Avatar billede stigc Nybegynder
31. juli 2000 - 23:43 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Eksperten sider fylder for meget!

Jeg har i mine personlige sider, sat Eksperten til at vise siderne med 30 indlæg af gangen. Det medfører at \"nyeste spørgsmål\" fylder 140 KB i ren HTML (% billeder). Det er for meget! Det skyldes blandt andet unødig brug af mellemrum, af alt-attributten i img-tagget, og for lange referencer til billederne.

F.eks. refereres det til en gennemsigtig gif, som bruges til at placere teksten rigtig, ved:

”Eksperten_dk [ Nyeste spørgsmål ]2-filer/transparent.gif”

i alle disse billeder bruges attributten alt=\"\", som ingen ting gør.

Desuden indrykkes der med mellemrum, når der laves tables.

Ved at fjerne mellemrummene, fjerne intetgørende alt-attributter, og ændre den gennemsigtige gif til \"a.gif\" (den skal ligge i roden), så kom HTML koden ned på 83 KB

Det syntes jeg at Admin skulle gøre noget ved.
Avatar billede limemedia Nybegynder
01. august 2000 - 00:28 #1
nu er a.gif måske knap så sigende... men vil give dig ret i de andre... det er for meget
Avatar billede stigc Nybegynder
01. august 2000 - 00:35 #2
Det er så rigtig nok. Men når billedet bruges 200-300 gange er det værd at tage med.
Avatar billede limemedia Nybegynder
01. august 2000 - 00:42 #3
med det design eksperten kører med, burde filstørrelsen ligge væsentlig lavere... har ikke kigget på sourcen
Avatar billede stigc Nybegynder
01. august 2000 - 00:46 #4
billeder og reklamer fylder ca. 20KB oven i hatten!

En side som denne fylder ikke så meget. 24,5 KB (før dette spm)(% billdere) Det er mellemrummene og den transparante gif der fylder meget i \"nyeste spørgsmål\"
Avatar billede limemedia Nybegynder
01. august 2000 - 01:10 #5
15k bare i banner er vist lidt overdrevet (men ikke i ekspertens magt)  -  jeg må tage hatten af for logoet på ½kb - det er sgu sjældent.
Avatar billede admin Novice
01. august 2000 - 12:06 #6
Enig. Vi skal nok få gjort noget ved det.
Avatar billede tomsommer Juniormester
01. august 2000 - 22:30 #7
en anden ting er at ALLE de skide små billeder der bruges til at få sat layoutet op...  (Højre klik -> Marker Alt)
Der er da bare at lave noget height og width på de <td> tags!

Hvorfor bruge 1000 billeder?

P.S. hvorfor kan man ikke have 15 indlæg af gangen under instillinger?
Avatar billede moegelbjerg Nybegynder
18. august 2000 - 09:02 #8
Jeg må også sig at det har undret mig, at det skal tage så lang tid at skifte mellem sådanne ret simple sider - noget af forklaringen er måske at reklamerne hentes på en fremmed server?
Det er ærgerligt, fordi jeg vil egentlig gerne kunne kigge alle spørgsmål igennem fra ende af, i hver sin kategori, alså f.eks. dagliget se alle nyeste sp og hvis jeg har etproblem, kigge alle sp/svar i den kategori igennem.
Det orker jeg imidlertid ikke - så meget tid har jeg ganske enkelt ikke til rådighed (jeg er over 40 år gammel).
Men hvad med at gøre som tekst-tv: automatisk hent den næste side fre i baggrunden, mens folk kigger på den ene. Det er naturligvis langt fra altid at man er på vej til næste side, men hvis hastigheden blev forøget i de situationer, ville meget da være vundet
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2000 - 10:40 #9
Så lang tid? Gøre som på tekst-tv?

Nu må vi lige stille skarpt.
Eksperten er hurtig i forhold til tilsvarende sites.

Avatar billede limemedia Nybegynder
18. august 2000 - 10:51 #10
mercur >> at de andre er værre hvis man selv er dårlig er da ikke et successkriterie som sådan...

Lidt ala \"Jeg er dum, men det gør ikke noget, min nabo er dummere\"... *host*

Avatar billede Slettet bruger
18. august 2000 - 11:05 #11
Så lad mig uddybe:

Man bedømmer vel som regel sig selv i forhold til sine omgivelse. Det er vel også tilfældet her. Hvordan skulle vi ellers kunne snakke om hastighed overhovedt? Men nu det jo ikke et filosofisk debat forum det her ... eller.

Jeg synes ikke, der er noget at udsætte overhovedt, hvad angår \"loade-tiden\" af sider på Eksperten. Og jeg sidder endda på en lille 56k. dialup forbindelse.

Tendensen i disse diskussioner, går ofte efter parolen: \"Ingenting er umuligt for den, som ikke selv skal gøre det\".
Avatar billede limemedia Nybegynder
18. august 2000 - 11:13 #12
mercur >> jeg var inde gennem min mobiltelefon (9600 baud - gaab) men synes at sider på eksperten er generelt langsommere end andre lignende sider (ikke eksperten kloner) på nettet, også selvom serveren er i landet.

\"Tendensen i disse diskussioner, går ofte efter parolen: \"Ingenting er umuligt for den, som ikke selv skal gøre det\". \" - passer nok ikke på undertegnede, da jeg tidligere har foreslået at lave eksperten om til et begrænset opensource projekt, så vi alle kunne assistere med at få implemnteret eksperten og de kommende features
Avatar billede admin Novice
20. august 2000 - 17:43 #13
vi kommer til det med at optimere hastigheden. gerne meget snart, da vi jo vokser :)
Avatar billede stigc Nybegynder
19. september 2000 - 11:36 #14
nu sker der vel snart noget!