Avatar billede nse Nybegynder
28. april 2002 - 13:23 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

"Backup" af Playstation 2 spil

Hvad kræver det for at brænde PS2-spil??? Jeg ved godt, der skal bruges en bootchip, men er kvaliteten den samme som originalen???
Avatar billede simonhusby Nybegynder
28. april 2002 - 13:28 #1
Skal men ikke have Dvd-brænder?
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. april 2002 - 13:29 #2
Det er imod lovgivningen at få udefra kommende hjælp til digital kopiering. Spørgsmålet skal lukkes.

john_stigers - coadmin
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
28. april 2002 - 13:33 #3
Godt gået john_stigers, sådan skal det komme
Avatar billede ricky Nybegynder
28. april 2002 - 13:33 #4
john_stigers>> hvad er det for noget pladder - det har saftsusme sg. da aldrig været ulovligt at diskutere ting!
Avatar billede nse Nybegynder
28. april 2002 - 13:34 #5
Nå ja, det var en brænder jeg manglede, jeg troede ellers mit diskettedrev kunne klare opgave....

John det er ikke imod lovgivningen, ligeså længe det er backup, hvor man har den originale liggende!!!!!
Avatar billede kick Nybegynder
28. april 2002 - 13:35 #6
Clone Cd og Clony XXL.
Avatar billede djeclemen Nybegynder
28. april 2002 - 13:35 #7
giver nse ret..

John - læs lige digital kopirings lovgivningen igen.. for der har du sovet
Avatar billede taskmgr Nybegynder
28. april 2002 - 13:35 #8
Here we go again... :D
Avatar billede nse Nybegynder
28. april 2002 - 13:36 #9
Kick: Har du nogle links???
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. april 2002 - 13:37 #10
Stk. 3. Bestemmelsen i stk. 1 giver ikke ret til at benytte fremmed medhjælp ved eksemplarfremstillingen, når der er tale om
1) musikværker,
2) filmværker,
3) værker af brugskunst eller
4) kunstværker, såfremt eksemplarfremstillingen har form af en kunstnerisk gengivelse.

Det er ikke tilladt at modtage hjælp til at kopiere en CD - luk spørgsmålet!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. april 2002 - 13:37 #11
Herunder er også playstation spil - da disse er digitale.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. april 2002 - 13:38 #12
nse> hjælp skal foregå indenfor hjemmets fire vægge - du må IKKE få hjælp herinde.
Avatar billede nse Nybegynder
28. april 2002 - 13:38 #13
John: LIGESÅ LÆNGE DET ER BACKUP, ER DET IKKE ULOVLIGT!!!!! Det ovenstående er i tilfælde af Mp3, DVDrip osv!!!!!
Avatar billede kick Nybegynder
28. april 2002 - 13:40 #14
Clone Cd = www.elby.org/
Avatar billede kick Nybegynder
28. april 2002 - 13:42 #15
Avatar billede ricky Nybegynder
28. april 2002 - 13:42 #16
For det første - nu er et PS2 spil jo altså en data CD - og ikke omfattet af ovennævnte punkter.

for det andet - har det aldrig været intentionen med lovgivningen at hindre en diskution/erfaringsudveksling.

når der står som det du har citeret (uden kildeangivelse!) er der snakke om fysisk hjælp.

men john_stigers har måske en lille advokat eller politimand i maven ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. april 2002 - 13:42 #17
nse> JA JA JA!!! LÆS!: hjælp skal foregå indenfor hjemmets fire vægge - du må IKKE få hjælp herinde!!!

ja det er lovligt at lave en backup - du må bare ikke få hjælp fra eksperten!

LUK spørgsmålet! Finder der pointgivning sted vil spørger + modtager/e af point blive anmeldt.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
28. april 2002 - 13:43 #18
Giver john_stigers ret her...

Er ikke ekspert på området, men det lyder ikke lovligt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. april 2002 - 13:44 #19
ricky> man må IKKE får hjælp til digital kopiering. Sådan ligger landet.
Avatar billede ricky Nybegynder
28. april 2002 - 13:45 #20
john_stigers>> "Herunder er også playstation spil - da disse er digitale"

hvor f..... står det ???
Avatar billede kick Nybegynder
28. april 2002 - 13:45 #21
NSE du beholder bare din point.Jeg er sgu ikke nogen point haj.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. april 2002 - 13:46 #22
Ricky> prøv ikke at bilde mig ind at playstationspil er analoge... *g*
Avatar billede nse Nybegynder
28. april 2002 - 13:46 #23
Ok John... Men den der med hjemmets 4 vægge er en du vist selv har fundet på...!!! Desuden har Ricky ret i, at det er en dataCD og ikke et digitalt medie!!
Avatar billede ricky Nybegynder
28. april 2002 - 13:47 #24
john_stiger>> prøv at svare på mit spørgsmål...

hvor står det ???
Avatar billede kick Nybegynder
28. april 2002 - 13:47 #25
Hvis john_stigers laver et svar så give ham dem.
Avatar billede nse Nybegynder
28. april 2002 - 13:48 #26
John du skal vist ikke grine af nogen med din "hjælp skal foregå indenfor hjemmets fire vægge"
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. april 2002 - 13:48 #27
det står ingen steder - men et playstationspil er digitalt - det ved alle
Avatar billede nse Nybegynder
28. april 2002 - 13:50 #28
Jeg lukker spørgsmålet, fordi John"politimand"Stigers-Coadmin siger det er ulovligt!!!! (John: DK er ikke et eller andet diktatorland, hvor man dårligt nok må slå en prut!!)
Avatar billede ricky Nybegynder
28. april 2002 - 13:50 #29
ok - så lad os sige det.

men fortæl mig lige hvordan det hænger sammen med:

"Stk. 3. Bestemmelsen i stk. 1 giver ikke ret til at benytte fremmed medhjælp ved eksemplarfremstillingen, når der er tale om
1) musikværker,
2) filmværker,
3) værker af brugskunst eller
4) kunstværker, såfremt eksemplarfremstillingen har form af en kunstnerisk gengivelse.

Det er ikke tilladt at modtage hjælp til at kopiere en CD "

???
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. april 2002 - 13:56 #30
OK - det lader til at jeg har været LIDT for hurtigt ude her.

jeg tog fejl - åbenbart er det lovligt at få hjælp til at kopiere et playstationspil. Undskyld!
Avatar billede nse Nybegynder
28. april 2002 - 13:57 #31
Avatar billede rs2000 Nybegynder
28. april 2002 - 13:58 #32
Ifølge dette link:http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/cdbrand/
må man kun kopiere musik.
Deer står til sidst at der er helt andre regler når det er programmer,så som spil må være
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. april 2002 - 13:59 #33
:D
Avatar billede ricky Nybegynder
28. april 2002 - 14:04 #34
ahhh... fra http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/cdbrand/
"Det betyder, at du kun må gøre det som er tilladt ifølge programmets licensbetingelser"

- dette må så absolut betyde at emnet kan diskuteres i vid omfang - da der er tale om en generel diskution... og man altså ikke har nogle specifikke licensregler at forholde sig til...

hermed den sidste kommentar fra min side - forsat god søndag :-)
Avatar billede cjannic Nybegynder
06. juni 2002 - 01:57 #35
Se evt. http://www.sikkopi.dk - en webside der handler om sikkerhedskopiering ad cd'ere - kopibeskyttet eller ej!
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2002 - 01:58 #36
cjannic anmeldt for støj.
Avatar billede cjannic Nybegynder
06. juni 2002 - 02:33 #37
Hedder det "støj", når man forsøger at hjælpe mere end én ?