Avatar billede pfp Nybegynder
22. april 2002 - 09:52 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Tips som telefonsælger...

Hej,

Jeg tror de fleste herinde der arbejder med hjemmesider ved, hvor svært det til tider kan være at finde kunder. Derfor har jeg besluttet, at jeg vil prøve at låse mig lidt mere fast inden for en speciel branche og så lidt mere stædigt prøve, at sælge mine produkter til dem. Jeg vil først forsøge mig med telefonsalg. Er der nogen der har nogle gode råd til, hvordan man begår sig med telefonsalg?

Jeg ved at jeg kan tilbyde et godt produkt, og jeg har besluttet at virksomheder gratis kan få udarbejdet et udkast.

Jeg vil blive meget glad for at høre jeres erfaringer og salgsteknikker omkring telefonsalg.

På forhånd tak,

Med venlig hilsen
Peter F. Poulsen
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
22. april 2002 - 10:00 #1
Jeg sidder dagligt som Telemarketings sælger og her er de gyldne regler, Jeg kan lige nævne at jeg har arbejdet inde for faget i 4 år nu

1. Brug aldrig pistol salg. Det skader mere end det gavner
2. Sælg aldrig et produkt til en kunde, Få kunde til at købe dit prdukt i  stedet for
3. Brug HV ord Hvad, Hvorfor, Hvordan, Hvornår og så videre
HV ord er åbne ledende ord der for din respondent til at snakke og på den måde for du en dialog i gang
Brug få lukket ord så som Er det rigtigt ?
Lov aldrig mere end du kan holde. Dette vil skyde sig selv i foden.

Gå altid forbi receptionisten ved at snakke Teknisk:
Mange receptionister fungere idag som et filter der ikke lukker sælgere ind, derfor bruge noget i stil med

Du taler med ....... fra .....
Træffer jeg ...

Ja hvad dreger det sig om

Det er ang. outsourcing af jeres daglige web interfaces. Hun tør ikke sige noget så.

Det var det, Der er selvfølgeligt meget mere, som jeg gerne vil hjælpe dig med,

Hvis du er klar på lidt mere sjov burde du smide mig en mail, om hvad du tilbyder og hvem du er, da jeg er i gang med et projekt for folk som dig, men det er ikke på plads endnu, såå men hvios du vil høre mere så smid en mail på ricky@romdata.dk

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
22. april 2002 - 12:57 #2
Hmmm hvaaa er spøgeren gået kold

MC
Avatar billede pfp Nybegynder
22. april 2002 - 13:01 #3
Hej mc.lucifer,

Nej jeg er ikke gået kold...tusind tak for dit svar. Jeg sender dig lige en mail senere i dag, hvis det er ok. Det lyder som et spændende projekt du har gang i.

PS! Jeg kan sige at dine tricks virkede...jeg har ihvertfald fået en kunde til at se nærmere på mit produkt.

Med venlig hilsen
Peter
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
22. april 2002 - 13:02 #4
Ok, Held og lykke

MC
Avatar billede geek Nybegynder
22. april 2002 - 15:46 #5
Nu er jeg ikke noget videre geni, så kan tænkes det bare er mig ?!
men jeg forstår altså ikke nr 1 & 2.
Hvad er pistol salg ??
og hvis kunden køber et produkt af mig, er det så ikke også mig der har solgt det ??
Eller skal sælgeren sidde og vente på at kunden ringer ??  :)
Eller skal man så bare blabre op med en masse produkter og så lade kunden vælge hvad de mangler... ?

Håber du gider forklarer lidt nærmere
Geek
Avatar billede jelzin101 Praktikant
22. april 2002 - 15:49 #6
geek>> 1
pistol salg betyder at man er enormt anmasende.

jo men, det skal føles for køberen som om at du gør ham en tjeneste ved at lade ham købe en vare/tjenesteydelse :)
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
22. april 2002 - 16:15 #7
jelzin101>>> Korekt
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
22. april 2002 - 16:18 #8
Qeek>>> du skal sørge for at stille de rigtige sp som lige så stille for kunden til at gå ind i din pipeline så han tilsidst føler han har fået svar på det hele og virkelig kan se at han bare må eje det her produkt.

Istedet for at sige du kan få det og det og det, så bruger man den anden ver.

Hvad gør i idag når det sker ?
Har i kigget på hvad der kunne gøres bedere
Hvad kunne generelt blive bedere

På den måde for du kunden til at snakke og fortælle og du skal så bare sidde og plukke hans ord ud af munden på ham

Ja jeg er sku lidt træt af deres Hotline, den kunmne godt blive bedere
Nu hvor du siger Hotline, Vores Hotline svare jo nemlig 24 timer i døgnet og vi forpligtiger os til at komme med et kvalificeret svar inden for 2 timder

I stil med det

MC
Avatar billede geek Nybegynder
22. april 2002 - 22:33 #9
K, takker for svaret...
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
23. april 2002 - 08:43 #10
lige en til skræk og advarsel

http://www.eksperten.dk/spm/201084

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
30. april 2002 - 13:20 #11
pfp. kan jeg ikke få dig til at sende mig din mail igen, min server er lige gået ned og jeg har mistet din mail med dine oplysninger så hvis du vil sende den igen bil jeg blive meget glad

Som en lille reminder
Hvis du er klar på lidt mere sjov burde du smide mig en mail, om hvad du tilbyder og hvem du er, da jeg er i gang med et projekt for folk som dig, men det er ikke på plads endnu, såå men hvios du vil høre mere så smid en mail på ricky@romdata.dk

MC
Avatar billede pfp Nybegynder
30. april 2002 - 13:22 #12
Hej Ricky,

Jeg sender lige en mail en gang i eftermiddag/aften.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
30. april 2002 - 13:23 #13
Takker mange gange

MC