Avatar billede sobo Nybegynder
12. juni 2002 - 11:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Gratis Reg. Clean

I "gamle dage" brugte jeg et godt oprydningsprogram til min registrerings database, der hed "NBG Clean Registry". Det var gratis og det var godt.

Jeg kan ikke finde programmet ude på Nettet, men det gør heller ikke så meget, hvis du har et godt forslag til et andet "clean-program", der er ligeså godt og ligeså billigt som "NBG Clean Registry" var. Det skal selvfølgelig virke optimalt under Win-XP.

Kan du hjælpe?

mvh
sobo
Avatar billede loonz Nybegynder
12. juni 2002 - 11:17 #1
Hej,
bruger programmet RegCleaner, som er gratis. Finder lige et link :)
Avatar billede loonz Nybegynder
12. juni 2002 - 11:18 #2
Avatar billede loonz Nybegynder
12. juni 2002 - 11:20 #3
Det er fuldt funktionabelt med XP.. Her er hvad det kan:

Remove file types
Remove entries of old software
Uninstall and remove Software from the Add/Remove list
Remove unused DLL files
Remove unused Shared DLLs (Automatically detected)
Automatic backup feature
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. juni 2002 - 12:30 #4
men læs lige det her først:

RegCleaner (JV16.ORG) er en god registry cleaner, men hvis du er usikker så pas på hvad du vælger, for programmet giver dig mulighed for at foretage dig flere handlinger som du ikke absolut ikke skal vælge.

    NB. At pille i registry er altid forbundet med risiko!

    Registy clean programmer hører til de rigtig farlige hvis de fjerner mere end de må.

    For så er der programmer eller funktioner der pludselig ikke mere fungerer.

    Og RegCleaner kan fjerne alt hvad du har lyst til at fjerne også ting og sager den ikke må.

    Så hvis du er nybegynder så skal du nok ikke hente denne.

    RegCleaner er til de stædige der ikke vil accepterer at der står lidt Junk i registry som bruger processor tid.

    NB. Med tiden kan der ophobes mere end lidt junk i registry
Avatar billede loonz Nybegynder
12. juni 2002 - 12:49 #5
Ja, men hvis han har erfaring med at rense ud i sin registreringsdatabase, som det jo lader til han har, så er det jo et udmærket program. Desuden er det man har slettet ikke helt væk; den gemmer det i en liste over slettede ting, ligesom Skraldespanden i Windows.
Avatar billede binderup Nybegynder
12. juni 2002 - 12:51 #6
og laver man ged i det så man ikke kan genstarte computeren så starter man XP i den sidste gode konfiguration eller man laver en repair.

På den måde er XP dejlig pilfinge sikret .-)
Avatar billede pilfinger Nybegynder
12. juni 2002 - 12:54 #7
søg på reg clean på nettet så foår du MS  reg clean den er god.
Avatar billede resten Nybegynder
12. juni 2002 - 14:30 #8
Avatar billede loonz Nybegynder
12. juni 2002 - 19:52 #9
Kunne det bruges?
Avatar billede sobo Nybegynder
12. juni 2002 - 20:12 #10
loonz....ja, nu har jeg installeret Regcleaner, og programmet kan ovenikøbet køres med dansk sprogflade. Det ser lovende ud.

john stigers....jeg skal nok prøve at gå forsigtigt frem, når jeg sletter noget fra registreringsdatabasen.
Avatar billede loonz Nybegynder
12. juni 2002 - 20:33 #11
jeg takker for points :)
Som sagt bruger jeg selv programmet, og er ovenud tilfreds med det. Man kan også fjerne Spyware herfra, men man skal dog stadig passe lidt på.
Ang. sprogfladen: Ja, det er rigtig dejligt, at programmet er oversat til dansk!