Avatar billede bearhugx Nybegynder
06. april 2002 - 17:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvilke Servlet Containere understøtter "Hot-deploy"

JRun har en feature, som gør, at når man indsætter et .war-arkiv i et specifikt deploy-bibliotek, så bliver .war-arkivet udpakket (evt. næste gang serveren startes)... ikke så meget fantastiskt i det - Det kan de fleste servlet-containere, selv Tomcat....

JRun kan dog også sættes til at redeploye .war-arkivet, hvis det bliver overskrevet med en nyere version - og at disse nye sider/classes træder i kraft, uden at man skal til at genstarte serveren...

Mit spørgsmål er så - hvilke andre servere kan det...?

Jeg har forsøgt at finde svaret for Resin og Tomcat (de to andre servere, jeg kender lidt til), men kan ikke finde det i deres dokumentation....

Hvis Resin kan - hvordan sætter man den så til at redeploye....

/Søren
Avatar billede disky Nybegynder
09. april 2002 - 09:27 #1
Jeg ved ikke lige med .war filer, men Resin opdager i modsætning til Tomcat når .class filer opdateres.
Avatar billede disky Nybegynder
09. april 2002 - 09:31 #2
I følge:
http://www.caucho.com/products/resin/ref/http-config.xtp#war-dir

Specifies a special .war directory to place .war files. Any .war (web-application resource) file placed in the war directory will be automatically expanded and installed. The .war file will be expanded into war-expand-dir, if specified.

Det ser ud som om de automatisk installeres, det gælder nok også ved updatering af dem, i resin.conf er der en timer der per default er sat til 1s, det vil sige den scanner efter nye og ændrede klasser hvert sekund (skal selvfølgelig ændres i produktions miljø)

Hvis du har noget kode der skal testes, skal jeg gerne gøre det i aften
Avatar billede bearhugx Nybegynder
11. juli 2002 - 16:57 #3
Jeg har simpelthen ikke haft tid, lyst eller lejlighed til at få tjecke op på det... Har du noget imod at jeg lukker spm og tager points selv igen... Når jeg får lysten til at arbejde med serverside igen, så skal den skam nok komme op igen (sammen med en masse andet omkring bl.a. CMP EJB'er og Resin Konf)...

se evt. http://www.eksperten.dk/spm/233191