Avatar billede dontron Nybegynder
18. juni 2002 - 22:16 Der er 15 kommentarer

Jubii søger .NET udviklere til Entertainment Community

Hejsa der :-)

Ja undskyld jeg ligger dette ind som et spørgsmål, men der er ingen opret knap under Job sektionen af Eksperten, så nu prøver jeg her :-)

Vi er drengene bag verdens mest advancerede Chat Community nemli JubiiChat eller LycosChat/SprayChat som den hedder i udlandet.

Vores ChatCommunity er idag ude i 8 lande i europa og vi er den største chat i Danmark, Tyskland og Norge, samt anden største i flere af de andre lande.

Vi skal til at igang med Version.5 af vores Community og der skal vi bruge 3 hardcore udviklere fuldtid eller freelance.

Vores problem idag er at meget af vores backend er skrevet af vores chef "DonTron" i VisualBasic *ææææv!!!* og kan ikke skalere specielt godt. Derfor har vi sat ham til at skrive rapporter og tegne HTML sider istedet *hæhæ*

Så vi starter på en frisk og udvikler et gigantisk underholdnings community i .NET frameworket (C#/Java/C++ osv..) som både skal bruges til Chat, Dating, Groups (klubber/claner osv..) og en masse
andet. (der går rygter om en lille roleplayer motor også :-)

Her er lidt om os:
- Vi er 12 drenge mellem 17 or 28 år
- Vi arbejder 12-16 timer i døgnet og tit i weekenderne
- Vi drikker store mængder Cola og indsmuglede RedBull
- Vi har meget pressede deadlines og vi når dem ALTID!
- Vi sætter en ære i at være de bedste kreative udviklere i Danmark
- Vi elsker vores Chat MEGET!
- Vi dyrker masser af sex med piger fra chatten ;-P
- Vi er hardcore nørder, og vi er stolte af det!

Sådan må du gerne være:
- Du skal være mellem 17 og 27 år
- Du skal være god til objectorienteret programmering (OOP)
- Du skal kunne programmere i et eller flere af følgende (ASP/VBScript/Java/PHP/C#/C++)
- Det er en fordel hvis du kender .NET, men ikke et krav.
- Du skal ha styr på HTML og CSS
- Du skal kunne rykke igennem når det gælder, også i weekenden.
- Du skal være kreativ og kunne finde på fede features.
- Du skal kunne tylle en ½ liter cola på under 30 sek :-)

Vi er lige glade med din uddannelse, din hudfarve, din påklædning, dine karakterer, din skostørrelse og din musiksmag. Det eneste vi er intersseret i er at du er en hård kreativ udvikler der vil være med til at lave verdens bedste community.

Send en kort ansøgning til Torben "DonTron" (dontron@jubii.dk) og fortæl lidt om dig selv, og om hvad du har lavet på nettet. Det vil være en stor fordel hvis du sender et par links med til ting du har lavet på nettet.

public void MedVenligHilsen( System.Web.UI.Page Jubii_Chat_Team ) {
  Jubii_Chat_Team.Response.Write("Skriv til dontron@jubii.dk");
Avatar billede NanoQ Nybegynder
18. juni 2002 - 22:18 #1
davs Torben - findes du virkelig endnu ;)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
19. juni 2002 - 07:22 #2
nanoq> Med det liv han lige har beskrevet på Jubii, så burde han være død! ;o)

/per
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. juni 2002 - 07:47 #3
han praler... han er AAALT for gammel til det der :)

(den havde vist resulteret i et ban i Partybøtten...) ;)
Avatar billede chris Nybegynder
19. juni 2002 - 10:12 #4
Ok det i søger er folk, der ikke har lyst til at have fritid ? ;)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
19. juni 2002 - 10:25 #5
Der var engang en på eksperten, der sagde at man skulle være til freds med
Cola som betaling hos Jubii. Så det siger lidt om lønnen! :o)

/per
Avatar billede chris Nybegynder
19. juni 2002 - 10:30 #6
ja jeg har hørt det med lønnen.... flere steder fra :)
Avatar billede dontron Nybegynder
19. juni 2002 - 10:51 #7
Ehm....
Morgenmad(brunch)
Frokost (3 retter)
aftensmad (2 retter)
og lækker natmad.
3 dages mega julefrokost på oslobåden
5-10 store firmafester årligt
Fri Fredagsbar en gang om måneden
1,7Gzh arbejdsstationer med 21" skærme og Gforce3
Ha kira rendende rundt nøgen på arbejdspladsen ;-)
2 Gigabit internetlinie
Stor TV stue med PS2 / Xbox / PhotoPlay / fussball osv..
Du bestemmer selv din arbejdstid
samt en del ting som jeg ikke må skrive her :-)

