Avatar billede danielks Nybegynder
03. september 2002 - 19:39 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

et ingenting....

findes der et <> tag der ikke laver noget om ???
Avatar billede nak-m Nybegynder
03. september 2002 - 19:40 #1
<> findes ikke men hvad skulle man også bruge det til?
Avatar billede runeevers Nybegynder
03. september 2002 - 19:41 #2
<!--Bøh-->
Avatar billede medions Nybegynder
03. september 2002 - 19:41 #3
Hmm ja, well, <span></span> og <div></div> ;o)

//>Rune
Avatar billede danielks Nybegynder
03. september 2002 - 19:42 #4
nej ikke selve <> men et eller andet andet...

Jeg har to variabler der skal give det samme output, men de må ikke være ens... så hvis man ex. kunne sætte en eteller andet <> ind ville det være fint...

Jeg bruger <b> i øjeblikket, men så bliver noget af outputtet Bold, og det duer ikke....
Avatar billede runeevers Nybegynder
03. september 2002 - 19:44 #5
<p></p>
Avatar billede medions Nybegynder
03. september 2002 - 19:45 #6
danielks> Så skal du bruge <span></span>

//>Rune
Avatar billede bamzen Nybegynder
03. september 2002 - 20:37 #7
eller også sætter du en tom kommentar <!----> ind foran og bagved
Avatar billede danielks Nybegynder
03. september 2002 - 21:31 #8
hvad gør <span></span> egentligt ????
Avatar billede danielks Nybegynder
03. september 2002 - 21:32 #9
shit... havde ikke tænkt på links.... hvordan stifter man farven på en link tekst ???
Avatar billede Noone Nybegynder
03. september 2002 - 22:07 #10
<hulabula> Skulle gerne blive ignoreret af browseren hvis jeg husker rigtigt.. Altså du indsætter bare et ikke eksisterende tag og der kommer ingen ting.
Avatar billede danielks Nybegynder
03. september 2002 - 22:09 #11
nej det bliver til tekst...
Avatar billede danielks Nybegynder
03. september 2002 - 22:11 #12
$name[$start]=eregi_replace("Webmaster","Spadseren",$name[$start]);
$name[$start]=eregi_replace("etellerandet","<b>Webmaster</b>",$name[$start]);

Hvordan får jeg dette til at virke? sådan at etellerandet bliver til webmaster og ikke til spadseren....

OG webmaster stadig bliver til spadseren....
Avatar billede Noone Nybegynder
04. september 2002 - 01:34 #13
Hmmm... Bytter om på dem?

$name[$start] = str_replace("etellerandet","<b>Webmaster</b>",$name[$start]);
("Webmaster","Spadseren",$name[$start]);

Eller sådan her:

$transtab = array("Webmaster" => "Spadseren", "etellerandet","Webmaster");
strtr($name[$start],$transtab);

Tror den sidste vil virke bedst... Se eventuelt http://dk.php.net/strtr
Avatar billede Noone Nybegynder
04. september 2002 - 01:35 #14
$transtab = array("Webmaster" => "Spadseren", "etellerandet" => "Webmaster");
strtr($name[$start],$transtab);

Sådan, den virker nok bedre ;)
Avatar billede danielks Nybegynder
04. september 2002 - 13:11 #15
Det virker slet ikke.... Kan i ikke teste dem før i sender dem ???
Avatar billede danielks Nybegynder
04. september 2002 - 13:13 #16
og hvor kommer transtab & array ???

husk det er en txt fil der er database....
Avatar billede danielks Nybegynder
04. september 2002 - 13:18 #17
Se her:

Den læser først txt filen...

Finder $name i den og udfører så det nævnte acript....

Men jeg skal bruge et script der, laver etellerandet om til Webmaster, men ikke laver den videre til Spadseren
Avatar billede danielks Nybegynder
04. september 2002 - 13:25 #18
har prøvet alle forslag der er her, men de virker ikke...
Avatar billede danielks Nybegynder
04. september 2002 - 13:37 #19
vil du ikke have point Chanoa ???
Avatar billede danielks Nybegynder
04. september 2002 - 14:00 #20
De bliver ikke til et ingenting nogen af dem....
Avatar billede Noone Nybegynder
04. september 2002 - 16:01 #21
Prøv lige at slå strtr op engang... Den funktion er en lidt avanceret søg og erstat, og jeg har brugt den nogle gange hvor jeg netop skulle forhindre at jeg først erstattede a med b derefter erstattede b med c

Prøv at give noget mere kode fra dig, f.eks. hele den del er er indtil erstatningen foregår. Samt et eksempel på data fra tekst filen...
Avatar billede Noone Nybegynder
04. september 2002 - 16:08 #22
http://www.mrfunny.yi.org/ekspert/253722.php

For et eksempel.. Bemærk, at strtr er case sensitive.

Og for dem der ikke gidder bevæge sig over og læse manualen kommer den herunder.

strtr
(PHP 3, PHP 4 )

strtr -- Translate certain characters
Description
string strtr ( string str, string from, string to)
string strtr ( string str, array replace_pairs)

This function returns a copy of str, translating all occurrences of each character in from to the corresponding character in to and returning the result.

If from and to are different lengths, the extra characters in the longer of the two are ignored. Example 1. strtr() example

$addr = strtr($addr, "äåö", "aao");

strtr() can be called with only two arguments. If called with two arguments it behaves in a new way: from then has to be an array that contains string -> string pairs that will be replaced in the source string. strtr() will always look for the longest possible match first and will *NOT* try to replace stuff that it has already worked on.

Examples:
$trans = array("hello" => "hi", "hi" => "hello");
echo strtr("hi all, I said hello", $trans) . "\n";

This will show: "hello all, I said hi",

Note: This optional to and from parameters were added in PHP 4.0.0
Avatar billede danielks Nybegynder
04. september 2002 - 20:04 #23
tak skal du have det virker...
Avatar billede Noone Nybegynder
04. september 2002 - 21:54 #24
:)
Avatar billede danielks Nybegynder
05. september 2002 - 10:05 #25
Ok... Chanoa's svar var bedst... takker for svar (også fra jer aldre selvom det ikke kunne bruges....