Avatar billede olebole Juniormester
13. april 2002 - 18:31 Der er 197 kommentarer og
1 løsning

Olebole logger ud - for good!

I slutningen af november 1999 pegede en af mine gode venner på et site, der hed Eksperten.dk. Det blev begyndelsen på en lang 'kærligheds affære'!

Jeg så med det samme, hvilket enormt potentiale dette forum besad og blev hurtigt opslugt af det. Det var ikke så mange spørgsmål, jeg kunne besvare i begyndelsen, men hver gang jeg 'ankom' til et spm. fór jeg ud på WWW for at finde svaret. Som oftest kom jeg for sent med svaret, men det ændrede sig som bekendt med tiden.
Efterhånden fik jeg lært så meget, at jeg lagde mig i spidsen for JavaScript- og (D)HTML-kategorierne - og fik endda job som Interface Developer på Framfab, alene med Eksperten som reference.

Jeg mødte en masse fine mennesker, der som jeg havde en stor interesse i programmel problemløsning og besad stor hjælpsomhed. Jeg mødte ligesindede, der havde en veludviklet humor og stor hjertelighed.
Faktisk blev jeg så glad for stedet, at jeg har tilbragt godt en halv arbejdsuge om ugen (somme tider mere) på stedet lige siden - omend det har været i aftagende det seneste halve år.

Sagen er nemlig den, at Eksperten på et tidspunkt druknede i egen succes. Pludselig gik rygtet om dette fantastiske sted - hvor man kunne få svar på allehånde computer spørgsmål og problemer - som en steppebrand over den danske del af WWW.
Brugerantallet boomede, men desværre trak det en stor flok mindre heldige typer med. Ikke mindst et større antal ganske unge utilpassede, der havde undgået deres socialiserings proces ved at søge tilflugt i chatrooms - i stedet for i samvær med 'rigtige' mennesker. Det er min erfaring, at den slags ofte udvikler sig som socialt retarderede, der ikke kender de mest simple og grundlæggende normer for omgang med andre - hvis de vel at mærke får lov til at leve videre i deres forvrængede virkeligheds opfattelse.
Desværre havde vores Admins ikke lyst eller overskud til at kaste sig ud i en nødvendig udrensning og Eksperten fik lov at forfalde i al for lang tid.

Disse brugere ændrede tonen på Eksperten i voldsom grad. Endda i en sådan grad, at et af de ældste medlemmer - som i lang tid indtog første pladsen på den samlede Top 10 i lang tid - ligefrem fik tilsendt en trusselsmail fra en af disse trestjernede jubeltumper!
Et ualmindelig vidende og hjælpsomt menneske blev dermed det første store tab for Eksperten, idet han - forståeligt nok - valgte at sige 'stop' ved den lejlighed. Også han var blevet træt af den måde, de nytilkomne brugere valgte at kvittere for svarernes hjælpsomhed på. De, der ikke forsøgte at snyde med points og flere brugerprofiler, opførte sig, somom svarerne var ansat på et offentligt sevicekontor og kunne pisses på efter forgodt befindende.
Det er der ingen begavede mennesker, der gider finde sig i - i længden. Mange er stoppet og flere er på vej væk. Nogle er blevet brugere i andre og mere seriøse fora, mens andre forsøger at skabe noget selv. Under alle omstændigheder har Eksperten lidt svære tab på den konto - og videns koncentrationen er blevet væsentligt fortyndet.

I efteråret 2001 begyndte jeg selv at rasle med sablen og tale alvorligt om at forlade Eksperten. Jeg lod mig dog overtale - ikke mindst af nikoaljdu - da de to Admins havde planer om at indføre et længe efterlyst coadmin system.
Først havde jeg sat 1.januar 2002 som deadline for et bedre Eksperten, men overtaltes altså til at vente endnu nogen tid.

Nu er systemet en realitet, men har det hjulpet? Desværre ikke nok - efter min mening  :(
De allerværste vildskud er blevet luget væk, men der er desværre alt for mange endnu. Det er ikke altid, de er så langt på afveje, at de kan ekskluderes - men stemningen og tonen, der har udviklet sig, mangler jeg simpelthen lysten til at være en del af.
Det, der hele tiden har tiltalt mig, har været vores 'rå - men hjertelige' omgangstone. Det, at vi har kunnet sige næsten, hvad som helst til hinanden - i *fuld gensidig respekt*, vel at mærke. Det, at føle hvordan hjælpsomhed, venlighed og respekt var de bærende kræfter blandt brugerne.

Den fornemmelse har det nye coadmin system desværre ikke været i stand til at genskabe hos mig. Alt for ofte støder jeg ind i spm, hvor småkriminelle eller andre parasitære dampbørn prøver at malke Ekspertens viden - uden at ville indgå i det 'samfund', der engang var Ekspertens kendetegn.
Spørgsmål, hvor spørgeren beder om hjælp til at prøve at platte andre, forekommer stadig alt for ofte.
Spørgsmål, hvor spørgeren bliver taget i at have flere (somme tider *mange*) brugerprofiler, forekommer stadig alt for ofte.
Spørgsmål, hvor spørgeren sviner de mennesker til, som faktisk bruger deres fritid på at hjælpe ham/hende, forekommer stadig alt for ofte. Alt i alt ikke noget, jeg har overskud til at samle på ... ikke noget, jeg har lyst til at tage del i ...!

Et 'politivæsens' hvervsudøvelse gør ikke i sig selv et samfund til et godt sted. Er 'samfundet' først kørt af sporet, er det en mentalitets ændring, der skal til og der kan man ikke bruge et 'politivæsen'. Det kan kun fjerne de aller værste ... de, der går væsentligt ud over 'loven'. De parasitære holdninger og den dårlige tone tager det meget lang tid at ændre på - og kræver helt andre midler.
Det tager kun ganske få måneder at lade et site sumpe til, men det kan tage årevis at få genopbygget det ... hvis det nogensinde lykkes!

Derfor var det også katastrofalt for Eksperten, at dets Admins i så frygtelig lang tid var totalt handlingslammede og sad alle advarsler og bønner om hjælp overhørig. Problemet er bare, det ikke kun er dem, der idag tager skraldet for deres passivitet.
Selvfølgelig er det et problem for dem, at Eksperten i professionelle kredse - fra at være omgærdet af respekt - idag bliver omtalt som 'sandkassen'. Et langt større problem består dog for alle de seriøse brugere, der mister deres engang så gode forum! Det kan ikke undre, at mange af dem føler en vis bitterhed over Admin's og Admin's berøringsangst og konfliktskyhed.

Selvfølgelig kunne jeg bare ignorere disse utilpassede brugere - men det står desværre ikke i min magt. Jeg har alt for mange følelser i klemme overfor stedet og kan ikke holde dem ud.
Jeg kan ikke finde mig i at se på, hvordan nogle personer besudler det sted, jeg har lagt så mange timer i og har så mange fine minder fra.

Brugeren 'rene2u' var den, der overbeviste mig om, det ikke længere er muligt for mig at frekventere Eksperten.
Giv ham nu ikke hele æren - det har han slet ikke format til - men han blev dråben, der fik mit bæger til at flyde over. Et af disse - i mine øjne - arrogante, ultimatvt dumme svin, vi var så dejlig fri for i starten.
Jeg er helt klar over, han og visse andre anser mig for at være en sær gammel idiot, hvilket der da sikkert kan være noget om. Jeg er trods alt snart 47 - og han *virker* i hvert fald *meget, meget* ung ........ hvis jeg må udtrykke det sådan.
Under alle omstændigheder har jeg et værdisæt, som ganske rigtig ikke stemmer så godt overens med dagens gængse. Det gør dog ikke, at jeg opfatter det som værende forkert ... *tværtimod*! Jeg vil resten af mine dage bruge stor energi på at fægte for begreber som venlighed, hjælpsomhed, medmenneskelig respekt og solidaritet.

Misforstå mig endelig ikke ... jeg har intet mod unge mennesker!
Jeg har selv tre dejlige børn (hvoraf én er aktiv bruger på Eksperten) og har hele livet arbejdet sammen med mange, der har været betydelig yngre end mig selv - udover at jeg i forbindelse med min tidligere beskæftigelse som lydtekniker har undervist på bl.a. Rytmisk Konservatorium og Rytmisk Center.
Der er dog næppe tvivl om, værdisættene i dag er i opbrud, sådan som det ses, hvergang man overgår fra en samfundstype til en anden. Det samme skete ved overgangen fra Lanbrugssamfundet til Industrisamfundet og det vil uden tvivl ske igen ved overgangen fra Informationssamfundet til, hvad der nu måtte komme efter.
I den slags overgangsfaser mistes 'orienteringsevnen' og resultatet bliver let dyb navlebeskuelse og en 'væren sig selv nok'.
Meldingen er da også stort set ens fra de fleste, der har haft deres gang blandt unge mennesker i længere perioder og fulgt udviklingen over de senere år - herunder undervisere:

"Alt for mange kan ikke få øje på andre end dem selv og 'solidaritet' er blevet et fremmedord, skrevet med små kyrilliske bogstaver på bagsiden af Månen!"

At solidariteten nok skal vende tilbage, er jeg såmænd ikke i tvivl om. Når først folk har fundet sig til rette bag computeren og fundet ud af, hvordan det nye netværks baserede samfund fungerer (og *ikke* fungerer), falder tingene igen i hak. Højenergiforskerne påstår i det mindste, at 'relationer' synes at være Universets bærende mønster - og kærlighed har jo altid været menneskets drivende kraft  :)
I mellemtiden vil der desværre være en periode på en hel del år, hvor mange ikke kan finde sig til rette og karter rundt i blinde, mens de udvikler en dybt rodslået egoisme og ligegyldighed med deres omgivelser. Det er dem, der ødelægger Eksperten for tiden - og det er dem, der bliver det netværks baserede Informationssamfunds første tabere.

Jeg har derfor - med baggrund i de nævnte forhold - besluttet mig for at logge af for sidste gang på Eksperten!

Det er med stor sorg og frustration, jeg er kommet til den konklusion, men jeg tror, det er bedst for alle parter.
Jeg er dybt ulykkelig over den udvikling min absolutte favorit blandt websteder har gennemgået og det har taget mig lang tid at overbevise mig selv om, det måtte være slut.
Jeg er kendt for at mene, hvad jeg siger - så når jeg siger 'stop', så *mener* jeg 'stop'.
Derfor - og fordi Eksperten har betydet så enormt meget for mig - er det med blødende hjerte, jeg skriver disse linier. Godt nok satte jeg 'kærligheds affære' i gåseøjne i første afsnit, men hel gal er sammenligningen ikke! Jeg har to skilsmisser bag mig - og selvom sammenligningen måske lyder sær for andre, kan jeg dog oplyse, at følelsen af ærgelse, desparation, frustration og savn minder meget om den, man oplever i en sådan situation.

Til slut vil jeg gerne sige pænt tak til alle mine gode venner på Eksperten  ;o)
Jeg ville gerne nævne Jer alle sammen ved navn, men ville føle det frygtelig uheldigt at glemme én eller flere. I ved alle, hvem jeg sigter til, når jeg siger 'venner'.
Alle I, jeg har tilbragt mange timer og lange nætter med.
I, der nærmest blev en del af min familie.
I, jeg altid har kunnet hygge og joke med på Eksperten ... såvel som udenfor.
I, der har taget Eksperten og dens brugere seriøst og udvist den solidaritet og hjælpsomhed, der desværre er ved at være historie i et mere og mere historieløst samfund - hvilket Eksperten vel i bund og grund blot er et fint spejl af.
Tusind tak, til alle Jer. Jeg håber, mange af os vil få mulighed for at støde ind i hinanden i 'det virkelige liv' og/eller i andre og mere seriøse fora. Under alle omstændigheder har jeg en del af Jer på min ICQ-liste og andre har jeg vekslet mails med og har derfor adressen på. Jeg ser frem til mange hygge stunder med Jer fremover.

Det er sansynligt, jeg inkognito vil kikke ind fra tid til anden - men jeg er definitivt færdig med at logge ind og besvare spørgsmål.

Det blev til: 871 dage - oprettet 24 spm - deltaget i 3.166 spm - besvaret 1.185 spm - 64.403 points.

Må koderne og W3C være med Jer (*snøft*),
Ole 'Bole' Clausen.
Avatar billede annikadk Nybegynder
13. april 2002 - 18:40 #1
*vinke farvel*
Det er snart tid til en kategori der hedder: "Jeg satte mit præg til jeg stoppede"

Men held og lykke med alle de andre ting du får tiden, dagene, nætterne og liver til at gå med :)

Annika
Avatar billede sukos Juniormester
13. april 2002 - 18:40 #2
Det er sgu da trist at høre, ole, men god vind fremover!
Avatar billede olebole Juniormester
13. april 2002 - 18:40 #3
Jeg har tilladt mig at skrive et langt indlæg i anledning af situationens alvor ... set fra min vinkel. I betragtning af det engagement, jeg har lagt for dagen i min tid her på stedet, burde det vel heller ikke være det det store problem.
Endvidere er det mit håb, spørgsmålet får lov at blive uslettet - trods min kritik af sitet og dets administration.

/På forhånd tak
Avatar billede dennism Nybegynder
13. april 2002 - 18:42 #4
Trist at høre... Får næsten tåre i øjnene! *LOL*

Ha' det godt!
Avatar billede annikadk Nybegynder
13. april 2002 - 18:47 #5
husk lige 1 ting: at lukke spr. inden du logger af den sidste gang - som en lille ære ;=)

Forstår dig godt må man sige - også derfor en del har holdt lange pauser indimellem vil jeg mene
Avatar billede dennism Nybegynder
13. april 2002 - 18:53 #6
Jeg vil da gerne have dine point, inden ud lukker... *LOL*
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. april 2002 - 18:54 #7
Må jeg håbe på et "på gensyn" uden for disse rammer - du kan vel stadig min email-adresse
Avatar billede lee Nybegynder
13. april 2002 - 18:57 #8
Ole.................................................................................................................... .  .    .      .        . suk! du har så ret så ret...  :o.(...

Vi ses herude

/Lee
Avatar billede nonick Nybegynder
13. april 2002 - 18:57 #9
Ville gerne have haft det således at de "arrogante, ultimatvt dumme svin" på eksperten kunne forstå dine ord. Det kan de bare IKKE, da de fleste af dem, kun er 10 år! Jeg giver dig ret i at eksperten nærmest flyder over af disse typer og vil også gerne af med dem.

Jeg kan ikke se nogen grund til at logge af, pga. de fjolser. Det virker, for mig, som om du "stikker af" med halen mellem benene(Kan forstås som en kujon).

Du virker næsten grædefærdig. Det lyder som om de "arrogante, ultimatvt dumme svin" på eksperten har ødelagt dit liv. Jeg synes du går lidt for vidt. Hvis et web-site kan påvirke dig så meget, synes jeg at det er ved at være nærmest bizart!

Nå, men jeg vil da ønske dig alt godt fremover alligevel :) Synes det er synd at vi mister de ældste af jer.
Avatar billede Kengun Praktikant
13. april 2002 - 19:00 #10
Veldig trist at høre at du siger takk for dig, Ole.

Jeg er helt enig med dig Ole. Selv om jeg ik har været her på Eksperten så veeeldig lenge, så føler jeg at Eksperten ikke er det den en gang var. Ikke minst er også jeg pisse lei av alle de som sitter med flere brugere og andre som snyder. Også det du skriver om Co Admins er jeg helt enig i.

Jeg har ved flere anledninger foreslått at man som bruger ved Eksperten burde først TJENE 3-400 points før man i det hele tatt kunne opprette et spørgsmål. På denne måde hadde man, etter min mening, luket bort mange av de lamme brugerne som nettopp har kommet ud fra børnehaven.

Jeg synes det er svært trist at vi mister en slik bruger som dig, Ole.
Må du ha' det godt.

mvh
Kenneth
Avatar billede intel4004 Novice
13. april 2002 - 19:01 #11
Jeg kender dig ikke, jeg mindes ihvertfald ikke dit navn, men
føler alligevel at jeg bør komme med en tavs kommentar...

Hvad havde du egentlig regnet med? Helt ærligt...