Tjaa.. vi har det sgu hårdt hos Jubii :-)))
Avatar billede chris Nybegynder
19. juni 2002 - 11:08 #8
ja men det siger jo også noget om lønnen. Når man får det, du beskriver kan der ikke være mange penge tilbage til at lønne medarbejderne. ;)
Udover det lyder det som en OK arbejdsplads....
Avatar billede dontron Nybegynder
19. juni 2002 - 11:43 #9
Lønnen er faktisk rimelig god - den ligger på midten til lidt over midten  af skalaen. Men når du bruger så meget tid foran din computer som os webudviklere gør, så er det vigtigt at man har det sjovt og at der er fedt at være :-)
I de 4 år jeg har været hos Jubii er der under 10 som har sagt op, og de 4 af dem er kommet igen. Det siger lidt om tilfredshedsgraden hos jubiis medarbejdere, specielt når man sammenligner med "svingdørs" virksomheder hvor den årlige udvikler udskiftning er over 40%.

Men jeg syntes nu stadig at den bedste gode er de 48.644 piger som chatter på jubiichatten hæhæhæ :-))))
Avatar billede cybermaster Nybegynder
19. juni 2002 - 14:16 #10
dontron >> Jeg er ikke en hardcore udvikler, faktisk er jeg ikke specielt godt til nogle af de sprog du nænvner, måske en smugle php...

Men programeringen ser jo ud til bare at følge med som en frynsegode, og hvis jeg deltager i resten (fester, spisning, druk, pigerne..-) så må det jo gå op aligevel...

Er jobbet mit *GG*

/cybermaster.dk
Avatar billede odegaard Nybegynder
19. juni 2002 - 19:21 #11
hmm.... Får man løb for at sidde på Jubiichatten?
...og jubii-chatten har vi vel også hjemmefra?
Avatar billede odegaard Nybegynder
19. juni 2002 - 22:03 #12
hov... der skulle have stået "løn" og ikke "løb" :-)
Avatar billede dontron Nybegynder
21. juli 2002 - 15:34 #13
192 ansøgninger og 37 jobsamtaler senere......
(phew, det var langt flere end jeg havde regnet med)

Jeg har fundet vores 3 nye udviklere, så tak til alle jer som
søgte stillingen. Jeg er ret sikker på vi i fremtiden vil få
brug for endnu flere .Net og C# udviklere, så keep coding :-)

1000 tak allesammen :-)

- Torben "DonTron" Rudgaard
  Udv.Chef Jubii ChatTeam
Avatar billede dontron Nybegynder
21. juli 2002 - 15:40 #14
Ups, jeg glemte noget.....
Der er utroligt mange der har spurgt hvad det er vi kigger på når vi ansætter folk, og det vil jeg lige svare på.

Det VIGTIGSTE når man søger job hos jubii (og mange andre lignende virksomheder) det er hvad man har med i posen af Links og Websites.

Hvis man søger uden at vise at man rent faktisk har lavet ting på internettet, så kommer man ikke engang til samtale.
(og den der med at ha 7 sites som alle er offline, den dur ikke :-)

Vis hvad du har lavet når du søger et job i internet branchen. Et par gode websites er mere værd end gode karakterer.

:-)
Avatar billede triple-x Nybegynder
08. oktober 2002 - 16:18 #15
Kan ikke forstå folk som kritisere løn ( nok fordi jeg kun er 16 ), jeg har arbejdet med inen for IT verden i 4 år og det sidste år har jeg været ansat hos et IT-firma.
Lønnen siger mig ikke så meget så længe jeg tjener nok til at leve for, mit liv går ud på alt med IT, jeg arbejder med IT fordi jeg elsker det fordi det betyder meget for mig at være med i at udvikle nye ting og komme med ideer.
Jeg ville også først søge ved jubii men da jeg ikke er gammel nok vil jeg da nok skrive til dem om at få lov til at være med i idé hjørnet og komme med forskellige udspil.
Jeg har det godt med at arbejder dag og nat plus bruge mine weekender på det så længe det er at arbejde jeg kan lide :-)

men alle har vel deres mening og en halv liter cola på 30 sekunder :-) du mener vel 1½ liter ik ??? *GG*