Avatar billede mr-d Nybegynder
28. juni 2002 - 21:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SQL sætning

hmm, måske er der en stavefejl i denne SQL-sætning:

strSQL = "INSERT INTO respons (dato, start, slut, bjarne, jesper, marianne, tarek, mette, server, emergency, afsluttendebemærkninger) VALUES (tmpDato, tmpStart, tmpSlut, tmpBjarne, tmpJesper, tmpMarianne, tmpTarek,
tmpMette, tmpServer, tmpEmergency, tmpAfsluttende)"

men jeg kan ikke lige finde den.

Får flg. fejl: Der er for få parametre, der var ventet 11.
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2002 - 22:07 #1
kunne det ikke tænkes at du skulle have pling ' om dine indsætninger hvis det er tekst ?
Avatar billede eagleeye Praktikant
28. juni 2002 - 22:08 #2
hvis dine tmpXXX er variable skal du skrive det sådan her:

strSQL = "INSERT INTO respons (dato, start, slut, bjarne, jesper, marianne, tarek, mette, server, emergency, afsluttendebemærkninger) VALUES ('" & tmpDato & "', '" & tmpStart & "', '" & tmpSlut & "', '" & tmpBjarne & "', '" & tmpJesper & "', '" & tmpMarianne & "', '" & tmpTarek & "', '" & tmpMette & "', '" & tmpServer & "', '" & tmpEmergency & "', '" & tmpAfsluttende & "')"
Avatar billede eagleeye Praktikant
28. juni 2002 - 22:09 #3
hvis så dato er defineret som Dato/Tids type i databasne og det er en Access database skal der # omkring og ikke ' som jeg har angivet.