Eksperten.dk er et site - en hjemmeside - et forum hvori du kan
stille eller få svar på spørgsmål. Ikke mere. Hvorfor så føle så
meget for det? Der er højst sandsynligt et menneske bag hvert
aktive konto herinde, men vi kan ikke fysisk se hinanden.

Hvis man mangler lidt spænding i livet, mon det så ikke er
lettere at blive sur på én herinde, i denne virtuelle verden
end ude i virkelige trælse verden??

Min mening: du tager det virkeligt alt for tungt...

Intel4004
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. april 2002 - 19:03 #12
For fanden sgu da Ole hvis indlæg skal jeg så læse når jeg keder mig om aftenen?? Så bliver du sgu nødt til at komme forbi, underholde mig og få en trøstebajer...

/Nikolaj
Avatar billede Kengun Praktikant
13. april 2002 - 19:06 #13
....og en anden ting: Den der "Anmeld bruger"-knap er nesten ikke til at finde igen her på Eksperten :-/ Er det rart det bliver som det bliver her?
Avatar billede 0ffline Nybegynder
13. april 2002 - 19:08 #14
Hej <ole/bole>

Jeg må sige at det er med temmelig stor smerte, jeg læste dette sidste indlæg fra dig. Godtnok er jeg en rimelig ny bruger af dette forum, men jeg har brugt mange ( rigtig mange ) nætter/aftener til at nærlæse diverse indlægt og løsninger. Også længe før jeg faktisk oprettede mig som bruger :O)
Det jeg prøver på sige, er at jeg med stor glæde har læst samtlige indlæg fra en lille kerne af bruger her på eksperten, deriblandt netop dine.
Jeg kommer til at savne alle dine besvarelser, samt andre underfundige bemærkninger ;)

Men du skal have STOR tak for dette sidste indlæg som jeg syntes, og vil mene burde ramme hjertet på rigtig mange bruger/misbruger af eksperten.dk.
Jeg forstår dig fuldt ud, og kan kun hvor smertelig det end måtte være,sige - Tusinde tak for alt - du har hjulper meget mere end du med garanti selv fatter.

Eksperten.dk har mistet et unikum *Hulk Hulk* :Ó(

Ham den kon*C*ervative

/0ffline
Avatar billede resten Nybegynder
13. april 2002 - 19:08 #15
Hej olebole ja jeg kender dig ikke men bukker pænt for en ældre og erfaren bruger.
Avatar billede nonick Nybegynder
13. april 2002 - 19:14 #16
Jeg vil gerne lige sige til alle de "ældre" borgere på eksperten : Nu skal i fandme ikke gøre det her til en vane>!!! :)
Avatar billede shjorth Nybegynder
13. april 2002 - 19:20 #17
Halløj!

Jeg har været oprettet på eksperten i meget lang tid. Desværre tog jeg det heller ikke seriøst da jeg for første gang loggede ind og fandt ud af det var så *let* at snyde.
Jeg har haft enormt mange brugere herinde, og det alene fordi jeg ikke har taget mig tid til at se hvor seriøst og godt et site det faktisk er.

Jeg fortryder naturligvis at jeg har *dummet* mig så meget.

Ikke destomindre er det (med ny eller gammel bruger) lykkedes mig at få nogle fede diskutioner med alle eksperterne herinde, og også dig olebole.
Jeg er også ked af at du logger af.

Jeg er selv stoppet med at bruge *tid* herinde, men har stadig min bruger da jeg ret ofte har brug for hjælp. NÅR det hænder forsøger jeg da at svare nogle spørgsmål selv, det er jeg blot heller ikke så god til...

Men alt i alt, så er jeg ked af at læse den ovenstående tekst. Jeg blev næsten helt rørt.

parasitære dampbørn <-- TAG Den

*undskyld*
Avatar billede getalife Nybegynder
13. april 2002 - 19:27 #18
Tak for hjælpen Olebole
Avatar billede osaka_san Nybegynder
13. april 2002 - 19:28 #19
ole> ærgeligt. Kender kun alt for godt følelsen at opgive noget man har lagt tid og kræfter i. Det vigtigste er at komme igang med noget nyt der kan fylde "hullet" ;-) Hvad angår w3c osv, så er jeg igang med et sjovt lille privat "forskningsprojket", du måske kunne være interesseret i at høre mere om ;) - fang mig på ICQ eller mail. du burde være i stand til at finde begge dele. ;)

intel4004> Det er næsten ærgeligt at du endnu ikke har prøvet at engagere dig så meget i et onlinemiljø at du kan føle et tab når du mister/forlader det. Det er noget som alle helt klart burde prøve, da online communities langt fra bare er tomme skaller med folk der skriver følelsesløs tekst. På sites som eksperten.dk skaber man venner, bekendte, fjender osv, ganske ligesom i den virkelige verden.

For mange af os der har fulgt eksperten.dk i flere år (jeg personligt fra omkring 1998) er det ikke et fåtal af venner og bekendte vi har skabt os igennem diverse spørgsmål.

Der findes i dag et temmeligt stort netværkt af udviklere inden for forskellige genre i danmark der alle har mødt hinanden mere ellerm indre igennem eksperten.dk. Desværre som den seneste tid viser har exp.dk ikke formået at holde fast på disse efter at de første svaghedstegn ved exp.dk systemet begyndte at vise sig, hvilket har betydet at mange af dem der i tidernes morgen hookede op via eksperten, nu er gået over til mindre private netværk. Meget af dette foregår via IM services eller emails, dvs helt uden for eksperten. Årsagen er meget enkelt skitseret op i Ole's "spørgsmål" ovenfor.

I sidste ende betyder det så småt at exp.dk er ved at blive affolket for de mennesker der har været med "fra starten" og dermed også nogle af de mennesker der gennem tiden for det meste altid har sørget for saglige svar og god hjælp.

Jeg er ganske enig i din "Hvad havde du ventet.." kommentar. Jeg tror bare at ole ligesom mange af os andre havde håbet på at det på et eller andet tidspunkt ville gå op for exp.dk at hele grundlaget for sitet er ved at smuldre væk og de ville gribe i egen barm og få rettet kursen op. Desværre ser chancerne for dette ud til at smuldre dag for dag. Hvis man kigger på de seneste tiltag der er blevet lavet er det stor set kun co-admins delen der potentiel ser ud til at kunne rette udviklingen, men også den er så småt ved at sejne hen i ingenting.

Opmærksomheden omkring co-admins, hvilken status/rettigheder osv de har er stort set lig nul og deres beføjelser og spændevidde er minimal i forhold til den mængde information de skal holde styr på.

IMHO hvis exp.dk skal have chancen for at rette kursen op og ikke risikere at blive en ny portal i det danske net med bunker af information, men ingen følelse eller menneskelighed der er lige så interessant som en våd klud, så skal der fundamentalt struktureres om i ideen.

Personligt ville jeg som ejer nok starte med at læse lidt literatur omkring menneskers opførsel og psyke i grupper, lidt om community skabelse, barrier to entry osv (måske også lidt om valid kode ville heller ikke skade men ikke så relevant i denne sammenhæng ;-)

/Just my 2 cents

Med Venlig Hilsen
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede cskaade Nybegynder
13. april 2002 - 19:34 #20
Hej Ole

Jeg kom lige med på Eksperten inden det blive for kendt og kan kun gi dig ret i at der er kommet for mange spørgsmål som ikke er seriøse eller hvor der begynder en diskussion om noget helt andet end er spurt men dem er jeg begyndt at hoppe over, jeg håber vi må støde på hinanden i fremtiden men tak for den hjælp jeg har fået af dig igennem tiden.

Mvh.

cskaade
Avatar billede echsphilee Nybegynder
13. april 2002 - 19:44 #21
god vind fra en af de mange nye. ærgerligt at dem, der virkeligt ved noget, får nok.
Avatar billede razor Nybegynder
13. april 2002 - 20:19 #22
Hej Ole

Endnu en "powerbruger" er væk. Jeg ville gerne, med de beføjelser jeg har som coadmin, stå for en meget grovkornet oprydning. Det er dog så uendelig svært at skelne mellem uvidende brugere og dumme brugere. Det er de dumme brugere der her er problemet og dem vi skal have væk. Det er dem der gentagende gange opfører sig svinsk overfor andre. Dem jeg har ikke har nosser nok til at deaktivere on sight fordi jeg er sikker på at det blot vil gøre problemet endnu værre når de bagefter starter en personlig hetz mod mig, som person. Hvis blot de kunne forholde sig til mine argumenter på en sober måde og undgå den jargon der netop får min indikator for dumhed til at blinke. Det er svært at ignorere det når en bruger begynder at sige dumme ting til din person - og ikke den coadmin der irettesatte ham. Det er svært at finde en løsning på det problem. Faktisk umuligt.

Held og lykke fremover - jeg kommer til at savne dine lange saglige indlæg :)

Med venlig hilsen
Christian Jørgensen
Avatar billede backside Nybegynder
13. april 2002 - 20:20 #23
Go´ vind, kloge mand.  ;)
Du er en af dem man virkelig kan lære noget af.
Avatar billede wittnezz Nybegynder
13. april 2002 - 20:26 #24
Hej Ole,

Har aldrig mødt dig herinde, og kommer nu (desværre) heller aldrig til det. Er selv helt ny på sitet (halvanden måned tror jeg det er) Og prøver seriøst at leve op til de samme idealer som du skitserer ovenfor. Har mødt et par enkelte af "de uheldige" også, og gør hvad jeg kan for ikke at havne blandt dem selv. Trist at experten.dk (et site jeg har åben mindst 8 timer om dagen [lyder det som om jeg ik' har et liv?]) mister en person, som er så åbenbart intelligent (for første gang har jeg læst et så langt indlæg, og IKKE sprunget et par linier over... ville have det hele med)

Jeg kan, på grund af min status som helt ny herinde, ikke se den forandring som du beskriver herinde. Jeg er bange for at det ikke kun er på experten.dk (eller på internettets andre gode sider for den sags skyld) det er sådan, og har altid været det, at der skal få til at ødelægge det for de mange. Men det er som om de få bliver flere, både på nettet (i kraft af dens enorme spredning de senere år) men også (og det er måske endnu mere trist) i det såkaldte virkelige liv.

Har som sagt aldrig mødt dig, men ønsker dig alligevel held og lykke.

Mvh.
WittnezZ
9iA
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. april 2002 - 20:31 #25
De siger jo at "for de gamle der faldt, er der ny overalt"
men jeg nærer ærlig talt ikke synderlig håb om at der skulle være en ny olebole.

Så jeg trøster mig med at du kommer da igen. For hvad vil du vel tage dig til uden en jævn strøm af besynderlige og udfordrende problemer at løse. ( og uden nogen at råbe af :-))

Jeg håber bare det ikke bliver lige når jeg begynder mit 'sabbatår' eller hvorlang det der nu skal til for at lade op igen.

For det blir sgu lidt tomt uden olebole. Jeg vil savne dig.

på gensyn
  JakobA
Avatar billede nuki Nybegynder
13. april 2002 - 20:32 #26
satan han skriver sgu meget
Avatar billede Kim Rosgaard Praktikant
13. april 2002 - 20:37 #27
Hej Ole,
Jeg forstår dig fuldt ud! Jeg besluttede selv at at fordufte fra eksperten den 16/11-2001 da jeg indså, at det ikke længere var et plus at være god til IT, men at det nu gjalt om at være god til at skrabe point sammen. Værdiløst i mine øjne og jeg følte at jeg spildte min tid, som jeg brugte utroligt meget af herinde. Jeg kommer her kun for at få hjælp nu. Ikke for at hjælpe mere (kun hvis jeg mangler lidt point).

God vind :)
/kimrosgaard
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. april 2002 - 20:48 #28
olebole> gid man havde samme viljestyrke som dig - næhhh du... man sidder bare her og bander og svovler over folk som SKIDER på eksperten og det den står for! Har indtil flere gange nu tænkt på at afmelde min bruger - senest med hotpop - det blev til 24 timer så SKULLE jeg bare herind igen...

Nå, men det er ikke mig det drejer sig om :)

God vind fremover :)

P.s. Husk nu át der snart kommer et eksperten Pro :D
Avatar billede getalife Nybegynder
13. april 2002 - 20:51 #29
Razor..er det ikke din fornemste pligt som co-admin at holde sitet sobert?
For så forstår jeg ikke din "det har jeg ikke nosser til" bemærkning.. Hvis du er valgt som co-admin burde være mand nok til at kunne tage de "slagsmål" der kommer efter en lukning af en brugerkonto?
Hvis i som co-admins ikke ligger en hård linie over for lamere kan det kun blive værre med tilsvining mv.
Måske mig der har misforstået noget.

/Getalife
Avatar billede dennism Nybegynder
13. april 2002 - 20:52 #30
Vi kan hermed konkludere at eksperten har mistet en af sine profiler!
Øv øv...
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. april 2002 - 20:57 #31
dennism> næh... det har eksperten sådan set ikke - for manden har glemt lukke sin konto :)
Avatar billede razor Nybegynder
13. april 2002 - 20:57 #32
Getalife, Jeg gør det skam også. I nogen situationer hvor jeg er overbevist om at det er en dum bruger, men blot ikke deaktiverer pga. manglende dokumentation, eller ikke har clearet med endnu en coadmin. Min holdning er at der hellere må ryge en for meget, end en for lidt. Denne holdning deler resten af coadmin'sne ikke, og jeg må derfor bøje mig for flertallet. Jeg er ret træt af dumme brugere der bagefter sviner mig til, dels her, og dels på email. Det er svært at ignorere. Derudover er coadmin-løsningen ikke verdens mest perfekte (dette er der fokus på). Lad os håbe på at det går - jeg prøver ihvertfald at gøre mit :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. april 2002 - 20:58 #33
Avatar billede zero-hero Nybegynder
13. april 2002 - 21:13 #34
Respekt!!... Du har modet til at stå frem og sige din mening!! Og GoodLuck frem over!!
Håber admins/coadmins ser dette som et "spark i røven" til at smide nogen parasitære dampbørn(fedt ord;>) ud!!
men hygge og god vind i sejlet!! ;(
Eksperten.dk lider lige nu et tab.

\Zero-Hero aka Stefan Toft
Avatar billede shjorth Nybegynder
13. april 2002 - 21:13 #35
Har i kigget på de spørgsmål??? -> Personligt mener jeg at rene2u burde slettes.
Hans måde at omtale olebole på er langt ved siden af, men jeg skal ikke dømme folk da jeg selv "HAR" været sådan :(
Avatar billede getalife Nybegynder
13. april 2002 - 21:20 #36
Razor.. Jeg ved hvordan det er med tilsvining, trusler osv. Jeg har været co-admin på BoomTown/Opasia's CS servere i 1½ år. Men efter kort tid ved man at der ikke er nogen der gør noget videre.. ind af det ene øre, ud af det andet.
Det gælder for jer om at sætte en 10 meter dyb streg i sandet og sige: "Hertil og ikke længere" og få skabt noget respekt omkring co-admin's.. ellers vil hver anden 10-årig knøs stå og pisse jer op ad benet. Og det gider hverken i eller vi se på.
Avatar billede steen_hansen Forsker
13. april 2002 - 21:34 #37
<steen>God vind, OleBole!</hansen>
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
13. april 2002 - 21:38 #38
Go' vind med rolatoren <oldekolle>

Tak for alt hjælpen ... vi ses under andre himmelstrøg ...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. april 2002 - 21:44 #39
Getalife - Du har så ganske ret, og alligevel får vi allerede ørene tudet fulde.

Zero-hero - 'Håber admins/coadmins ser dette som et "spark i røven"..' - Tja vi gør hvad vi kan, men vi ligger under for en del begrænsninger.

Razor - Hvis du er af den opfattelse at der ikke må ryge én for meget, så kan jeg fortælle dig og alle andre at Jacob (admin) gentagne gange har sagt at hellere én fejl end 10 tåber på taget (eller der omkring).

Til sidst: Et uddrag fra en mail jeg sendte Ole sidste år:

Har pænt siddet og fulgt den seneste tids debat og afmeldinger af prominente brugere på eksperten. Eksperten kan på ingen måder ikke tåle at miste hele backbonet for det´s viden. Brugerene med viden. Giver de ikke bare op nu?? Du overvejer det selv og inderst inde forstår jeg dem/dig/jer godt, men er det ikke for let eller er kampen allerede tabt?

