Avatar billede johnstigers Seniormester
08. juni 2002 - 19:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Info til micromak

Jeg slettede spørgsmål da du smed en mailadresse selv om du fik at vide at det var ulovligt. Gør det igen og du vil blive deaktiveret

( http://www.eksperten.dk/spm/215653 )

Hej

Jeg har fået win xp home dk - men man skal aktivere xp hos microsoft inden 30 dage . af princip ønsker jeg ikke noget reg.  hos microsoft - så hvordan undgår jeg at den skal aktiveres/reg.  inden de 30 dage.  ?  kan man fjerne programmer der styrer dette ??

Kommentar fra metal_hansen
24/05-2002 15:46:23    du kan undgå det ved at formatere en gang hver 29. dag ;)

Kommentar fra resten
24/05-2002 15:47:19    Metal hansen *lol*
Ja du kan ikke undgå ikke at activer den :-)

Kommentar fra resten
24/05-2002 15:48:05    Men hvorfor ikke activer noget som man har købt og betalt for?

Kommentar fra micromak
24/05-2002 15:51:02    dvs.  pirat kopi er umulig  ???
eller kan man aktivere den samme xp flere gange ......f.eks ved salg

Kommentar fra micromak
24/05-2002 15:51:39    har en original xp .....blot nysgerrig  :-)

Kommentar fra resten
24/05-2002 15:52:35    Intet er umuligt men nej man kan ikke undgå det.

Kommentar fra resten
24/05-2002 15:54:38    Men der er dette her trick som man kan bruge ved en formatering når den er activeret.

Hvis du skal geninstallere Windows XP på den samme maskine så kan du tage backup af din aktiveringsstatus og så gendanne den efter at du har geninstalleret XP. For at gemme din aktiveringsstatus, skal du tage backup eller kopi af filen wpa.dbl som du kan finde i : %systemroot%\system32\ (eller for manges vedkommende i C:\Windows\system32\wpa.dbl ).

Efter at du har geninstalleret Windows XP, gør du følgende:

1. Start Windows XP i Fejlsikret tilstand.

2. Gå til mappen \%systemroot%\system32.

3. Omdøb wpa.dbl til wpa.bak

4. Kopier fra backup din "gamle" wpa.dbl fil til %systemroot%\system32 mappen.

5. Genstart din maskine

Denne procedure er ikke på nogen måde ulovlig og vil kun virke hvis du installerer Windows XP på den samme hardware som du allerede har aktiveret!

Accepteret svar fra johnbp
Point : 100
24/05-2002 17:13:30    skriv din mail adresse så sender jeg dig en WinXP.Activation.v1.1.Danish.exe som skal køres i fejlsikret tilstand så spørger den aldrig mere om aktivering

Kommentar fra resten
24/05-2002 17:19:19    johnbp--> jeg er sikker på du er slette om 10 minutter

Kommentar fra resten
24/05-2002 17:23:49    johnbp--> Hvis dit svar bliver acebteret bliver din bruger slettet.

Kommentar fra johnbp
24/05-2002 17:51:41    måske måske ikke, men der er jo hans eget program så hvad er problemet det er jo ikke en anden mands serial jeg sender ham, det har han jo selv ?

Kommentar fra resten
24/05-2002 18:13:35    Tror du M$ har lavet noget for det skal crakes? nej det har de ikke så for din egen skyld og micromak så håber jeg ikke dit svar bliver acebteret.

Kommentar fra n0rmality
24/05-2002 18:31:30    johnbp : Det er ikke hans program - det er hans licens, og med den i hånden har han ret til at benytte programmet, men han har ikke ret til at ændre i filerne, som din crack vil gøre. Læs betingelserne for anvendelse af programmer før du foreslår folk at cracke dem.

Kommentar fra john_stigers
24/05-2002 18:39:21    johnbp> tsk tsk - har du købt din hjerne på et brugt-marked???

Kommentar fra johnbp
24/05-2002 19:13:22    john_stigers > Næ den er jeg da blevt født med,jeg vidste ikke de kunne købes, kan du ikke sende mig et link til der hvor du har købt din ?

Kommentar fra john_stigers
24/05-2002 19:23:37    johnbp> min fungerer upåklageligt, men de sælger ikke til de mindrebegavede...

Min pointe var at du ikke må sende ham en eller anden fil der gør at han ikke skal aktivere sit windows xp! Det er jo en crack!

Kommentar fra micromak
25/05-2002 00:04:31    johnbp> du har jo løsningen på det jeg spurgte om - vil du have pointene ?? - på eget ansvar. som sagt har jeg en lovlig org. xp.
jeg var blot nysgerrig omkring "aktivering"

Kommentar fra resten
25/05-2002 08:28:16    Ja den løsning du søgte haved vi alle nok som som har hjulpet dig inden johnbp kom men den er desvære ulovlig og ikke velset herinde på eksperten derfor er den ikke blevet postet af os andre men vi har prøvet at hjælpe dig med de løsninger som var lovligt tilgænglig.

Kommentar fra micromak
25/05-2002 10:14:44    resten> ja ok..... men der findes en vej til at undgå aktivering - og den kom johnbp med. ellers tak for alle indlæg ( bortset fra "hjerne køb/salg" ) :-)

Kommentar fra resten
25/05-2002 11:00:31    Ja der findes noget til alt men her på eksperten må der ikke udveksles ulovligheder og det må vi acebter om vi vil det eller ej.

Kommentar fra johnbp
08/06-2002 14:35:28    der mangler lige en mail adresse hvis du skal have noget feed back

Kommentar fra micromak
08/06-2002 14:55:30    *her var mailadressen*- dit "svar"  kommer det fra kazaa ??
Der er åbenbart flere måder at kunne undgå aktivering  !!

ellers tak for dine indlæg
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
08. juni 2002 - 19:50 #1
lol, hvor dum kan man være..
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. juni 2002 - 19:53 #2
Netop :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. juni 2002 - 22:09 #3
Mon ikke manden har set det :)