
Helt enig med cool-wil - de må bare lære at stole på os ;o)
Avatar billede dmcn Praktikant
05. april 2002 - 10:20 #29
woolbox : Hvad du synes om loven er jeg sådan set ret bedøvende ligeglad med. Den gælder overalt, også på dette site, og derfor følger vi den. www.eksperten.dk/regler hvis du skulle have glemt det.

cool-wil : Der er faktisk folk, der har klaget til forbrugerstyrelsen pga. copyrightbeskyttede CD'er. De kan, i nogen tilfælde, heller ikke afspilles på discman, og så er der jo lige det med, at vi faktisk gerne må kopiere dem. :)
Avatar billede woolbox Nybegynder
05. april 2002 - 10:23 #30
Så du vil stadigvæk holde på at spørgsmålet skal lukkes fordi at en stakkel ;) - spørger om hjælp til at kopiere en fucked up scrambled CD, som er en aldeles lovlig handling?
Avatar billede dmcn Praktikant
05. april 2002 - 10:25 #31
woolbox : Ja, det vil jeg.
"som er en aldeles lovlig handling?" : Loven siger at det er ulovligt at modtage hjælp til kopieringen - hvordan kan du sige at hans spørgsmål er lovligt?
Avatar billede woolbox Nybegynder
05. april 2002 - 11:26 #32
Jep, men der er lovligt at kopiere cd'en - hvilket nogle kødhoveder har stoppet for ... så kan det jo være nødvendigt at spørge om hjælp.

Deruover burde det være ulovligt at scramble lortet - men det vil jeg ikke diskutere da det ikke er relevant her ;o)
Avatar billede dmcn Praktikant
05. april 2002 - 11:30 #33
woolbox : Jeg er helt enig, det burde være ulovligt at forhindre kopiering, men det er *stadig* ulovligt at modtage hjælp til det. Sådan er loven overalt i DK, og altså også her.
Avatar billede woolbox Nybegynder
05. april 2002 - 13:03 #34
n0rmality -> SÅdan noget fuck!! ;o) ... man skulle fandme jage Michael Jacksons og andres kopibeskyttede cd'er på i r*ven på dem - det kunne nok lære dem!! :oP
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. april 2002 - 16:04 #35
Lukker.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. april 2002 - 16:04 #36
P.s. n0rmality> det vidste jeg ikke. Sorry.