I virkeligheden har jeg selv gjort næsten det samme. Jeg kigger godt nok på spørgsmål i Flashkategorien, men ikke som i de "go´e gamle dage". Flash er oplagt for enhver møgunge der ikke kan lave grafik eller programmere og træt af diskussioner gjorde det sit til at jeg skruede ned for mit engagement der - Derfor mit pludselige ryk i javaScript/D-html. (selvfølgelig også interesse)

Ked af den situation, har jeg så igennem længere tid forsøgt at samle Flashfolkene til at være en heldhed igen og jeg må sige at det næsten er lykkedes. Der er mere ro nu end længe set og en hård kerne af ligeså hårde folk står sammen med et fælles udtryk for hvordan forummet bruges. Det har tager tid og mange kræfter/diskussioner, men det har hjulpet gevaldigt og dog mangler der lidt endnu.

I JavaScript har vi de 2 store "faderlige" profiler i Jakoba og specielt dig. Netop Jakoba´s stilfærdige sind og dine udbrud er med til at holde en generelt rimelig tone der. Jumper er her stadig, men han ville forsvinde med dig og nute sikkert også. Forestil dig en så javaScript kategori hvor jeg ville ligge nr. 1 fordi de virkelige eksperter skrider - Det ville vist blive slamkode, hat og briller.

Havde en sludder med min kæreste forleden (jo det sker at vi direkte taler sammen!!) - Hun var virkelig paf. Tænk en gang en drengerøv på 30 sidde og bekymre sig for sit cyberforum. Hun af alle ved hvor lærerigt/sjovt/hyggeligt/indbringede jeg synes eksperten har været.

Lige nu er jeg meget lidt stolt af min samlede 5. plads på eksperten. Den udtrykker intet for mig længere - Nærmere bliver man jo hængt ud som pointjager.

go' Weekend til jer alle og gid at det her må få nogle til at tænke. Husk at det ikke kun er en opgave for co-admins, men for alle. Alle må opdrage på de skarnsunger - Ingen kan håndtere det alene. :))

/Nikolaj

Ole - Jeg kommer virkeligt til at savne dine lækre formuleringer :))
Avatar billede resten Nybegynder
13. april 2002 - 21:56 #40
Nikolajdu> Flot indlæg du har skrevet :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. april 2002 - 22:07 #41
nikolajdu> jeg er paf! Du kan jo skrive indlæg så man helt får lyst til at give alle dem der ikke behandler eksperten.dk ordentligt, et KÆMPE los i RØVEN!!!

go nik - go nik - go nik :)
Avatar billede _rene2u_ Nybegynder
13. april 2002 - 22:51 #42
Indlæg fra tidligere bruger af Eksperten rene2u

Hej Alle

Også en masse tårer herfra...........  ( GLÆDESTÅRER ! )

Ja jeg har ligeledes forladt eksperten, ikke af skam, men for at udvise den sidste respekt
for en "nørd" som olebole som nu sidder og sørger over at han ikke længer ved hvordan
han skal få tiden til at gå..

Men efter min afgang, kan han trygt fortsætte sit fattige liv her på eksperten...

For at de øvrige brugere skal se hvor latterlig han er, er her det første link til da han optrådte
på slap line over for mig http://www.eksperten.dk/spm/182377 hvor fornuftig syntes i han er (selv
med de 47 år taget i betragting) ?

Ole
Du håndtere helt klart dit selvværdsproblem helt og aldeles forkert set fra oven....
at først sidde og opremse private informatione som børn, arbejde og ja 2 skilsmisser
(hvofor mon - kunne hun heller ikke holde dig ud længere ?) det er da for lavt... sikke noget at sammenligne
et webforum med...Lol... ja jeg kan ikke lade være med at grine.....
Tænk at prøve at hæve sig selv med så svage indicier...

Jeg har selv 3 glimrende Uddannelser bag mig, og er igang med den fjerde, men det betyder dog ikke
at jeg som dig (Kloge-arne) ikke kan tage mod kritik eller skeptiske holdninger til de
svar jeg har modtaget her på eksperten.
Men det at mine data fremgik af mit Minisite, var åbetbart nok til at få sølle dig til at
føle mindreværd..

Sikke dog et fattigt liv.........

Nå men forsat god tur Ole...
Duk nu ikke op forklædt her igen på Eksperten, - Sådanne "skabs-eksperter" er jo ikke lovlige..

Få dog slået skygge-klapperne tilside mand, der er en virkelig verden derude, kom ud og deltag sammen ved os andre !

MVH

rene2u

Ps: og tro det eller lad være 31 år og 2 børn - Uden du skal betragte det som en form for hævdelse af min egen person.
Avatar billede nute Nybegynder
13. april 2002 - 23:01 #43
Så er det vel min tur...

Med dette stiller jeg meg i rekken av mennesker for å offentlig uttrykke min sorg over at olebole nå forlater "planeten".

Som olebole så (normalt) fortreffelig formulerer, så er eksperten kun en skygge av seg selv. Men enkelte personer, som meg selv, har heldigvis fått gleden av å lære en del spennende mennesker å kjenne. Olebole er definitivt én av dem, og rommet han etterlater seg vil ikke noen andre mennesker kunne fylle. Jeg har hatt uttallige hyggelige timer, sene nattetimer såvel som tidlige morgentimer, hvor jeg hra moret meg kostelig over olebole's spisse fingre, sviende humor og hudløse ærlighet som til *de* grader kan manifesteres i det virkelige liv. Sjelden har jeg møtt en mann (eller kvinne for den del) som har evnen til å formulere seg så godt at man skulle ønske man var både stum og analfabet.

Jeg er også en av de som sakte men sikkert er på vei bort fra eksperten. I den siste tid har jeg sett at mine frender, mine venner og mine ping-pong motspillere har glimret med sitt fravær, og jeg gidder simpelthen ikke bruke tid på det samme som jeg gjorde for litt over et år siden da jeg startet her inne. Som nikolajdu også kommenterte...joda...det er ikke så mange svar jeg ser utfordringer i å gi...derfor så takker nok undertegnede for seg innenfor skremmende kort tid. Om det blir med fyrverkeri og gravøl, er jeg ikke sikker på, men om det skjer, så håper jeg iallefall at mine venner og bekjente her inne vil ta del i festivitetene. de jeg snakker om vet godt hvem det gjelder, og som olebole skriver...jeg vil ikke nevne navn i frykt av å glemme noen.

Jeg sitter med en litt tom følelse i kroppen. Nesten den samme følelse man har etter enhver form for forløsning...det være seg en uke på festival med fyll og fest, lauch av et website etter flere måneders hardt arbeide eller...tja...hvorfor ikke: et one-night-stand hvis pike man tar med hjem var et desperat valg klokken 5 om morgenen. Man sitter med følelsen: Hva nå ? Hva skal vi så gjøre ?

Olebole: du vil bli savnet...du *er* savnet. Heldigvis har vi en mer eller mindre stående avtale om en kold øl på et eller annet tidspunkt...en event jeg gleder meg til å innløse. Det ville også vært hyggelig om flere av "Den hårde kjerne" (så negativt det enn høres ut) ville delta i en liten uformell sammenkomst.

Jeg vil med dette bare si takk for alle de lærerike threads, humoristiske ( og tildels nordmann-fiendtlige ) opptreden og seriøs viten du har bidratt med i det ene år jeg har hat gleden av å kunne se på deg som en venn. Jeg vet vi snakkes på et senere tidspunkt...inntil da: Farvel !!

/nute
Avatar billede alpapa Nybegynder
13. april 2002 - 23:01 #44
Et tab for Eksperten og alle os brugere - hvor trist...
Avatar billede nute Nybegynder
13. april 2002 - 23:09 #45
rene2u >> tja...det sier vel kanskje litt mer om deg enn om noen andre, dét faktum at du faktisk vender tilbake til åstedet. Det er mange kriminelle som har gått i samme felle som deg, med det uungåelige i vente...å bli fanget.

Du skal ikke tro et sekund på at du kan vinne sympati hos de brukere denne thread er rettet mot. Dine personlige meniger om olebole er ikke noe du kan prøve å overføre til noen som helst andre enn de du virkelig har innflytelse på: dine 2 barn. Hvis jeg var deg, så ville jeg faktisk latt  det være å opplyse om din alder og antall utdannelser. Hvorfor ? Fordi så kunne vi leve i den tro at du faktisk var så gammel som din oppførsel utga deg for å være. Nå har man jo ikke noe annet å foreta seg enn å undre seg over utdanningssystemet der hvor du enn har gjennomført dine utdannelser. Jeg ser ikke en annen mulighet enn at det må ha vært fjernundervisning eller en form for brevkurs du har gjennomført, for mindre begavet fremtreden har jeg ikke sett på lenge.

/nute
Avatar billede getalife Nybegynder
13. april 2002 - 23:35 #46
nute.. der er ingen grund til at gå ned på hans niveau. Det eneste han ønsker er åbenbart opmærksomhed.
Avatar billede osaka_san Nybegynder
14. april 2002 - 00:06 #47
Kære Rene2u.

Hvis du nu ikke alligevel har planer om at benytte eksperten mere, hvorfor så bruge så meget energi på en sidste gang at svine andre til?

Det er forståeligt for Ole at han ønsker at gøre opmærksom på at han ikke længere vil benytte eksperten i det omfang han tidligere har gjort, eftersom han har venner og bekendte der her vil undre sig hvis han bare forsvinder.

Du har derimod hverken nogen synderlig lang fortid eller formodentlig fremtid her, hvorfor så bruge de kræfter, hvis du nu alligevel bare betragter online verden som et noget useriøst og ligegyldigt hvor der ikke kan drages sammenligner med ofline verdens situationer?

Hvis du nu gerne vil fremstå så uretfærdigt behandlet af Ole som du åbenbart mener du er blevet, så klæder det dig aldeles ikke at kaste de sidste bandeord efter manden når han er på vej ud af døren. Det er ganske enkelt upopdragent, både i den ofline og den online verden.

Det kan godt være du har svært ved at blande følelser ind i det at være aktiv i et online forum, men for en hel del af os er den online verden ikke bare et sted hvor man kan hoppe hen når man gerne vil have lidt sjovt, hjælp eller lignende.

Det at benytte et online community er en måde at komme i kontakt med andre rundt omkring i verden og på den måde udvide vores horisont og møde mennesker vi formodentlig aldrig ville møde på andre måder. Vi engagerer os i et projekt ganske som vi gør i vores dagligdag i den offline verden. Den eneste forskel er måden hvorpå vi kommunikere med hinanden.

Hvis du har svært ved at se sammenligningen mellem et engagement i et community og et ægteskab, så kan jeg kun have ondt af dig, for så må du gøre det meste halvt og aldrig engagere dig 100% i andre engagementer end dit ægteskab. Du skulle tage og prøve det. Du mister ikke noget af dig selv ved at blande følelser ind i dit arbejde, din hobby og andre projekter du roder med. Det værste der kan ske er at du rent faktisk får det bedre med de ting du laver.

Du kan jo tage det op til overvejelse og se hvor meget af det du indtil videre ville have sagt hvis det ikke drejede sig om et webforum, men derimod en selskab du just var trådt ind i hvor du tilsyneladende havde fornærmet en af de gæster der havde været der længe før dig således at han valgte at gå. Ville du så også begynde at råbe efter ham som du gør her?

Jeg har selv diskuteret frem og tilbage med Ole, og selv om bølgerne gik høj og sproget måske ikke var det pæneste så var vi begge to voksne nok til at finde en fornuftig forløsning på diskutionen uden at det var nødvendig at tage børnehaveordbogen frem.

Jeg har kort læst nogle af de spørgsmål der hentydes til og jeg kan kun konkludere at du måske burde arbejde lidt med din respons når du presses lidt. Du gør som 80% af de teenagere der var med til at lukke et webdesign forum jeg selv var en stor del af nemlig går direkte til de beskidte verbale udgydelser lige så snart du enten bliver irresat eller beskyldt for noget. Med det i tankerne, så kan det ikke undre mig at Ole havde svært ved at opfatte din respons som noget der kom fra en voksen mand.

Jeg håber meget at du ikke bare betragter denne situation som hit and run, men at du tager den med dig videre i dit liv og tænker over hvordan du kan have påvirket andre mennesker som har læst hvad du har skrevet.

Der er angsigter bag hver eneste af de brugernavne du ser på eksperten, hver eneste af de websider du ser rundt omkring på nettet og hver eneste af de navne og tekster der blinker rundt omkring i diverse chatsystemer. Behandel dem venligst med den respekt de fortjener og som du også ønsker at blive behandlet. Fordi navnet ændre sig og man måske  ikke kan se et ansigt, så er det stadigvæk personer der modtager det du skriver til dem.

Det kan godt være du ikke kan stilles til regnskab for at have såret en person i den anden enden af verden gennem et webforum, men prøv at have i tankerne til næste gang at det ikke gør mindre ondt på den eller dem det går ud over.

Gennem snart 9 år har jeg oplevet hvordan mennesker konstant angriber hinanden på nettet i den tro at de kan slippe godt fra det. Oftest er det lykkes, men i ikke så få tilfælde har jeg også oplevet at det har fået ganske alvorlige konsekvenser. Jeg har oplevet mennesker begå selvmord pga ting der er skrevet i webforaer, jeg har oplevet forsøg på vold i den offline verden pga kommentarer i online communities, jeg har oplevet et utalt af psykisk nedbrudte mennesker alle pga af en eller anden person et eller andet sted i verden der mente at det han gjorde var ligemeget fordi han kunne jo ikke stilles til ansvar for det.

Derfor vil jeg godt bede dig om i fremtiden at huske på at respektere andre brugere af nettet, også selvom det kan virke plat i din verden at man kan ligge følelser i et online fællesskab. Du ved aldrig hvornår du pludselig kommer til at såre en person der tager så drastiske midler i brug, for at slippe af med sine psykiske sår, at vedkommende vælger at afsluttet livet.

Jeg har hverken passeret de magiske 30, har ej heller ikke børn, men har oplevet hvordan mennesker kan køre psykisk terror mod hinanden online så mange gange at jeg efterhånden begynder at tvivle på om det overhovedet er meningen at så mange mennesker skal have mulighed for at kommunikere med hinanden samtidig.

Med Venlig Hilsen
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede qspi-virker-ikke Nybegynder
14. april 2002 - 00:15 #48
Ole>>> Held og lykke i fremtiden! =)
Avatar billede fomse Nybegynder
14. april 2002 - 00:21 #49
Hej Ole

Der er med den stor respekt og beundring, at jeg bøjer hovedet i støvet, og tager afsked med en af de store......

Held og lykke.

Fomse:-(
Avatar billede wwc Nybegynder
14. april 2002 - 00:28 #50
Tja... Så må man jo hellere forlade eksperten, da jeg bare er en af de irriterende møgunger, kun 13 år :(
Avatar billede ztyxx Nybegynder
14. april 2002 - 00:28 #51
har lige skimmet det hele hastigt igennem, og måske ikke fået det hele med, men er naturligvis også ked af at en af "de tunge" stopper, og forstår i princippet også dine bevæggrunde, men det kan være en sej kamp mod alle de typer du refererer til, da eksperten efterhånden er et meget stort og kendt forum, kan det desværre heler ikke undgås at antallet af lamers m.m. stiger proportionalt med antallet af nye brugere, og så kan man have nok så mange coadmins osv. til at "holde vagt og rydde op", det vil altid være en ulige kamp, og der mener jeg så at de brugere der har været her længe kan være til stor nytte i oplæringen af nye brugere, og udskillelsen af dem der snyder og hvad de ellers kan af sjove ting, så jeg vil opfordre olebole til, endnu en gang, at overveje om ikke han skulle tage sin "udmeldelse" op til revision :-)

ztyxx / CoAdmin
Avatar billede osaka_san Nybegynder
14. april 2002 - 00:32 #52
ztyxx>

Jeg kan desværre ikke give dig ret. Der fides et utal af metoder til at holde uheldige elementer ude. Det eneste "problem" er at de alle starter med at begrænse adgangen for nogle.

