Avatar billede mhp_dk Nybegynder
11. juli 2002 - 13:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Excel og sql.request mod oracle db

Hej

Jeg prøver at bruge sql.request formlen i excel mod en oracle database, men kan ikke finde ud af at lave formlen korrekt, tabel navn er Customer_id hvor jeg gerne vil have id = 50000, håber der er et kivkt hoved som kan hjælpe !
12. juli 2002 - 09:01 #1
Er det dette her du mener ?
SELECT * FROM Customer_id WHERE 'id = 50000'
Avatar billede mhp_dk Nybegynder
29. august 2002 - 07:39 #2
Ikke helt, men nu er det vist også ved at være på tide at finde på noget nyt :-). Du får points
Avatar billede codpiece Nybegynder
11. marts 2004 - 13:12 #3
mhp_dk - fandt en løsning eller et alternativ til sql.request? Jeg sidder nemlig i samme kattepine og kan ikke finde en løsning der virker, bortset fra MS Query, som jeg synes er alt for langsom og besværlig

// Codpiece
Avatar billede mhp_dk Nybegynder
11. marts 2004 - 13:38 #4
Nej desværre, jeg droppe det helt, men hvis du år det til at køre høre jeg det da gerne :o)
Avatar billede codpiece Nybegynder
11. marts 2004 - 13:50 #5
OK, så åbner jeg spørgsmålet igen :ø)
Avatar billede bak Seniormester
11. marts 2004 - 15:33 #6
Hvad er det lige du vil have ?
Det er muligt at lave en makro, som udfører en sql-sætning som du indskriver i en (på forhånd defineret) celle.. er det noget i den stil du tænker på ?
Avatar billede codpiece Nybegynder
11. marts 2004 - 19:49 #7
Det er især syntaksen for connection strengen jeg har brug for. Jeg vender tilbage når jeg har oprettet et nyt spørgsmål.

// Codpiece
Avatar billede codpiece Nybegynder
11. marts 2004 - 20:36 #8
Så er der frit slag: http://www.eksperten.dk/spm/476211

// Codpiece
Avatar billede codpiece Nybegynder
10. marts 2009 - 23:44 #9
Det viser sig at SQL.CONNECT ikke har været med i Excel siden Office 2000, se f.eks.

http://www.bettersolutions.com/excel/EDH113/QE010332022.htm