Avatar billede Slettet bruger
04. september 2002 - 09:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Mail kan ikke modtages

The original message was received at Wed, 04 Sep 2002 08:56:57 +0200

  ----- The following addresses had permanent fatal errors ----- <adf@adfa.dk>

  ----- Transcript of session follows -----
.... while talking to server.adfa.dk
>>> BDAT 1148 LAST
<<< 500 Syntax error, command unrecognized

Hvad er der galt?

Bruger Merak Mail server
Avatar billede tumben Novice
04. september 2002 - 09:59 #1
hhmm ER der, et domæne der hedder http://www.adfa.dk  ???? det virker ihverttilfælde ikke nu kl 10.00
Avatar billede densortehingst Seniormester
04. september 2002 - 10:51 #2
der er fejl i adressen. domainet adfa.dk er ikke registreret og derfor kan der ikke sendes post til det.
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2002 - 10:54 #3
Det er bare en fupadresse.
Avatar billede cpufan Juniormester
04. september 2002 - 14:01 #4
Hvis du i outlook sætter din smtp-server til at være din internetudbyders i stedet for din egen så kører den igennem.

Det er fordi den remote modtagerserver ikke kan genkende afsenderadressen,
som derfor afviser mailen, det er en forholdsvis ny antispam-funktion.
Avatar billede tumben Novice
04. september 2002 - 14:22 #5
hhhmmm... hvis domænet ikke findes ????..så er det vel derfor...eller hva :-)
Avatar billede cpufan Juniormester
04. september 2002 - 14:25 #6
det er bare noget han har sat ind i stedet for den rigtige adresse ---------------
Avatar billede tumben Novice
04. september 2002 - 14:30 #7
aaarrr ok..men det er jo lidt svært at læse folks tanker ..(tror eller ved du det ) :-)
Avatar billede cpufan Juniormester
04. september 2002 - 14:32 #8
han skriver det i en kommentar
Avatar billede tumben Novice
04. september 2002 - 14:36 #9
aaarr sorry..jeg troede det var en kommentar fra en anden..sorry..
Avatar billede Noone Nybegynder
04. september 2002 - 15:41 #10
>>> BDAT 1148 LAST
<<< 500 Syntax error, command unrecognized

Din mailserver sender en kommando "BDAT 1148 LAST" som modtagerens server ikke fatter en brik af. Prøv at få den til at lade være med det.