Så længe man ikke er villig til at begrænse adgangen for disse nogle og acceptere en mindre brugerskare så har du ganske ret i dit postulat.

Med Venlig hilsen
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede ztyxx Nybegynder
14. april 2002 - 00:40 #53
Oscar det ville jo kræve mere arbejde, men du har ret, men hvordan det så skulle praktiseres, skulle man lave en form for ansøgning som bruger, eller en form for validering som potentiel bruger??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. april 2002 - 00:49 #54
ztyxx: "money up front" er da en løsning
wwc: man er ikke en "irriterende møgunge" blot fordi man er 13 år. Jeg har
med stor fornøjelse hjulpet nogle stykker i tidens løb på ca din alder.
Det er holdningen - og uanset alder kan man havne i den kategori.
Avatar billede osaka_san Nybegynder
14. april 2002 - 00:54 #55
ztyxx> ikke nødvendigs mere arbejde ud over det normale udbygningsarbejde man må formode der følger med ethvert online community.

Hvis man laver et online community må man også være inforstået med at det konstant kræver evaluering og udbygning.

Det handler bare om at lave systemer der så vidt mulig er i stand til at regulere sig selv. Slashdot.org er et af de absolut bedste eksempler på dette. Det vil tage for lang tid at forklare systemet bag det, men der kan læses mere om det og andre aspekter af online communities i Derek Powazeks bog "Desig for Community":

http://www.designforcommunity.com/

Måske et potentielt julegaveønske til de forskellige admins bag eksperten.dk?

Med Venlig Hilsen
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede Kengun Praktikant
14. april 2002 - 00:55 #56
Ztyxx> Man kunde begynde med at man må først TJENE 3-400 points før man overhodet får opprette et spørgsmål her på Eksperten. Jeg synes ikke det er riktig at kommer her, opprette en bruger, brende av alle sine points på 1 - ET - spørsmål, for så at opprette en ny bruger. I tillegg så må man fjerne de der 5 points per. dag. DA ville man luge bort de aller fleste snydere.
Avatar billede Kengun Praktikant
14. april 2002 - 00:58 #57
På denne måde så vil man kun kunne bruge sine egne optjente points for at stille spørgsmål. Og man ville da også være litt mere påpasselig med at dele ud sine points i øst og vest.
Avatar billede Kengun Praktikant
14. april 2002 - 00:59 #58
Jeg er redd for at Eksperten snart står for fald hvis ikke noget drastisk gøres. *God natt* :-)
Avatar billede snigermunken Nybegynder
14. april 2002 - 01:01 #59
osaka_san-> Jeg kan kun give dig evigt ret, jeg kan huske på builder.dk dengang status diskotionerne kørte på sit højste, der røg jeg ind i en diskotion med en forholdsvis ny brugere som endte med hun vølgte at forlade sitet, men blev overtalt til at blive.

Men det var først der jeg selv kom i tanke om at det var/er virkelig mennesker der sidder derude, og man skal tækte over hvad man siger.

olebole-> ked af at se dig forlade siden, kendte dig ikke godt, men du har dine tale evner iorden og det er trist at se en "gammel" bruger skide.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
14. april 2002 - 01:04 #60
kengun> der kunne tænkes at være folk (endda nye inden for de områder eksperten dækker) der kan stå med et problem, og som så hører om eksperten, men må så vente til de har samlet viden (ad anden vej) før de kan spørge her, er vi så ikke på vej ud i noget elitær forbeholden af dette forum??
Avatar billede Kengun Praktikant
14. april 2002 - 01:08 #61
Ztyxx> Nei, det synes jeg da ik. Det finnes da svært mange kategorier og spørgsmål her på Eksperten og det måtte være svært merkelig hvis man ikke kan klare at finde noen få spørgsmål man kan klare at svare på, selv om man ik er den store IT-kender. Jeg startede selv i det små, og jeg mener da at jeg har vokst. Jeg synes også det er galt at forvente at få noget gratis uden at yde noget selv for det.
Avatar billede Kengun Praktikant
14. april 2002 - 01:10 #62
Jeg håber jeg tar feil, men jeg tror at så lenge points-systemet er slik det er, så står Eksperten for fald.
Avatar billede Kengun Praktikant
14. april 2002 - 01:12 #63
Eksperterne gider ikke at bruge av sin tid til at få nogle udsle points fra nogen snydere. Jeg skjønner godt at Ole er frustrert.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
14. april 2002 - 01:14 #64
enig kengun, efter min mening kunne pointsystemet helt afskaffes, der er alt for mange der går for højt op i de point, og vil næsten "slå ihjel" for dem
Avatar billede steen_hansen Forsker
14. april 2002 - 01:52 #65
Jeg har fulgt denne debat og kan på alle punkter drage paraleller mellem problematikken på Eksperten og i alle andre fora: Folk forholder sig ikke (kan/vil ikke?) til, at der bag et nickname på en skærm er et menneske af kød og blod med masser af følelser. Det er omkostningsfrit at fyre det af, som man nu lyster. Også selvom man måske inderst godt ved, at det er alt andet end pænt.

Hvis man snakkede til hinanden ansigt til ansigt, som der tit bliver gjort i debatfora, så ville der ikke gå 30 sekunder før alle lå i en bunke på gulvet og sloges. Som debatten tit udvikler sig, så ville man også slås for at slå ihjel.

Alt, hvad der ikke hører under god net-etikette er forkasteligt. Det er ikke forskelligt at debattere i et elektronisk debatforum fremfor at sidde ansigt til ansigt ved et bord og debattere indbyrdes. Hvis folk kunne se, at forskellen er ens, så ville vi ikke føre debatter som denne. Men sådan ser virkeligheden ikke ud. Desværre. Det er for billigt og for nemt at råbe "P..!" og rende sin vej. Net-ikette er ganske simpelt en "Emma Gad's Takt og Tone for Internet-brugere". At overtræde den er ikke som at køre 130 på motorvejen, men som at klø sig bagi lige før man giver hånd.

Jeg har selv været administrator i et debatforum, som var ved at lide samme skæbne som bl.a. DSB's forum - vi var lige ved at lukke. Jeg bad vores samarbejdspartner om at hjælpe mig med en slette-funktion, så jeg kunne fjerne alle de ubehagelige, for der var flere brugere, som fik nogle grimme overhalinger, og som følge deraf blev påvirket psykisk. Men det er jo lige som at pi... i bukserne, for det provokerer bare folk til at floode debatten. Det betød, at jeg reelt skulle sidde og overvåge debatten i døgndrift. Så nu har vi lavet en moderator-funktion, hvor en moderator skal godkende/afvise hvert eneste indlæg, inden de kommer ud på siden. Det har godt nok droslet folks lyst til at debattere og glæden ved at kunne levere indlæg online gevaldigt ned. Men indtil vi får skruet et ordentligt forum sammen, er det desværre den eneste løsning. Føler jeg.

Med et ordentligt debatforum mener jeg et forum, hvor samtlige debattører skal opgive personlige data i form af navn og adresse m.m. Man kan jo ikke sidde og tjekke alle igennem, men man kan tage stikprøver af dem der ikke kan begå sig blandt andre mennesker. På den måde tilkendegiver man overfor for ejeren af debatforumet, at man kun har reele hensigter.

I loginet gemmer man selvfølgelig brugerens IP-adresse, så vedkommende kan "bannes" i f.eks. 14 dage efter en advarsel. Tredie gang er det ud, slet profilen. Så vil du sikkert sige, at man bare kan gå på biblioteket eller netcafé og udføre sine eskapader derfra. Muligt. Men så må de IP-adresser også udelukkes.

Jeg vil gerne indføre en bandeordsliste. Jeg har set det kan lade sig gøre i Schnitz-forummet, og i den kan man indtaste alle de fantasifulde vendinger, som der nu bliver brugt. Ligeledes skal det udløse en advarsel, derefter en låsning af profilen i en given perioden, og tredie gang en sletning af profilen.

Jeg VED, at det vil afskrække mange fra at deltage i et comunity. Alene en (lidt) besværlig registreringsproces vil afholde mange fra at deltage. Så hellere lidt, men godt - efter min mening.

Der er måske lidt idéer til en begræsning af uheldige profiler på Eksperten? Det er ihvertfald nogle af de mål jeg vil arbejde hen imod på min egen private side - gerne med hjælp fra Jer Eksperter.

Til olebole vil jeg sige: Lad være med at opgive ævred. Jeg kan sagtens følge dig, for man får (uanset om man kan lide det eller ej) et eller andet tilhørsforhold til det forum og menneskene i det, som man nu benytter. Jeg synes ikke det er værd at opgive p.gr.a. nogle alternativt begavede personer.

Til rene2u: Jeg kalder ikke DIG for alternativt begavet, jeg har ikke nærlæst Jeres indlæg. Bare du fører det til protokols.

Til sidst, men ikke mindst: Jeg har set CoAdmins føre sig en anelse uheldigt frem i form af en meget skarp tone overfor ellers så lovlydige brugere. Lad ikke dette være en undskyldning til at skærpe tonen yderligere; det fører kun til skyttegravskrig og til en forknudret situation, som der bliver meget svær at løse op for. Når man oplever en harsk tone fra CoAdmins, giver det et signal til brugerne om (som ikke har så meget situationsfornemmelse), at Eksperten er stedet, hvor "man kan slå sig løs". "CoAdmins er hårde i filten - så kan jeg også være det!". Stik dem en formel og høflig advarsel istedet. Gør kontoen inaktiv. Og kan et par vink med en vognstang ikke gøre det, så må den yderste konsekvens være en udelukkelse.
Avatar billede getalife Nybegynder
14. april 2002 - 02:03 #66
Hvad med ban på email adresse? Hvis man forsøger at fake med en mail adresse får man ikke en mail når der bliver svaret på spørgsmål. Og så en eller anden form for limit på ændringer af email adresser.

Ip adresse-ban kan man ikke bruge til noget, da man næsten altid får tildelt en ny hvis man feks har PSTN, ISDN eller ADSL (oftest) opkobling.
Desuden ville det ramme en masse uskyldige.
Avatar billede osaka_san Nybegynder
14. april 2002 - 02:06 #67
Sten_hansen>

Nup et kig på den bog jeg linker til tidligere her i tråden:

http://www.designforcommunity.com/

Du vil formodentlig kunne få rigtig meget ud af den. Især når du netop har været igennem hele bøvlet med at køre et online community det er "gået skævt".

Med venlig Hilsen og held og lykke med det
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede steen_hansen Forsker
14. april 2002 - 02:08 #68
Det ser godt ud, osaka san! Jeg vil nærlæse den ved først givne lejlighed :o)
Avatar billede steen_hansen Forsker
14. april 2002 - 02:19 #69
...Og kan et par vink med en vognstang ikke gøre det, så må den yderste konsekvens være en udelukkelse. Lad være med at blive provokeret og gå ind i et verbalt slagsmål. Det siger tit meget om en persons evne til at administrere, hvis man gør det. No offence. Det sidste er ment som konstruktiv kritik.
Avatar billede limemedia Nybegynder
14. april 2002 - 03:55 #70
ole >> trist farvel til dig herfra - du er absolut én af E. stjerner og endnu én i rækken af respekterede brugere der desværre nu er respekterede ex-brugere. Arriverderchi og vi snakkes... Jeg skylder dig mere end én kold for de gange du har reddet min røv...

/ LJ
Avatar billede =maddog= Nybegynder
14. april 2002 - 04:18 #71
Mon ikke ole/bole er bar nysgerrighed logger på for at se responsen på hans afskedssalut og derefter bruger et par timer tå at læse spørgsmål?
Jeg er rimelig ny bruger på experten og mit point-forbrug er.... 0 points. Jeg har tjent flere points end jeg har opsparet og min eneste (store) forbrydelse er et useriøst opslag på Fri Debat. Men det var før jeg fandt omgangstonen.
Der er sikkert flere ligheder mellem ole/bole og mig selv (med den soleklare forskel at han er god og det er jeg ikke udeladt). Jeg prøver nemlig også at finde svaret på et spørgsmål hvis jeg ikke ved det, blot for at blive slået på stregen af nikolajdu, jakoba eller (som det var engang) olebole.
Jeg er kun på tre af ekspertens fora; Fri Debat, Javascript og DHTML. Fri Debat bliver kun skimmet. Der er ikke meget at komme efter alligevel. De to andre er anderledes. Der er substans. Hvert spørgsmål bliver overvejet. Hver foreslået løsning bliver vurderet. Kan man gøre det på en anden måde? Er det smart? Kan det gøres i NS4?
Her kommer ligheden ind. For mig er det spændende og udfordrende at være på eksperten. Jeg lærer noget hele tiden og opdager nye finesser. Det gjorde du jo også selv i starten ole/bole. Med tiden er du blevet en haj og der er andre grunde til at du logger på eksperten. En lille sludder. En hjælpsom hånd. En nyt problem kanske en gang i mellem. Da du ikke længere blev udfordret satte de sociale aspekter ved eksperten ind.
Når disse sociale elementer på eksperten er blevet så udvandede som de er kan jeg ikke bebrejde dig din afsked. Jeg kan kun beklage den.
Løsningsforslag (som samlet løsning):
Hver bruger kan kun have ialt tre åbne spørgsmål. Herefter accepterer databasen ikke flere spørgsmål fra brugeren. Når en konto oprettes går der to uger før den får de 200 points. Kontoen skal have været logget på en eller evt. flere gange i den periode. Hver kategori tildeles et Fri Debat forum og Generelt-Fri Debat nedlægges. Man har først adgang til andre fora end Fri Debat. Fri Debat kan så blive spammet og undgået på for godt befindende.
Idéen er at hindre en ny bruger i at ødelægge et gammelt forum. Den lagdelte og tidsbestemte adgang giver en ny bruger chancen for at tilpasse sig. At points ikke kan bruges ved oprettelse hindrer en bruger i at oprette en konto, stille et spørgsmål på 200pts og så lukke igen.
Eksperten burde være (og er da også) et forum hvor amatøren møder eksperten.
Jeg er amatøren. Olebole er/var eksperten. Ak et tab.
Avatar billede =maddog= Nybegynder
14. april 2002 - 04:25 #72
undskyld.
Jeg mener at man kun har adgang til andre fora end Fri Debat efter en given periode (f.eks 1 måned) så en kontos start er som sådan:
Dag 0 --==-- Aktiveret 0 point  --==--  adgang til f.eks. Programmering - Fri Debat
----- --==-- tjente point --==-- samme adgang
Dag 15 --==-- Hvis logget: +200 point, hvis ikke: nedlægges --==-- samme adgang
Dag 30 --==-- normal pointsystem (som nu) --==-- adgang til f.eks. Programmerin - Java
Avatar billede 7th Praktikant
14. april 2002 - 04:29 #73
Det var dog trist, endnu et kedeligt / sørgeligt kapitel...
Avatar billede snigermunken Nybegynder
14. april 2002 - 04:32 #74
=maddog= din ide med at nye brugere ikke få point til at starte med vil meget meget hurtigt sætte en stopper for nye og måske kommende eksperter, jeg startede selv med at stille et enkelt spm. på eksperten, ventede i et par månede stillede et til, så lukkede mit faste fora, og jeg begyndte og kigge nermere på ekperten, og nu hjælper jeg hvor jeg kan, vis jeg skulle havde ventet i en uge eller 2 inden jeg fik point til t oprette mit spm, så havde jeg da valgt at gøre det i et andet forum.

Jeg syntes de brugere der kun stiller et spm. i ny og næ og bliver væk resten af tiden er ok. Hvis de ikke kan hjælpe, så kan vi jo ikke tvinge dem.
Avatar billede snigermunken Nybegynder
14. april 2002 - 04:34 #75
stavefejl må i finde jeg i, teksten i textboksen er så lille jeg har svært ved at skelne nogle bokstaver :)
Avatar billede =maddog= Nybegynder
14. april 2002 - 04:36 #76
Ok taget til efterretning. Det kan godt være implementeringen ikke er i orden, men grundidéen er jo bare at hindre en ny bruger i at ødelægge et gammelt forum. Kan det virkelig ikke lade sig gøre?
Avatar billede snigermunken Nybegynder
14. april 2002 - 04:41 #77
din ide med at låse kategorierne.... kan du forklare nærmere?

