Avatar billede torben_hansen Nybegynder
21. juni 2002 - 20:02 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Raid Stripe Broken!!! Hvordan redder jeg mine filer?!?

Hej der!!

Jer er i den uheldige situation, at mit raid array "raid 0 striping" røg sig en tur, jeg ved grunden til at arrayén smuttede en tur, det skete da jeg byttede om på mine ide kabel konfiguration, fra 2*master , til 1 master & 1 slave, det kunne arrayén ikke holde til :0(
Jeg har nu created et nyt array, som i den gamle konfiguration "2*master" Og oprettet min windows partition igen. Resten af disken er stadig upartitioneret 74GB

MIT SPØRGSMÅL ER SÅ, KAN JEG REDDE DATA FRA DEN UPARTITIONEREDE DEL AF DISKEN?!?

Med venlig hilsen.

torben_hansen
dalton@esenet.dk
Avatar billede rkhdk Nybegynder
21. juni 2002 - 20:05 #1
du skal ikke regne med at få dem igen...
RAID 0 dele data'n over 2 diske.. og hvis en går ned.. ja.. så er det bare trist.. ;o(

derfor er RAID 0 ikke redudant

RAID O - striping: 2 eller flere diske forbindes, og data bredes udover dem. Dette giver høj I / O-performance, da der kan læses / skrives til flere diske samtidig. Der er ingen sikkerhed.

men du kan prøve med Lost and Found
Avatar billede torben_hansen Nybegynder
21. juni 2002 - 20:14 #2
hmm, bliver disken ikke opfattet som 1 disk, jeg har oprettet min gamle windows partition på 6GB resten har jeg ikke rørt, så det burde da være muligt at hente de gamle data frem derfra, det eneste der er tøget sig en tur er jo den gamle MBR, men spørgsmålet re jo så. hvilket program kan læse så dybt på den beskadigede disk?!?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
21. juni 2002 - 20:14 #3
jeg vil IKKE garantere noget (da data'n er spredt over 2 HDD'er)

men du kan prøve med Lost and found!
ftp://212.10.124.79/Diverse/PowerQuest%20Lost%20and%20Found/
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. juni 2002 - 20:15 #4
Avatar billede torben_hansen Nybegynder
21. juni 2002 - 20:17 #5
rkhdk!!!

Har du et link til programmet LOST AND FOUND?!? og andre gode programmer til mit problem?!?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
21. juni 2002 - 20:17 #6
hmm.. har du køre RAID 0 med 1 disk?

dette er umuligt..

RAID 0 samler 2 HDD så den ses som 1 HDD, og sprede data'n over de 2 disk (så noget af en fil ligger på begge HDD'er)

derfor er det svært at genskabe noget, da du kun har 50% af filen!
Avatar billede torben_hansen Nybegynder
21. juni 2002 - 20:17 #7
ehhh heh heh, tak for linket :0)
Avatar billede torben_hansen Nybegynder
21. juni 2002 - 20:20 #8
jeg kører striping med 2 diske, men de bliver jo opfattet som 1 disk, jeg har genoprettet mit array som det var før men har kun genskabt min gamle windows partition, resten er stadig urørt, det var det jeg mente heh heh :0)
Avatar billede torben_hansen Nybegynder
21. juni 2002 - 20:36 #9
det skal lige siges at jeg kører win xp med NTFS filsystemet, ved ikke om det har noget at sige??
Avatar billede rkhdk Nybegynder
21. juni 2002 - 21:14 #10
NFTS kan give nogle probelemer, da NTFS er mere eller mindre sikkert
Avatar billede konex Nybegynder
26. juni 2002 - 09:34 #11
Prøv dette program - http://www.runtime.org/ - hedder getdataback