Avatar billede anna Nybegynder
24. juli 2000 - 22:02 Der er 26 kommentarer

Lukke Windows 98

Det er ikke altid at min windows 98, vil lukke.
Jeg har et netkort installeret, som jeg bruger til at logge på en Novell server. Hvis jeg fjerne netkortet vil min PC altid lukke, men jeg kan ikke leve uden netkort. Jeg har prøvet at downloade en patch fra microsoft der skulle føse problemet. Men det virker ikke.
Avatar billede twister10 Nybegynder
24. juli 2000 - 22:06 #1
Prøv at gå ned i start --> kør -->skriv msconfig og tryk på enter...

vælg her advanceret og tryk på der hvor der står \"Deaktiver hurtig nedlukning af computeren\"

Det har virket før, ellers har jeg selv haft dette problem og dette blev løst ved at hente den nyeste client fra novell på :

support.novell.com --> minimum patchlist

Avatar billede twister10 Nybegynder
24. juli 2000 - 22:26 #2
Var det ikke godt nok ???
Avatar billede anna Nybegynder
24. juli 2000 - 22:27 #3
twister10> Jeg kan ikke finde \"Deaktiver hurtig nedlukning af computeren\"

Jeg bruger den nyeste version af Client 32
Hilsen
Anne

Avatar billede twister10 Nybegynder
24. juli 2000 - 22:28 #4
Har du trykket på kanppen ADVANCERET  i bunden ???
Avatar billede anna Nybegynder
24. juli 2000 - 22:37 #5
twister10> JA
Så kommer jeg ind på en side hvor der står:
Deaktiver System Rom Breakpoint
Deaktiver Vituel HD Irq
.....
....

Ialt 11 check points

Avatar billede twister10 Nybegynder
24. juli 2000 - 22:41 #6
Okay, det kan jeg ikke forstå for jeg har den her på skærmen, den ligger som nr 4 fra bunden
Avatar billede anna Nybegynder
24. juli 2000 - 22:44 #7
Nr 4 fra dunden står der
Deaktiver Scandisk efter forkert ned lukning

Det er en windows 98SE dansk version
Jeg bruger
Avatar billede twister10 Nybegynder
24. juli 2000 - 22:48 #8
Gider du liste dem alle sammen her ??
Avatar billede anna Nybegynder
24. juli 2000 - 23:08 #9
Deaktiver System Rom Breakpoint
Deaktiver Vituel HD Irq
EMM Exclude A000-FFFF
Tving adgang til disken i kombatiblibstildtand
VGA 640*480*16
Brug SCSI dubbelbuffer
Aktiver menuen start
Deaktiver Scandisk efter forkert ned lukning
Begræns hukommelse 512 MB
Deaktiver UDF fil system
Aktiver Rettelse af Pentium F0-fejl

Her er alle 11 punkter

Avatar billede twister10 Nybegynder
24. juli 2000 - 23:12 #10
OKAY, der er vidst ikke noget at spille smart over der :-(

men se her : (læs det hele :-) )

Symptom
After installing the Novell 3.1 client, Windows 95 would hang on shutdown.

Windows 98 hangs on shutdown.

Windows 95 hangs on shutdown.

If the Novell client is removed, Windows shuts down properly.

--------------------------------------------------------------------------------
Cause
Problem is usually caused by a conflict with a device driver or hardware and Windows, and is not caused by the Novell Client.

--------------------------------------------------------------------------------
Fix
See linked Solution.

There are excellent articles on Microsoft\'s support site entitled \"How to Troubleshoot Windows 95 Shutdown Problems\" and \"How to Troubleshoot Windows 98 Shutdown Problems\" that details troubleshooting these issues. The Q article numbers are Q145926 and Q202633 respectively. We have had various customers follow these documents and have discovered the device driver causing the problem.

NOTE: In one case a customer discovered that there was a conflict with a video driver supplied by GateWay. They called Gateway and received a patch that fixed the problem. This has also been seen with Anti-virus software holding open files.

-----
Denne har osse virket her !