Jeg er ny og har et problem med asp, men jeg skal vente 1 uge på point og 2 uger på asp kategorien er låst op?

eller misforstår jeg? for så får vi da først en masse fejlplacerede spm.
Avatar billede =maddog= Nybegynder
14. april 2002 - 04:44 #78
Skulle vi ikke diskutere det et andet sted og overlade dette spørgsmål til folk der gerne vil sige farvel til Olebole. Jeg erkender at mit forslag ikke er i orden.
Avatar billede snigermunken Nybegynder
14. april 2002 - 04:48 #79
Skulle vi nok :)

Jeg siger ikke dit forslag er dårligt, det var da en god ide med at låse kategorierne, men så skulle brugeren bare havde muligheden for at vælge de kategorier som skulle være åbne til at starte med, istedet for "vi" vælger dem.
Avatar billede invisibleman Nybegynder
14. april 2002 - 05:27 #80
Nu har jeg siddet og læst næsten det hele her .. bortset fra et par enkelte lange indlæg.

Jeg må sige at det er sørgeligt at olebole forlader Eksperten for good :/ .. jeg tror der er MANGE der vil savne Ole's geniale indlæg i nogle af de mere dumme debatter, hvor Ole tit kommer og med et alenlangt indlæg om sagen.

Dem har der satme været mange af, og ikke ét eneste af dem jeg har læst har været uinteressant :o)

intel4004: Eksperten er delvist stadig et site hvor de fleste kender hinanden på både godt og ondt. Heldigvis flest på den gode måde. Vi er mange der betragter Eksperten som vores "hjem i den virtuelle verden" tror jeg. Og hjemme er godt as we all know, og forlader nogle hjemmet for good, så tænker man ikke bare "Nå, surt for ham, hva?".

Der er personer herinde som, hvis de forlod Eksperten helt, ville få mig til at overveje min egen afsked herinde. Der er personer man hygger sig med i gode debatter, personer som man eventuelt kender IRL eller snakker med på ICQ, MSN osv.

Fordi vi ikke fysisk kan se hinanden betyder ikke at vi skal opføre os som robotter der er "kolde" over for den slags ting her.

Jeg forstår MEGET godt at Ole er træt af alle de idioter der ødelægger Eksperten for os andre. Og hvis jeg havde magten (har jeg, men må "desværre" ikke misbruge den ..) ville jeg smide alt for mange brugere væk herfra ASAP, banne deres IP og gøre alt hvad der stod i min magt for at holde dem væk.

Jeg kunne komme med en del foreslag til hvordan det kunne klares for fremtidige og nuværende brugere, men da jeg desværre ikke ejer Eksperten nytter det intet.

En af de ting jeg ville ønske var at vi coadmins måtte "deactivate on idiot-sight" .. meaning at vi måtte smide en bruger ud alene på baggrund af dårligt sprog, dårlig opførsel osv. og samtidigt finde en måde at banne dem på evt. uden at det KUN var IP'en.

På en måde ville jeg håbe at alle os der egentligt ved noget og som hjælper meget, opfører sig (relativt ;) ..) ordentligt osv. forsvandt fra Eksperten. Det ville give admins og de andre brugere en del at tænke over tror jeg. Så ville de se hvad E. er uden os. Not a pretty place I think ..

Men på den anden side er det ikke det jeg ønsker da jeg selv er glad for Eksperten (stadig .. selvom der bliver flere og flere idioter) og ikke ønsker at se det gå nedenom og hjem.

Ole, du ønskes al held og lykke i fremtiden og jeg håber da at du vender tilbage på et tidspunkt. Du er den eneste her på E. der kan komme med så geniale indlæg i debatter som du gør/har gjort :)

invisibleman / coadmin
Avatar billede startfirma Nybegynder
14. april 2002 - 08:36 #81
Har også forsøgt at få det vigtigste med fra tråden :)

Det er et sørgeligt kapitel, men mon der findes et gratis fora med stor popularitet der ikke har været denne udvikling igennem? Stor ros til de fora der klarede sig igennem og beholdt alle de seriøse brugere.

Måske man kan drage parallerer mellem ekspertens utilpassede unge og der måde en del danskere desvære ser ingrationen af vores medborgere fra de sydlandske lande på. Danskere stemmer på partier der skal integrerer og løse problemet med de "utilpassede unge" der kommer til vores land. Nogle danskere kræver at systemet løser problemet, men er det systemet der kan løse problemet?

På eksperten har der været lange debatter om at Admin skulle løse problemet, men kan Admin reelt løse problemet med ekspertens utilpassede unge? (som ikke altid endda er SÅ unge)

I virklighedens verden hvor vi ikke gemmer os bag en skærm, vil danskerne fint kunne løse hele integrationsproblematikken - nemlig ved at være hjælpsom, sige goddag og sende smil etc. og hvilket med garanti ville hjælpe meget mere end 100 integrationspakker. Som amerikanerne så patriotisk altid siger - Du skal ikke spørge om hvad dit land kan gøre for dig, du skal spørge om hvad du kan gøre for dit land.

Hvis vi skal overføre dette på eksperten, så handler det om at hver enkelt bruger siger goddag, sender et smil og siger tak for hjælpen. Det lyder banalt men så enkelt er det vel teoretisk. I praktisk er det desværre langt svære. Jeg har nu set indlæg om at man skal banne brugere der ikke har korrekt sprogbrug etc. men ville det reelt hjælpe at det danske politi rendte rundt og uddelte bøder til danskere der ikke kan finde ud af at snakke ordentligt til en medborger?

Ville det ikke være bedre at borgerne selv ændrede sammen på mentaliteten? Det ville bevirke her på eksperten, at vi irettesætter brugeren for korrekt sprogbrug - altså ikke en co-admin men en ganske almindelig bruger. Hvis en bruger opfører sig upassende forklarer vi ham, at der ikke er nogen der gider at hjælpe ham fremover såfremt han ikke øjeblikketligt ændrer adfærdsmønster. Hvis personen ignorerer det, forfølger vi har i alle spørgsmål med et notits om at denne bruger lige skal lære at tale ordentligt før han bør få hjælp.

Det vil være en manddomsprøve at gennemføre det, men hvis det lykkedes os, så kan vi også sige at vi har hjulpet eksperten på rette fod igen. Alternativet tror jeg ikke findes :) Det må være os brugere der skal lære hinanden om passende opførsel og ikke et system :)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede startfirma Nybegynder
14. april 2002 - 08:41 #82
Skal lige sige, at jeg gerne skal være den første til at nægte og svare med begrundelsen at 'brugernavn' lige skal finde den pæne tone før vi kan hjælpe, og jeg skal også nok love at jeg forfølger ham i næste spørgsmål, men det kræver altså at vi er en stor gruppe der bakker op :)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede annikadk Nybegynder
14. april 2002 - 08:50 #83
startfirma: God ide - hvis der ikke er pointjagere med viden, som er ligeglade.
Avatar billede startfirma Nybegynder
14. april 2002 - 08:51 #84
annikadk> Så må de få samme behandling :)
Avatar billede Kengun Praktikant
14. april 2002 - 09:56 #85
Getalife>> Det vil ikke fungere med ban på email adresse! Det er allerede i brug her på Eksperten. Dette fungerer ik da mange brugere sitter inde med maaange epostadresser, og det er ikke noget problem at få flere ved at registrere hos f.eks. hotmail.
Avatar billede wwc Nybegynder
14. april 2002 - 10:22 #86
erikjacobsen >> Så kan det jo være jeg bliver...
Avatar billede dcoder Nybegynder
14. april 2002 - 10:34 #87
Jeg vil starte med at sige pænt farvel til olebole og alle andre som desværre føler sig nødsaget til at forlade eksperten, som efterhånden kan ses som en synkende skude, eller nærmere en slagmark.

Efter hånden forekommer det mig at alle de seriøse brugere og kloge hoveder her på eksperten vælger at vende ryggen til og lukke øjnene, mens parasitterne jubler og triumferende hejser flagene. Forudsigeligt? Måske, det er jeg for ny her på eksperten til at kunne vurdere.

Jeg vil blot meddele at jeg gerne vil hjælpe til, og gøre mit, for at få eksperten.dk op på et ordentligt niveau igen, og få udryddet alle parasitter (Eller så mange det er muligt). Måske skal der helt andre metoder i brug end der tidligere er overvejet, men hvad det kunne være er jeg desværre ikke i stand til at forudsige :(

Endnu en gang pænt farvel og held og lykke fremover
Avatar billede nuki Nybegynder
14. april 2002 - 11:57 #88
Argh man hallo man skulle tro det var en begravelse han gider bare ikke være inde på eksperten mere det her er blevet til noget ala netstationen hvor alle hyler hver gang en stopper.
Avatar billede =maddog= Nybegynder
14. april 2002 - 12:03 #89
det er jo ikke bare en eller anden. det er en person der er årevis har gjort det til sin dagligdag at hjælpe andre mennesker med deres problemer, der ikke længere synes det er det hele værd. det er sørgeligt og tankevækkende.
Avatar billede nonick Nybegynder
14. april 2002 - 12:46 #90
Vil gerne lige poste en kommentar.

Der så meget snak om Olebole og hans måde at opføre sig på.

kig her : http://www.eksperten.dk/spm/183010
Det kan godt være at han er en pisse fin fyr, men jeg forstår HELLLER IKKE hans sarkasme(hvis det er det)
Avatar billede nonick Nybegynder
14. april 2002 - 12:47 #91
Jeg fornemmer ikke ret meget "velighed" i dette spm. fra oleboles side
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. april 2002 - 12:53 #92
183010? Jeg undrer mig også tit over folk her på stedet, der forsøger
at lave et eller andet megasmart, men overhovedet ikke har sat sig ind
i det fundamentale bagved. Men *din* opførsel, nonick, er da også -
*host* - besynderlig. "Skod", "IDIOT" - hvorfor? Ja, hvorfor??
Avatar billede nonick Nybegynder
14. april 2002 - 12:54 #93
erik... Jeg følte mig bare enormt dum. Synes ikke han kom med et ret venligt svar. Og det må du kun give mig ret i.
Avatar billede 0ffline Nybegynder
14. april 2002 - 12:57 #94
Det afhænger vel af øjnene der ser - jeg fornemmer da ingen fjentlighed fra <olebole>s side her - bemærk lige denne =o)
Det indiker da at der er svaret med lidt lune, samtidigt bliver dine fejl i dokumentet da også klippet ud i pap.
Men hvis folk begynder at kalde mig 'fucking idiot' udelukkende på baggrund af jeg pointere nogle fejl - så ville jeg nok ikke gå så stille med dørene.

/0ffline
Avatar billede nonick Nybegynder
14. april 2002 - 13:02 #95
offline.. du har sikkert kendt/kender olebole og forstår hans såkaldte sarkasme/humor, men jeg var temmelig ny på eksperten dengang og følte mig angrebet. Rent instinktivt valgte jeg at gå til angreb, som de fleste pattedyr gør, når de bliver bange/angrebet.

Jeg kan godt se at det måske var lige lovlig groft at kalde ham "fucking Idiot". Men jeg tror mange af jer andre ville have sagt noget lign. :)
Avatar billede 0ffline Nybegynder
14. april 2002 - 13:10 #96
nonick...
Jeg har som sådan ikke kendt <olebole>, har faktisk kun stødt på ham en enkelt gang. Jeg er meget ny bruger på E, men har da gennem længere tid læst forskellige indlæg.
Jeg må indrømme, og hvis jeg støder på en bemærkning der *kunne* opfattes forkert støtter jeg mig op af de forskellige *smileys* der undertiden optræder ved spørgsmål og besvarelser. Men jeg forstår da også at det er forskellige ting/bemærkninger, forskellige mennesker trigger på.
Avatar billede qspi-virker-ikke Nybegynder
14. april 2002 - 13:12 #97
Hvorfor fanden er jeg blevet anmeldt i det her spm..?!?!?!?!?
Avatar billede nonick Nybegynder
14. april 2002 - 13:13 #98
qspi LOL
Avatar billede qspi-virker-ikke Nybegynder
14. april 2002 - 13:25 #99
Man må åbenbart ikke ønske Ole held og lykke i fremtiden, eller?? ;-p
Avatar billede 0ffline Nybegynder
14. april 2002 - 13:28 #100
Virkede måske lidt overdreven med 3 >>> *lol*
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. april 2002 - 13:29 #101
nonick - Din attitude er problemet. Ingen kan tage sådan formulerede spørgsmål seriøst. Se f.eks her hvor jeg får på hatten for at lege "mini-Ole-Bole" - Det er for langt ude at forvente seriøse svar, når man lægger ud med at alt er "skod". Folk må og skal lære at formulere sig så andre gider svare på det. Ole har kæmpet for det i hundrede år og jeg har bestemt tænkt mig at fortsætte.

http://www.eksperten.dk/spm/188671

Nute - Jeg er med på Øl-holdet - Dog har jeg ombestemt mig fra mit indlæg 13/04-2002 19:03:14 - Det bliver Ole, der må gi øl... :))

Ellers tak til alle for den gode diskussion Ole ærgelige afsked har medført. Det viser at der stadigt er folk der har lyst til at løfte i flok og højne niveuaet på eksperten igen.

/Nikolaj
Avatar billede michael-k Nybegynder
14. april 2002 - 13:31 #102
man får da den vilde neder over at læse det her indlæg.
Men held og lykke fremover olebole, selv om jeg ikke kender dig, men syntes det er synd du tager det så personligt ;)
Avatar billede qspi-virker-ikke Nybegynder
14. april 2002 - 13:32 #103
nikolajdu>>> Kan du ikke lige forklare din kollega "Resten", at man ikke bare deaktivere min bruger qspi uden noget grundlag??

Magt misbrug er ikke tilladt for CoAdmins....!
Avatar billede resten Nybegynder
14. april 2002 - 13:36 #104
qspi>> for 10 gang jeg har ikke deactiveret dig selv om lysten har været der.
Avatar billede nonick Nybegynder
14. april 2002 - 13:37 #105
Nikolajdu... Det er også et extremt tilfælde du der har fundet :).

Jeg har indrømmet at det ikke var helt fair at kalde ham "fucking idiot". Men lad nu det ligge. :)

NoNick
Avatar billede steen_hansen Forsker
14. april 2002 - 13:39 #106
ljweb's reaktion på http://www.eksperten.dk/spm/188671 er lige nøjagtig den attitude hos diverse CoAdmins, som jeg påpeger. Ikke nikolajdus reaktion i denne situation, den er helt i orden. Men ind imellem støder man på nogle temmelige hidsige co-admins, berettiget eller ej, og det fordrer ligefrem ikke den gode omgangstone på Eksperten. CoAdmins burde være foregangsmænd/kvinder på det område.
Avatar billede omgangsdyret Nybegynder
14. april 2002 - 13:50 #107
Så må jeg jo også hellere slette min bruger.. jeg er også bare 1 af de irreterende møgunger 14 år:'(
Avatar billede resten Nybegynder
14. april 2002 - 13:52 #108
omgangsdyret> der er ingen som siger du ikke er velkommen.
Avatar billede steen_hansen Forsker
14. april 2002 - 13:54 #109
Om du er 14 eller 41 er ligemeget, sålænge du har lært hjemmefra, hvordan man begår sig blandt andre mennesker. Det er ikke alderen, der er problemet her, men omgangstonen.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. april 2002 - 13:58 #110
qspi - Jeg har netop lige kommenteret i det spørgsmål - Anyway, så læs tråden her igennem og forstå hvad det her drejer sig om fremfor at spamme med dine ligegyldige indlæg. Det er lige præcis den slags de fleste i tråden her er kede af.

Steen_hansen - Den diskussion der forgår i http://www.eksperten.dk/spm/188671 - Vil inden for ikke så forfærdelig lang tid blive flyttet til et lukket forum. Den slags diskussioner fordrer ikke til noget som helst. Man kan jo starte at tænke sit i det her spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/197792

Omgangsdyret - Som de andre siger er Ole´s kritik ikke rettet mod alle under 18 - Den er, som de andre skriver, rettet mod dem der ikke har lært at omgå sig.

/Nikolaj
Avatar billede steen_hansen Forsker
14. april 2002 - 14:21 #111
nikolajdu, jeg giver dig evig ret i, at den slags ikke fordrer til nogen konstruktiv udvikling. MEN - jeg kan godt følge folk i, at de føler sig knægtet af co-admins, som måske også ligefrem nyder den "magt", som de er i besiddelse af. Jeg HAR oplevet et par "HOLD K... eller SMUT" - holdninger hos co-admins. Det bliver folk provokeret af, og så er der desværre nogen, som ikke helt kan styre ordflåden. Desværre for dem selv og alle os andre. Men du må regne med, at tryk avler modtryk.

Nu har jeg ikke læst det hele igennem, men jeg regner også med/håber på, at qspi-virker-ikke har fået en reel chance for at rette sit sprogbrug ind? Det er ikke smart at platte sig frem, hverken her på Eksperten eller i noget andet forum. Der er en grænse, helt sikkert. Og det er kun ret og rimeligt, at qspi-virker-ikke får deaktiveret sin konto. Men ikke forudgående varsel.

Lukket forum eller ej, det er ikke smart af co-admins at demonstrere deres magt, som det nogle gange er tilfældet. Jeg håber også I løbende vil vurdere, om de co-admins, som I har, er kompetente, om de skal instrueres i sprogbrug overfor brugerne, eller om de i det hele taget er egnede? "Magt" (ansvar) kan være farlig i hænderne på dem, som ikke magter at administrere den ordentligt. Det håber jeg I efterstræber alle sammen. Og stadigvæk: No offense! Men I kan ikke klandre folk for dårligt sprogbrug, hvis også co-admins praktiserer det. Opdragelsen må starte et sted, og her kunne co-admins belejligt være et forbillede for alle os andre :o)
Avatar billede Kim Rosgaard Praktikant
14. april 2002 - 14:26 #112
du godeste...det er stadig en børnehave herinde :(
godt man ikke bruger sin fritid her længere...i'm out.

/kimrosgaard
Avatar billede steen_hansen Forsker
14. april 2002 - 14:29 #113
At folk føler sig så forulempet, at de vælger at træde ud af et community, det vil jeg ikke kalde for børnehave. At folk prøver at ræssonere sig frem til evt. årsager og evt. løsninger, så det kan undgås fremover, vil jeg heller ikke kalde for børnehave-agtigt.
Avatar billede Kim Rosgaard Praktikant
14. april 2002 - 14:33 #114
Det var ikke Ole's udtræden jeg hentydede til. Som skrevet tidligere i dette indlæg forstår jeg Ole fuldt ud. Det var alle de links diverse folk har hentydet til, der fik mig til at konkludere at eksperten ikke har ændret sig meget siden jeg selv forlod den.
Avatar billede dkn Nybegynder
14. april 2002 - 14:51 #115
hele denne farce kan beskrives med eet ord: "generationsskifte"

tror desværre ikke der er plads til kloge ithoveder over 30, hvis man ikke tåler bandord og diverse meningsløse injurier!!

Er selv så "ung" at jeg kan tænke "Det er deres problem"

Det er ihvertfald den eneste måde hvorpå man kan få noget ud af det her!! For man kan ikek stoppe det!
Avatar billede steen_hansen Forsker
14. april 2002 - 14:59 #116
Nej, men så kan den gruppe af brugere, som ikke vil finde sig i det, lave de foranstaltninger der skal til for at holde dén udvikling væk. Også selv om det måske betyder en begrænsning i antallet af brugere. Der er ingen, der behøver sig at finde sig i at blive floodet med skidt.

Og hvis det er udviklingen, så håber jeg at forældre snart vil begynde at opdrage deres børn, i stedet for at være holdningsløse. Jeg gider ikke finde mig i det, og jeg forstår dææælme godt nok olebole m.fl.
Avatar billede wwc Nybegynder
14. april 2002 - 16:57 #117
steen_hansen >> Det kan godt være at i siger der ingen forskel er på om man er 14 eller 41, men jeg føler at i altid giver 'os' omkring 12-14 år skylden.
Avatar billede startfirma Nybegynder
14. april 2002 - 17:47 #118
Nu skal vi heller ikke overdrive...

Personligt er jeg aldrig blevet fornærmet herinde, og de 12-14 jeg har mødt har i 99% tilfælde opført sig ganske nydeligt.

Hvis man gang på gang kan blive fornærmet ved at bruge eksperten.dk - så skal man måske også lige kigge lidt på sig selv!

Så galt står det altså heller ikke til med eksperten.dk !

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede killifish Nybegynder
14. april 2002 - 19:09 #119
Tak for hjælpen, Ole
Avatar billede dmcn Praktikant
14. april 2002 - 19:39 #120
olebole : Jeg priser mig lykkelig for, at du stadig er på min ICQ-liste. At eksperten har mistet en af sine største guru'er opvejes lidt af, at du da ikke er forsvundet helt.

- David McNally, coadmin, møgunge, tidligere parazit, og ufatteligt glad for at have "mødt" olebole.
(Når jeg bliver stor vil jeg være som Ole.)
Avatar billede nil.dk Nybegynder
14. april 2002 - 20:37 #121
Kære Ole.

Jeg vil for en gangs skyld (min nye stil) lad være med at kaste mig ud i en nytteløs debat. Blot sige at jeg er ked af din afgang, men at jeg forstår den 100%. Jeg er glad for at vide at vi render ind i hinanden under andre himmelstrøg.

nil.dk (no backdoors) *GGG*
Avatar billede baitianlong Nybegynder
15. april 2002 - 00:10 #122
document.write('nu får du tid til en ny kone... Stakkels mand');
<a href="den_lokale_bar.asp?stemning=dyster&eksperten=fattigere">Hav det godt olebole</a>

-Tak for vore få, men yderst underholdende samtaler. Du var både hjælpsom og særdeles underholdende. Bare jeg var en af dem på din icq liste. Er der ikke nogen, der laver en "minde-side.html" (o;

Med venlig og respektfuld hilsen
legende.dk

-og så en grav-øl
Avatar billede mariegaard2 Nybegynder
15. april 2002 - 00:22 #123
Ole, jeg kunne ikke være mere enig!
Selv om jeg er ny her på Exp.dk kan jeg sagtens forstå dig.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
15. april 2002 - 09:40 #124
Fandes til måde at starte en uge på. :o(

En kæmpeskam - jeg tvivler på at nogen kan løfte arven efter Olebole.
Håber du kommer tilbage på et tidspunkt.

/pelkjaer
Avatar billede aceofspair Nybegynder
15. april 2002 - 12:28 #125
Første gang det har taget mig 2½ time at læse et indlæg (og ca ½ at skrive et svar), men det måtte jo ske.
Her er der en lille liste over folk jeg gerne vil ige noget til

OleBole >> Dig stiftede jeg bekendskab med for første gang for meget længe siden, hvor du forsvarede mig over for en af disse Pointjægere (Senj jvf: http://www.eksperten.dk/spm/117477)
Indrømmet jeg har selv været en ( http://www.eksperten.dk/spm/64404 ) og det er ikke noget jeg er stolt af, men jeg kommer til at savne dine indlæg, de har sparet mig for MANGE timer med at debugge, jeg har endda været ude for at gå direkte ind på din profil for at finde et svar, istedet for at gå igennem den rigtige kategori.

Håber at du dukker op igen, eller at jeg finder dig på et andet forum

Intel4004 >> Jeg respekterer din mening, men du bør også respektere OleBole, kan er en af de seriøse her på eksperten, og hans indlæg har substans.
At du siger at det er nemmere/bedre at blive sure eller skælde på en person på et forum, viser at du (undskyld) ikke har en skid respekt for andre folk.

Rene2U >> Tjaa, de 3 uddannelser er ikke helt tydelige på din opførsel.
Var det 1.2.og 3. klasse?
Nej det kan det ikke være, du har dog lidt avancement i dit sprog, så det må vel være 9. 9. og 9.
Og det er da også at bemærke at du i din profil selv indser at du ikke er videre intelligent.

Citat fra Rene2U's profil:
"PC-bruger", bygningskonstruktør BTH,
CAD-ansvarlig, webdesigner & mmd. stud.

Pc-Bruger, er vi ikke alle det? (Undskyld der er også MAC, Linux og UNIX, men overordnet er det desværre Wintel-platformen der regerer)
Bygningskonstruktør, i den lokale sandkasse?
CAD-ansvarlig: den må vel ryge ind under wedsesigner...
Webdesigner..., min fætter (no joke) på 10 laver faktisk RET fede hjemmesider, I MSWORD!!!
og mmd. STUD, tjaaa..., den er vel FOR oplagt

men 31 år og 2 børn
Den må du længere ud i cyberspace med

Og det er da også temmeligt morsomt at du snakker om flere konti.
Du har da selv oprettet en ny konto (sikkert for at poste denne latterligørelse af en af EXPs Grand old men)

Startfirma >> Ond tanke, men jeg kan lide den

Nuki >> Der er en simpel årsag til at det lyder som em begravelse, og den er at : Det ER en begravelse

NoNick >> Indrømmet, Ole kan være lidt skrap i sin formulering, men i den pågældende sag vil jeg give ham (Ole) ret.

For at slutte vil leg lige sige:
Det var min mening og ikke bare for at svine folk til, er du blevet stødt eller fornærmet må du meget undskylde.
OG

Ole, tak for en masse gode indlæg, og jeg hå ber VIRKELIGT at se dig igen herinde
Avatar billede aceofspair Nybegynder
15. april 2002 - 12:31 #126
Jeg accepterer hvis jeg bliver anmeldt for den tråd, nu når jeg sidder og læser den igennem igen kan jeg godt se at jeg vist er kommet til at træde MEGET forbi den pæne linie, som vi gerne skulle holde herinde

Beklager
Avatar billede invisibleman Nybegynder
15. april 2002 - 13:02 #127
Hvis du bliver anmeldt skal jeg gerne slette den :)

Jeg synes ikke du har trådt noget videre over nogen linie når man tænker på rene2u's kommentarer.
Avatar billede backside Nybegynder
15. april 2002 - 13:18 #128
Damn, jeg skal snart bruge en sækkevogn til min indbakke pga. det her spørgsmål.
Avatar billede jumper Nybegynder
15. april 2002 - 14:07 #129
Jeg kan næsten ikke skrive noget der ikke allerede er blevet skrevet i denne tråd, så jeg vil skrive et meget kort indlæg ;o)

Jeg er selv en af "de gamle" på Eksperten der mere eller mindre har forladt sitet. I modsætning til Ole tilhører jeg dog det store tavse flertal. Istedet for en højlydt afsked (som er helt på sin plads) har jeg ganske simpelthen udfaset og nedtonet mit engagement i Eksperten. Jeg abbonnerer stadig på et par kategorier og modtager vel 40-50 mails om dagen fra Eksperten, men jeg læser højst 2 af disse indlæg og svarer på højst 3 om ugen. Min udfasning har taget sted over det sidste 1½ (1½-2 ?) års tid, hvor jeg er røget fra en 1. plads ned til en 12. plads P.T. (ja, jeg har også været meget involveret ;) ). Som Ole fandt jeg også et job gennem kontakter skabt herinde, en situation jeg slet ikke ville kunne forestille mig ske i dag. Jeg har stadig kontakt med mange af "de gamle", primært over ICQ, og mit primære vidensnetværk er gået fra at omfatte flere tusinde mennesker på Eksperten til at omfatte under 100 på mindre fora eller personlige kontakter.

Hmm, hvis jeg ikke stopper mit indlæg her og nu bliver det ikke et kort indlæg - som jeg ellers lovede. I ved hvor I kan finde mig :o)

Til sidst vil jeg dog sige til Ole:
Du får ikke et farvel fra mig nu i dette indlæg. Hvorfor ikke ? Tjo, jeg mener det er lang tid siden at du sagde farvel til Eksperten - jeg kan ikke sætte nogen dato på, men formentlig for 6-8 måneders tid siden. Istedet vil jeg da skynde mig at indskyde:

Du skylder mig nogle ØL! :D

/Thor
Avatar billede emileej Nybegynder
15. april 2002 - 18:57 #130
Neeeej! Ole mand! Din gamle hippie!
Du kan sq da ikke bare forlade den synkende skude... Hvem skal så overtage JavaScript afdelingen?!

E-)mil
http://mfp.eej.dk
Avatar billede warpgiga Nybegynder
18. april 2002 - 03:16 #131
Hej Ole

I de seneste mange måneder har jeg kun besøgt eksperten når det virkelig brændte på med et problem, og har ikke opdaget at der stod så galt til som du på normal vis altid så kort formulerer dig ;), dog har jeg selvfølgelig ikke kunnet undgå at iagtage kvaliteten af indlæg dale med årene.. Og jeg giver dig helt ret i din iagtagelse af at moral og etik-kodekserne er dalet generelt de senere år.

Jeg har selv har kendt dig siden starten, da vi begge brugte meget på JavaScript og DHTML, og senere da vi arbejdede sammen en tid i førnævnte firma ;) Ofte har jeg skimmet igennem tyve spørgsmål blot for at opdage at du havde svaret på de 18, og overladt 2 til mig ;) tak for din fænomænale indsats her på forumet, jeg er sikker på at du vil blive savnet.

Jeg håber vores veje krydses i fremtiden. God vind ole bole!

Mvh Fini 'WarpGiga' Alring - alring@bytefarmers.com

p.s. Er der andre end mig der undrede sig over at Ole kun har stillet 24 spørgsmål totalt! ;) vildt nok..
Avatar billede emileej Nybegynder
18. april 2002 - 08:09 #132
Hey igen!
Besluttede mig lige for at skrive noget mere. Jeg kan kun respektere din beslutning - der er intet forkert i hvad du skriver. Jeg var selv med i ekspertens storhedstid, da jeg startede et år efter dig - 2000. Jeg har også selv oplevet den skarpe og helt urimelige tone, der er dukket op efterhånden som gennemsnitsalderen herinde åbenbart er dalet fra 18-19 til 14-15.

Jeg har selv oplevet at blive kaldt blærerøv og nolife, når jeg har svaret på folks spørgsmål, og når jeg har gjort en bruger opmærksom på at han/hun har oprettet et spm. i en forkert kategori / oprettet et spørgsmål der referere til et andet eller lignende, er jeg nærmest blevet mejet ned på stedet og fået besked på at blande mig ret så gusomt uden om...

Jeg skylder 90% af min JavaScript viden til dig, Ole og det har også været hyggeligt at skrive med dig på eksperten og icq, om spørgsmålene, brugervenlighed og ikke mindst har du været min allierede i MAC diskussionerne :)

Jeg er også ved at køre lidt surt i det, men jeg har stadigt meget at lære endnu, og har måske lidt mere tålmodighed end dig ;) Dog er det ikke så ofte jeg anvender eksperten som før, men benytter mig hellere af mine bekendtskaber fra eksperten - på den måde undgår jeg i hvert fald at blive svinet til...

Alt held og lykke i fremtiden, og håber at du vil være lidt mere opmærksom på din status bar på din bærebare comp. ;)

E-)mil
Since tirsdag 29. august 2000 11:14
http://mfp.eej.dk
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2002 - 19:25 #133
Ole jeg kender dig slet ikke, men efter jeg tog mig sammen og læste denne "dejlige" tale; ændrede mit syn på dig FULDstændig, eller det ændrede sig faktisk ikke, det tog "form"

Og jeg vil sige at jeg kan med høj grad sammenligne dig med en anden god bruger her på Eksperten.dk, og var en meget respekteret bruger på Builder.dk, nemlig "Nute", som os forstod sig på den seriøse del af Forummer/Debatter

Det kunne være dejligt at få den overvælende change for at møde en så klog person som dig. Jeg har selv oplevet "næsten" det samme som dig på Builder.dk, da de lukkede føler man jo helt at man har mistet noget.
Så nu søger jeg efter et rigtig godt forum, og JA jeg søger stadigvæk...