Mvh. Martin
Avatar billede anna Nybegynder
24. juli 2000 - 23:34 #11
Jeg har læst mange
How to Troubleshoot Windows 98 Shutdown Problems\"
på microsoft.com

Men kan ikke finde en brugbar løsning
Avatar billede twister10 Nybegynder
24. juli 2000 - 23:39 #12
Tjaaaa....Så er jeg vidst løbet tør for ideér hvis du har prøvet MS osse :-( sorry !
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2000 - 00:27 #13
Inden du lukker ned skal du logge din computer af netværekt, så skulle det være ok. Det er det tvister10 skriver.
Avatar billede kjs Nybegynder
25. juli 2000 - 16:20 #14
Helt banalt - (Jeg går egentlig ud fra at du allerede har gjort nedenstående) - men for en sikkerheds skyld.

Har du været på Windows Update siden - og hentet og installeret patchen til \"problem med nedlukning af win98SE\". ??

Avatar billede anna Nybegynder
25. juli 2000 - 17:15 #15
kjs> ja det har jeg prøvet men det hjælper ikke.

Der må værer en Fejl i win98,
hvis jeg installerer win95¨på den samme maskine er der ikke problmer med at lukke ned.

Jeg kan løse problemet ved at logge af min server, og der efter vælge luk computer.

Men der må da værer en nemmer løsning.
Jeg vil gerne forhøje min point til 600 hvis
der er en der kan løse problemet

Hilsen
Anne
Avatar billede sjensen Nybegynder
25. juli 2000 - 17:20 #16
Har du et lydkort installeret også ?

Hvis du har så prøv at fjerne det og se om den stadig hænger. Det kan være en problem med lydkortet samtidig med netkortet. Jeg havde samme problem i w95 før i tiden men skiftede lydkortet og så var alt ok igen !
Avatar billede anna Nybegynder
25. juli 2000 - 17:34 #17
Sjensen>Jeg har prøvet at fjærne mit lydkort, med jeg har samme problem.
Avatar billede twister10 Nybegynder
25. juli 2000 - 20:47 #18
Gider du prøve dette ???

FJERNE EMM386 fra CONFIG.sys og en evt loadet CDROM-driver ??????

Symptom
After booting Win95 WS with Client32 it would work fine until SHUTDOWN was issued. It would then hang and never complete the shutdown.

--------------------------------------------------------------------------------
Solutions
Found there was a CONFIG.sys that was loading EMM386 and a device driver for a CDROM drive. After removing the CONFIG.sys and rebooting the WS it would shutdown properly without hesitation.

Mvh. Martin
Avatar billede anna Nybegynder
26. juli 2000 - 21:01 #19
Jeg bruger ikke EMM386 i min config.sys
jeg loader heller ikke cdrom driver i config.sys
Avatar billede twister10 Nybegynder
26. juli 2000 - 21:36 #20
Så må jeg takke af :-(

Jeg kan ikke komme på mere !
Avatar billede twister10 Nybegynder
26. juli 2000 - 21:38 #21
Og DOG !!

Prøv først at slette dine IDE drivere til diskcontrolleren og hent de NYESTE til dit MB og læg ind istedet for !

Dette har osse før været et problem når man har komb. novell client med shutdown

Her har der gerne været problemer med Intel chipset på visse MB hvor de nyeste drivere skulle indlæses !

Og kom nu ikke og sig at du osse har prøvet dette :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2000 - 00:03 #22
Har du fjernet den patch fra Microsoft igen. Hvis det er den vedr. windows 98 SE og nedlukning, så giver den ikke andet end besvær.

Du kan prøve at hente det program, som ligger på følgende adresse: http://www.netdrive.com/~kharder/My%20Public%20Files/Nedlukning/ . Prøv om du kan bruge funktionen Force Shutdown. Du kan pakke installationsmappen ud med winzip.

Har du prøvet mit foreslag med at koble netværket fra, når du ønsker at nedlukke?
Avatar billede anna Nybegynder
02. august 2000 - 12:01 #23
Det virker hvis man husker at logge af novell serveren inden man lukker.

Men det kan da ikke passe at man skal huske at logge ud inden.

Det virker perfekt i win95.
Hvorfor virker det så ikke i win98
Avatar billede slasher Nybegynder
04. august 2000 - 15:03 #24
Det lyder som om, dit netkort konflikter med styresystemet. Du skal afinstallerer/opdaterer driverne til kortet. gå ind på producentens (af netkortet) hjemmeside, og download de nyeste drivere. Der kan forfindes drivere som virker til henholdsvis Win95 og Win98
Avatar billede twister10 Nybegynder
04. august 2000 - 15:09 #25
anna>> har du prøve at fjerne de IDe drivere som jeg skrev ??
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
15. august 2000 - 15:42 #26