Så et lille farvel fra Nowoe (på Builder.dk kendt som "Neo")

Best Regards
Bror S. Skardhamar ~ Bror@biggel.com
Avatar billede startfirma Nybegynder
20. april 2002 - 19:35 #134
nowoe>

Fortvivl ikke. Alle dem der har forladt eksperten.dk opretter hurtigt en bruger igen. Det tror jeg alle har gjort, nogle er sikkert undercover. Så du ser nok Ole herinde igen - han hedder bare noget andet :D

en ting til - er det ikke lidt dobbeltmoralsk at folk hele tiden kritiserer eksperten når de alligevel render rundt herinde? Personligt var jeg også blevet træt af den, men jeg synes da den har taget en positiv udvikling nu da co-admins fik fjernet de værste rødder. Faktisk fungerer den bedre end nogensinde på de 'kun' 1½ år jeg har været her.

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. april 2002 - 19:39 #135
startfirma> det er jeg fuldstændig enig i :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. april 2002 - 19:53 #136
Ole skriver... :

"Det er sansynligt, jeg inkognito vil kikke ind fra tid til anden - men jeg er definitivt færdig med at logge ind og besvare spørgsmål."

Bare for en god odrens skyld. Vi serham altså som OleBOle og ikke som andre. Han er her stadigt og ikke afmeldt.

Startfirma - Vi (coAdmins=) gør vores bedste og håber alle på en snarlig bedre fremtid for eksperten. Jeg er ikke helt ligesomOle en af dem der har fået direkte Job igennem eksperten - til gengæld har jeg (på den ene eller den anden måde) tjent ca. 80.000 igennem eksperten i den tid jeg har været her.

F.eks har jeg pt 4 jobs at udføre. Alle fra kontakter gennem eksperten - Så det kan altså stadigt lade sig gøre :())

/Nikolaj
Avatar billede startfirma Nybegynder
21. april 2002 - 08:13 #137
Nikolai>

Jeg har skam selv fået en masse ud af eksperten allerede. Jeg mødte fx en kanon fyr herinde, og som jeg idag har lavet et iværksættersite sammen med www.startfirma.dk , og vi har planer om en masse sites i fremtiden (Kommer med nye sites om 1-2 mdr). Så jo, jeg har også fået det ud af det som jeg kunne håbe på :)

Hvis folk var villige til at sige. Ok eksperten var lidt træls en overgang, men nu funker den igen. Så ville stemningen blive positiv fordi de ikke hele tiden render rundt og bekræfter hinanden i hvor dårlig eksperten er (nok ekspertens største problem). Hvis man fra idag kunne sige - Ny eksperten, så vil jeg gerne i fremtiden se alle de links der gør folk så pisse sure at de vil smutte fra eksperten. Så kan vi også om det er personen der er sur der er noget i vejen med.

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede nstenberg Nybegynder
25. april 2002 - 13:49 #138
Jeg vil bare nævne, at dette nok er det bedste indlæg jeg nogen sinde har læst her på Exp.dk. Det samme kan siges om Oscar / Osaka_san's svar 14/04-2002 00:06:14.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
25. april 2002 - 13:56 #139
Det var da dejligt at høre :))
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. april 2002 - 19:45 #140
olebole> jeg tror at dem der har interesse - har læst din afsked. Så lukker du spørgsmålet ? :)
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2002 - 23:15 #141
Godt OLE HELD OG LYKKE!!
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
02. maj 2002 - 23:13 #142
Jeg har efter længere tids pause fra eksperten nu åbnet lidt op igen for at være med i debatten, og til min store ærgelse finder jeg ud af at mange af de folk jeg virkelig respekterer her er smuttet.

Jeg var fra starten skeptisk angående Ekspertens pointsystem da jeg kommer fra usenet/nyhedsgrupperne hvor man hjælper uden noget pointsystem. Men jeg blev positivt overrasket over den stemning der var herinde som fuldstændig overdøvede "pointræset". Denne stemning finder man efterhånden i færre og færre indlæg. Og netop olebole var med til at holde fanen højt :-(

Jeg vil ikke komme med noget tårepersende farvel til olebole, for eksperten er trods alt kun et website med et forum(Husk at tænke over det en gang i mellem allesammen).

Så jeg vil nøjes med at sige til ole: "Nyd nu den ekstra tid du får, og kig ind på eksperten i ny og næ hvis du føler for det"

De bedste hilsner // Jakob Andersen // jakob@effectus.dk
Avatar billede zob Nybegynder
05. maj 2002 - 11:32 #143
HEj ole Jeg vil sige pænt farvel til dig :)
Jeg tror kun at jeg har set dig deltage i 1 andet spørgsmål i den tid jeg har været her og det er ik lang tid...
Jeg er 12 og jrg prøver ikke at genere folk Tvætimod.....
Ellers har jeg kun set dig over top 10 :)
Længe Leve Ole Bole
Avatar billede well_r Nybegynder
05. maj 2002 - 16:09 #144
Ole bole gik i skole med sin ehm.. søsters underkjole
lalalalala :)

Bare en lille sang på vejen:)
Hav' de hygsomt! :)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
06. maj 2002 - 20:15 #145
Nu har jeg læst hele tråden her. Det tog nok tid. Gider ikke skrive. Kan bare sige 1 ting: SNØFT ... :(

Det kunne være sjovt hvis Olebole lige gad og skrive en slutkommentar herinde.
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2002 - 21:03 #146
Farvel, Olebole; og tak for al den klogskab du har givet mig! Du er formentlig den lærer, jeg har lært mest af på kortest tid i hele mit liv!

Din ånd og din (ild)sjæl (og formentlig også din placering på Top10) vil blive hængende her langt ud i fremtiden!
Avatar billede aspprogram Nybegynder
06. maj 2002 - 21:36 #147
hej Ole...

Held og lykke fremover.... vi er mange som takker for din hjælp gennem tiden...

Kenneth
Avatar billede michaelb Nybegynder
06. maj 2002 - 22:09 #148
Hej Ole! Jeg vil kun give dig så inderligt ret!

Jeg indrømmer at mit hjerte virkelig begyndte at hamre til, da jeg læste dit så grædefærdige indlæg! Jeg er godt nok en rimelig ny bruger af dette fora, men har alligevel haft den følelse at Eksperten sku' er blevet en værre legeplads!

Desværre er det sjoveste for sådan nogle små 'møgunger' (i en mere ynkelig betegnelse) at svine seriøse fora til, med spam og andet af den slags - som du så fint beskev i dit, helt fantastiske, sidste indlæg!

Jeg fylder kun 14 til sommer, og jeg har - ærlig talt - også været en af disse 'lede møgsvin'! (Damn, undskyld min udtalelese) Jeg kom senere - da jeg lærte andet end Subnet sider og irriterende JavaScripts - til fornuft og har længe (gør stadig) skrevet på et seriøst forum - som i øvrigt handler om noget så seriøst som >papegøjer og mennesker<!

Jeg kan huske da Builder lukkede! Som Oscar selv udtrykker det "...følelsen at opgive noget man har lagt tid og kræfter i..." Det var netop denne følelse jeg også følte på vegne af Builder's tidligere admins, Jesper og Oscar, som desværre blev nødt til at lukke sitet, http://www.builder.dk som egentlig var blevet et ufattelig hyggeligt site hvor der blev skabt individuelle venskaber mellem brugere på sitet! Og der samtidig var ufattelig meget hjælp at hente!

Jeg husker tydeligt dengang jeg - i sin tid - fik lavet et logo til min tidligere fugleside hos en bruger, jeg stadig holder kontakten til på ICQ, fra Builder! Det er disse minder som nu vrimler i stress gennem mit kun 13'årige hovede!

Som du også udtrykker så fint og flot i dit indlæg, som med det samme gik rent ind, er det hermed ikke sagt at humor er noget som hører udenfor disse site's, men det skal fand'me holdes indenfor rimelige grænser! Og det er jo slet ikke sjovt mere, når brugere bliver svinet til, eller Eksperten.dk bliver spammet til!

Jeg siger så ærligt og redeligt ikke at jeg er 'ren' for alt det pis jeg har lavet - både her på sitet og i 'den virkelige verden' men jeg har taget min straf for det hele, og haft den dårlige samvittighed som der skulle til, og virkelig har hjulpet, så jeg nu sidder i et fugleforum og taler med mennesker fra 30-50 år, om seriøse ting omkring fugle! Deriblandt en forfatter som har skrevet mange bøger om både hunde og fugle, som i starten kunne lyde som en gammel mopset sur kone, men faktisk er en meget udemærket flink sød og rar kvinde! Nu komemr jeg måske udenfor dette spørgsmål, og dette spørgsmål's indhold, men jeg syntes at det skulle nævnes for alle de møgirriterende knægte som sidder og opfører sig som den jeg opførte mig som da jeg var 10!

Sådan skulle det vist udtrykkes :D

Men jeg vil nu sige tusind tak for dit indlæg, og din deltagelse på Eksperten! Jeg har aldrig sådan rigtig talt med dig her på sitet, men du lyder virkelig fornuftig (selvfølgelig ikke underligt af en mand på 46) og jeg håber virkelig ikke at jeg var den eneste som mærkede et par tårer som næsten fik sneget sig helt ud af øjet og ned af kinderne! Jeg håber virkelig ikke at jeg er den eneste som mærkede det sus i maven, af at læse sådan et følelselfuldt indlæg (jeg tror tilmed det har været det mest følelsesfulde i Ekspertens tid) at alle useriøse brugere som intet ved om noget overhovedet, tager sig GEVALILDIGT SAMMEN, og i stedet prøver at lære noget nyt! Det er trods alt det de BURDE være her for!

Jeg håber vi kan skrives ved uden for Eksperten! Eksperten.dk har netop tabt en virkelig stjerne... *Snøft!*

Ta' Jer sammen venner!
.::Michael::.
Avatar billede askhoej Praktikant
06. maj 2002 - 22:12 #149
Hej Ole

Som bruger af Eksperten.dk gennem næsten lige så lang tid som dig, dog mest på sidelinien i flere år - kan jeg kun stå ved dine holdninger til dennes forfald og den generelt faldende respekt for hinanden, der er blevet meget udbredt herinde i det sidste års tid. Det sidste er dog en tendens jeg finder overalt på forskellige debatfora på nettet, hvor især mange helt unge ikke besidder basale værdi normer, som gør det muligt at føre en konstruktiv og seriøs dialog. Jeg håber de mange som har tilkendegivet deres ærgrelse og forståelse over for din beslutning, vil være med til at føre stedet her videre i den ånd som tidligere har hersket herinde.

Jeg vil sluttelig gerne sige mange tak for den hjælp og viden jeg har tilegnet mig fra dig af, enten direkte via egne spørgsmål eller ved at læse andres.

Med venlig hilsen
Martin Askhøj

- Iacta alea est
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. maj 2002 - 22:54 #150
Apropos unger: Konen fortalte mig, at der var en interessant artikel omkring meningsløse forældre i bladet Urban, der ikke kunne forholde sig til deres børns opdragelse, eller mangel på samme. De af Jer, der tager med toget, burde prøve at se, om ikke der skulle ligge et eksemplar fra i dag. Læs artiklen igennem, jeg tror den vil give stof til eftertanke. Det er ikke "møgungerne", man skal klandre, men forældre, der ikke vil sætte grænser for og opdrage deres børn. Den psykolog, der skrev artiklen, skulle vist nok være meget hård ved forældrene. Men også meget nøgtern. Jeg håber mange vil læse den. Jeg håber den artikel og mange andre kan starte en debat (ikke på specielt på Eksperten, men i medierne). TV2 har haft mange indslag med bl.a. "De kære små". Ærgeligt at det ikke har fået forældre til at kigge lidt mere kritisk på den "frie opdragelse", som er blevet fuldstændigt misforstået.

Så vidt jeg har forstået, skyldes det nogle "møgunger" eller unge mennesker, der har fået OleBole til at opgive ævred? Jeg sympatiserer med Ole (se meget længere oppe), men synes dette indlæg har udviklet sig til en begravelsestale. Al ære og respekt for Ole, men alene den vidensdatabase, som er fuldt ud tilgængelig, og alle de mennesker, der kan hjælpe! Eksperten er stadig et godt sted at være. Dog ikke uden lidt ridser i lakken. Men stadig godt, og det skal man ikke glemme. Jeg håber Ole besinder sig og kommer tilbage. Dette indlæg viser med al tydelighed, at han er savnet.

Abstrahér fra det, Ole. Det er ikke umagen værd at udvikle dårlige nerver eller et mavesår over det. Måske nemmere sagt end gjort, men huden bliver hårdere med tiden. Lad ikke nogle punks gøre livet surt for dig.
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. maj 2002 - 23:24 #151
"meningsløse forældre i bladet Urban" skulle have været "holdningsløse forældre i bladet Urban" :o/
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. maj 2002 - 23:31 #152
Det er vel noget nær det samme :-))
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. maj 2002 - 23:40 #153
Vel ikke helt? Man kan jo vende og dreje tingene, indtil man får den mening ud af det, som man ønsker :o)
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
07. maj 2002 - 18:21 #154
har lige læst det hele igennem.

Det er sku sørgeligt, der er heller ikke noget være end at se de små tumper der opretter bruger efter bruger, det er sku ikke til at holde ud. Men det er sku også svært at rydde ud i de "idioter"

men ole bole må alt held være med dig

/chokobear
Avatar billede nakalay Nybegynder
10. maj 2002 - 13:31 #155
... lol!
Avatar billede mjl Nybegynder
10. maj 2002 - 17:09 #156
Tak - hurra - tak.....skønt - virkeligt skønt.

Ja....meget andet er der vel ikke at sige. Åh jo - tak 1000 tak!!!!
Avatar billede mjl Nybegynder
10. maj 2002 - 17:12 #157
Måske lige et par ekstra ord:

Selvretfærdighed
Selvophøjelse
Martyr
Infantil

Ha ha - tja...nu stopper man.
Avatar billede nakalay Nybegynder
10. maj 2002 - 17:25 #158
vi tror dig...viii tror dig!
Avatar billede baitianlong Nybegynder
10. maj 2002 - 19:57 #159
Luk det spørgsmål, "Admin" !
-Det er ved at være en farce !!!
Og det tror jeg ikke var meningen.
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
14. maj 2002 - 19:10 #160
kan man stadig nå at udvise sin respekt overfor olebole eller er det for sent?

Jeg ønsker bare at sige mange tak for virkelig god hjælp og underholdning gennem et godt stykke tid og jeg håber ikke du har mistet interessen for det online community.

Tilbage er kun at sige at slynglerne, som har jaget dig væk, kun snyder sig selv. Du kunne have hjulpet mange socialt afpassede stakler på rette kurs (destination: w3c.org). Så kan de måske lære det...

/mvh
lerchedahl
Avatar billede dj Nybegynder
18. maj 2002 - 14:45 #161
Jeg er også en af de "gamle" brugere .. faktisk tilbage til onsdag d.19 maj 1999 fandt jeg lige ud af ;)

Istarten var dette alletiders forum, eftersom jeg altid har haft en enorm interesse i programmeringssproget Delphi, så blev dette hurtigt mit tilholdssted på sitet. Faktisk så meget at jeg opnåede en flot 3. plads i kategorien.

Men jeg kan kun give dig ret i at på et eller andet tidspunkt blev det smukke ødelagt og en stor bunke brugere der ikke forstod at sætte pris på ens frivillige arbejde joinede communityet og ødelagde meget af det for os andre.

Igennem de sidste 1½ år har jeg mere eller mindre givet op, folk der svinede en til eller som afviste korrekte svar for at give pointene til en ven, oprettede fakebrugere og generelt opførte sig som om dette var en service som de havde krav på, gjorde at mit aktivitetsniveau herinde har været støt dalene.

Indimellem hænder det da stadig at man kigger forbi .. svarer på et par spørgsmål .. og surfer videre, men det er langt fra med den entusiasme som der var i "pionertiden" her på eksperten.

Så selvom jeg ikke rigtigt tror jeg har rendt ind idag OleBole (skyldes nok jeg primært hang ud i Delphi) så kan jeg skam sagtens følge dig.

Go vind fremover! And may the source be with you ;)

//DJ
Daniel Møller
SGUFT Software
Avatar billede stener Nybegynder
28. maj 2002 - 12:28 #162
Ole du har næsten besvaret alle de spørgsmål jeg har postet herinde så hvem skal nu hjælpe mig snøft.

Har tit tænkt wow kan man gøre det på den måde...

Du skal have mange tak for dine besvarelser de har virkelig hjulpet mig meget.
Avatar billede hermandsen Juniormester
18. juni 2002 - 03:28 #163
Hejsa... Jeg faldt næsten tilfældigt over spørgsmålet, og det eneste jeg har læst er sådan set selve spørgsmålet fra olebole.

Jeg tror endnu aldrig jeg har deltaget i en debat sammen med olebole, men alligevel føler jeg et stort tab ved denne person. Jeg er selv 18, og nogle kan mene at jeg ikke har erfaringen til at skrive et sådan indlæg, men olebole's spørgsmål rørte mig rent faktisk. Jeg sidder tilbage med små tårer i øjnene og har ondt af hvad de "onde" brugere har drevet denne frivilligt hjælpsomme person ud af. Får jeg en mail om nyt spørgsmål på eksperten, så logger jeg straks på og fordyber mig i spørgsmålet. Kan jeg ikke svare på det, så følger jeg gerne med alligevel, da jeg normalt har store chancer for at lære noget nyt.

Som det sidste vil jeg sige at jeg syntes det er synd at lade sig gå på af det. Der findes fjolser overalt der ødelægger det for os andre... Nogle af dem hedder indbrudstyve, men selvom de tager vores ting og roder vores hus i gennem, så flytter vi ikke til Grønland fordi vi tror det er mere sikkert. Tværtimod sætter vi venner og bekendte til at holde øje med det vi mener er vores og som vi har kæmpet for at gøre bedre og større.

Jeg er stadig i den tro at der er flere intelligente mennesker i dette forum end der er idioter. Altså kan de overvindes!

Hjælp nu hinanden og gør ikke hvad olebole har gjort (no offence). Ta' kampen op og skær de dårlige grene af dette flot blomstrende træ... Alt andet er for let. Olebole skar hele træet ned, hvilket er forståeligt, men jeg vælger at se det som protest og ikke som at der bliver givet op.

Håber ikke jeg har fremstillet mig selv som en lille uduelig bruger der ikke ved hvad han taler om, men jeg er ved at blive træt af at høre på den ene super-bruger der stopper efter den anden. I bliver en mangelvare for os andre!!! :(

Til Olebole:
Held og lykke på din vej! Håber virkelig at se dig her inde igen. Jeg ville egentlig ha' sendt dig en mail, men fandt desværre aldrig din adresse! :/

//hermandsen
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. juni 2002 - 18:25 #164
hermandesen - lækkert indlæg :)))
Avatar billede hermandsen Juniormester
20. juni 2002 - 23:10 #165
Velbekomme! ;)
Avatar billede planetdb Nybegynder
13. juli 2002 - 11:59 #166
Undskylder forsinkelsen på dette indlæg...

Jeg kan så tydelig mærke den selv samme stemning som Ole så korrekt beskriver, og jeg kan nu ærligt tilstå, med hånden på hjertet, at havde det ikke været for personer som Ole, jakobA, nute og alle andre som virkelig har hjulpet mig, og en masse andre brugere, en hel del derinde, så havde jeg sgu ikke selv klaret den! 'cause basicly I suck at all this.. Thanks Guys! And Godspeed to ya'll! ;0)

>> Ole

"Tak" er desværre gået hen og blevet et fattigt ord, men i denne sammenhæng er det et ord af højere betydning. Tak for din lærdom!
Et ord - Respekt!

/planetdb
Avatar billede intel4004 Novice
13. juli 2002 - 12:48 #167
Jeg har ikke fulgt debatten og lige præcis derfor er jeg måske i stand til at bede om lige præcis det her:

Spørgsmålet har vist sig at tiltrække mange mennesker, og det var en debat som var nødvendig - helt sikkert. Men selv om olebole er en respekteret bruger er der ingen grund til at han efterlader nogle åbne spørgsmål. Det gælder alle brugere at man lukker sine spørgsmål så snart man har fået sit svar. Der findes også spørgsmål som er sat til 0 point og som altså skal besvares og accepteres af spørger selv. Dette er sådan et spørgsmål.

Olebole bør ikke blot kun vise at sin fine ekspert-næse for menneskelig opførsel - og så derefter blot smutte uden pænt at ryde op efter sig. Dette var venligt ment - vel og mærke. Jeg forstår udemærket olebole.

Det er ikke min menning at starte endnu en debat i dette spørgsmål. Det burde ikke være nødvendig at at pointere at spørgsmålet er fra midten af april??

Mvh Intel4004
Avatar billede shjorth Nybegynder
13. juli 2002 - 14:09 #168
intel4004-> Jeg kan kun give dig ret
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. august 2002 - 20:21 #169
Hej Ole

Det er jo en lang post, som jeg ganske tilfældigt er faldet over. Jeg har ikke orket at læse alle indlæg, men det er bestemt mit indtryk at situationen nu faktisk er bedret en del. Coadmin systemet køre rimeligt afdæmpet og de fleste coadmins arbejder godt og rimeligt.

Jeg vil anbefale dig at vende tilbage, om ikke andet så for en stund, for at se om ikke du kunne genfinde noget af den gamle ånd.
Det er min opfattelse at stemningen er ganske god, så moske er muligheden tilstede for at skabe en ny gammel ånd. Lad os hjælpes ad

Hilsen
Kim
Avatar billede jadetermig Nybegynder
26. august 2002 - 08:23 #170
Som bruger fra 1999 vil jeg blot sige.. Tak for alt.. Fik helt kriller i maven af at læse din besked.. Vil savne dig :'(
Avatar billede olebole Juniormester
02. september 2002 - 14:36 #171
Lad mig starte med at undskylde, jeg ikke forlængst har lukket dette spørgsmål ... *sjusk*...!

Det har været en fornøjelse at genlæse det med alle de nye kommentarer, jeg ikke har fået læst før.
Dels har det varmet, at så mange har fundet det umagen værd at sige pænt farvel og give et par varme ord med på vejen - og dels har det da også været ganske fint at se, at nogle af dem, jeg har langet ud efter i årevis også fandt det opportunt at bidrage med deres lidt alternative opfattelse af begrebet 'varme ord'.
Lidt anskueligheds pædagogik er jo sjældent af vejen - og det er jo altid rart at få præciseret, hvad der tales om  :)

Det glæder mig også at se, det heldigvis ikke er alle, der har misforstået mig derhen, at et tal en dåbsattest skulle diskriminere nogen.
Det er ikke fødeåret, men opførselen, der pisser mig af. Det er ikke kun unge mennesker, der opfører sig dårligt på E - og unge mennesker opfører sig ikke kun dårligt på E. Så håber jeg, det er præciseret for de sidste, der endnu ikke måtte have fanget, hvad jeg brokker mig over  :)

Til spørgsmålet om, hvorvidt 'Neanderthaleren' vender tilbage, må jeg nok skuffe (...og glæde visse). Jeg føler min værnepligt er aftjent i dette forum, selvom jeg aldrig bliver træt af at give min 'hårdt tilkæmpede' viden videre.
Jeg har derfor kastet mig (behersket) ud i et par andre fora - og har da også kunnet opleves i rollen som 'autoriseret' underviser i JavaScript/DHTML, så deeeeeeeeeet .............  :)

Til slut vil jeg tildele de 0 points til den, der nok bedst fortjener dem: '_rene2u_'.

Derefter vil jeg sætte punktum med snigermunkens helt ubetalelige typo fra hans indlæg 14/04-2002 01:01:12, som jeg finder det umådelig vanskeligt at overtrumfe:

            "...det er trist at se en "gammel" bruger skide."

Kære Sniger, det er langt mere sandt, end du aner  *LooOooOooL*  :oD

/mvh og tak
Ole
Avatar billede limemedia Nybegynder
02. september 2002 - 18:19 #172
den gamle kan endnu :)

/ LJ out
Avatar billede baitianlong Nybegynder
02. september 2002 - 18:29 #173
Hej kære <o/b> - der er snart basis for udgivelsen af en bog på dette grundlag ?? ((o;
Avatar billede lacalifornia Nybegynder
24. september 2002 - 21:06 #174
Hmm... Jeg er vel for ny herinde til at forholde mig til alle de tragedier og intriger der her har udspillet sig. Men efter at have læst hele dette herrens spm/197690 må jeg sige at eksperten.dk har vokset sig til noget stort. Noget der er større end mange folk måske fornemmer. Og som legende.dk siger, er jeg ikke i tvivl om, at IDG Books ville give OleBole mange penge for at skrive en slags exp-selvbiografi. Må jeg komme med en passende titel?? Well "The Olebole story - om en stor eksperten-brugers op- og nedture"

Nå, men pointen i det her er, at eksperten ikke længere er et forum for nørder. Det er vel næsten blevet et forskningsområde for psykologer, adfærdsforskere og endda for dem, som interesserer sig for det danske sprogs udvikling.

Til sidst: Hyg dig, Ole - og lad de store længe leve - men lad også nye "store" komme til!

Let the sun keep shinin' /LACALIFORNIA
Avatar billede p2 Nybegynder
05. november 2002 - 21:00 #175
Best regards
Avatar billede cade.dk Nybegynder
15. november 2002 - 15:29 #176
nu har jeg brugt 3dage på at hakke mig igemmen dette univers af et spørgsmål - og skal jeg værer Helt ærlig skulle du slet ikke ha oprettet dette spørgsmål.. det er sq spild af din gode tid.. Folket her inde fedter og sutter så meget røv på dem der virkelig kan og vil stedet her.. i mens ser vi andre på.. at exp.dk bliver en skandale/uhygge stedet men af´ligevel bliver vi her som trofaste hunde.. men ja.. det jeg ville var at sige respekt til dig ole..

jeg vil os lige tildele dig titlen " Gammel Ole "

/mvh og ja..

paw..
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. november 2002 - 16:47 #177
hmmm... jaja - så læs dog hvad denne "geniale" mand skriver... Mon du har læst hvad han skrev? Det tror jeg ikke - jeg har i hvert fald ingen respekt for dem der smutter og ikke kan klare mosten med at hjælpe til med at få eksperten.dk til at blive det den var engang! Sådan! Nu er det sagt. tsk tsk er alt jeg har til overs...
Avatar billede mjl Nybegynder
15. november 2002 - 17:02 #178
john_stigers> HØRT!!!
Avatar billede souledout Nybegynder
15. november 2002 - 17:34 #179
Det tog ½ time at få tygget indlæggene igennem og jeg kan kun sige: Så meget ufred over så lidt...

Det med at begynde at afmelde sine profiler er da noget fis... der er efterhånden så mange selvbestaltede martyrer her på eksperten at jeg er ved at brække mig. Hvis man ikke gider bruge eksperten længere kan bare lade være!

Jeg må sige at nogle af de rigtige eksperter nogle gange har en lidt hoven måde at svare på! F. eks. http://www.eksperten.dk/spm/183010. Det er da olebole der er skurken her - det kan ingen komme uden om... at kalde ham en "fucking idiot" er måske lige i overkanten, man olebole har vist selv lagt op til det!

Når det sagt, vil jeg rose en person som Nikolajdu! Hans generelle tone og gode humør på eksperten er et godt eksempel for os alle! Både i nogle flash-spørgsmål jeg engang havde, og i mange andre sammenhænge har jeg kun set ham som flink og fair... han er også en af de få jeg har se blive coadmin uden at få nykker!

/SouledOut
Avatar billede souledout Nybegynder
15. november 2002 - 17:35 #180
se = set
Avatar billede procept Nybegynder
23. december 2002 - 12:51 #181
JUHUUUUUUUU
OLEBOLE er tilbage ! ingen grund til panik.
Men, Men, gode olebole er blevet til "gamleole".....en gammel sur ost med store huller.
Bevis ? jo, se selv her : http://www.eksperten.dk/spm/295685
Avatar billede mjl Nybegynder
23. december 2002 - 13:03 #182
Ja - freden var ellers kommet til Eksperten - CoAdmins m.v. har gjort det godt, og har hævet standarden betydeligt - men så dukker OleBole op igen, og freden er forbi.

Ole - du laver meget larm - noget må være gået galt, og en bitterhed, og en trang til at se ned på os andre og svine os til er kommet over dig. Ole - CoAdmins skal nok holde "rent" på Eksperten, hvis du vil hjælpe nogen, er det fint, men Eksperten er IKKE din prædike-stol...!!!!!!!!!!!
Avatar billede intel4004 Novice
23. december 2002 - 15:24 #183
Lige mine ord. Olebole's formuleringer i indledningen til dette spørgsmål siger mig at manden er god til at sætte fine sætninger sammen. Meningen i dem er sarkastisk og kynisk. Personligheden virker som én der er sur og træls og altid vil have det sidste bedrevidende ord.

Dette er ikke en let spydig kommentar, blot til at hugge ned på olebole - det tror jeg bare han ville pisse på. Men det var måske en ide fra oleboles side, at kigge sine egne kommentarer og sætninger igennem og se om han selv kunne tænke sig at blive tiltalt på den måde??

Mvh Intel4004
Avatar billede souledout Nybegynder
24. december 2002 - 02:37 #184
Forresten må oleboles startindlæg være et af de længste her på eksperten.dk!?

Efter en lille cut/paste ind i word og en ordtælling fik jeg følgende statistik:

Ord: 1.983
Tegn (uden mellemrum): 9.297
Tegn (med mellemrum): 11.285

Wow for et indlæg!
Avatar billede backside Nybegynder
18. januar 2003 - 21:34 #185
souledout>> Jep, men han er ikke ude endnu.  ;)
www.eksperten.dk/spm/197703
Avatar billede connorz Nybegynder
19. januar 2003 - 16:37 #186
en kort kommentar fra en, der har nydt godt af Oles hjælp:
Min fortid her på sitet har mest bestået i at, som det vist bliver udtrykt, at suge Ekspertens viden, men alle skal vel starte et sted, så efter min ekspertise efterhånden stiger indenfor fx PHP, JavaScript og Java kan jeg efterhånden også begynde at svare på enkelte spørgsmål... Og dette bl.a. pga. den hjælp jeg tidligere har fået på eksperten. Hvis alle brugte eksperten på denne måde ville der hele tiden "blive uddannet" flere eksperter...
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. januar 2003 - 16:52 #187
Nemlig. og der BLIVER faktisk uddannet nye eksperter hele tiden. ( du skulle bare have set nikolajdu's 'svar' i javascript kategorien for 2 år siden :-))
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. januar 2003 - 11:29 #188
uha ja sgu - Det går da fremaf :))
Avatar billede sqren Nybegynder
04. oktober 2003 - 17:45 #189
Hmm, har ikke gidet at læse hele dette spm da det er sindsygt langt, men såvidt jeg kan se er olebole ikke logget ud "for good". Han er da stadig meget aktiv!
Avatar billede cdc Novice
04. oktober 2003 - 18:05 #190
og glad skal vi være for det :o)
Avatar billede Kengun Praktikant
04. oktober 2003 - 18:34 #191
sqren> nu skal du lægge merke til at spørgsmålet blev opprettet 13/04 2002 og som du ved så kan ting forandre sig... :-D
Avatar billede sqren Nybegynder
04. oktober 2003 - 22:02 #192
Selvfølgelig skal vi være glade for det og ting kan som sagt forandre sig.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. oktober 2003 - 22:37 #193
Ting kan forandre sig, men desværre i dette tilfælde ikke til det bedre (henviser IKKE til brugere)
Avatar billede slst Nybegynder
13. januar 2006 - 22:09 #194
Du så smart olebole! /|=%/#"%<&¤#OleBole)¤&#)¤##Tror(#/=¤#Han&¤)¤#=Er(¤%¤#=%Smart/(¤#)
Avatar billede olebole Juniormester
13. januar 2006 - 22:20 #195
Tusind tak. Der er intet så smigrende, som at blive rost af folk, der afslører spor af intelligens  ;D
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. januar 2006 - 22:21 #196
hæhæ ;)
Avatar billede fromsej Praktikant
13. januar 2006 - 22:27 #197
Nå, hedder det intelligens, jeg troede han havde problemer med sit tastatur?
Nå nej, så var det blevet oprettet i Hardwarekategorien.(Hvis evnerne rakte så langt)
Avatar billede emileej Nybegynder
15. januar 2006 - 11:47 #198
Hehe jeg havde sgu helt glemt tråden her. Interessant at holde liv i oles selvmords erklæring efter hans genopståen ;)