Avatar billede paviuz Nybegynder
04. september 2002 - 18:26 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

<ECode><? echo "Hvornår kommer den?"; ?></ECode>

Ja, hvornår kommer den funktion..? eller er den droppet ? synes da at det er en go idé
Avatar billede hermandsen Juniormester
04. september 2002 - 19:02 #1
Var det ikke kun <ecode>Hejsa! Teksten er rød!</ecode> der skulle laves? Oder?!?

Følger i hvert fald lige med... :)
Avatar billede Noone Nybegynder
04. september 2002 - 19:04 #2
Tja, jeg kunne også godt bruge sådan en funktion...
Avatar billede Noone Nybegynder
04. september 2002 - 19:05 #3
Er ved at være træt af at lave

--------------------------------------------------------------------------
Kode
--------------------------------------------------------------------------

Som iøvrigt virker helt fint ;)
Avatar billede hermandsen Juniormester
04. september 2002 - 19:14 #4
>>paviuz
Jeg tror at coadminsne ville undgå:
<ecode>Scr</ecode>i<ecode>pt</ecode> ki<ecode>DD</ecode>ies <ecode>STYRER!!!</ecode>

Hvis du kan se hvad jeg mener... Kan dog ikke helt se hvorfor det skulle være et problem at lade folk sætte et ekstra præg på deres navn... De kunne jo blive trætte af det i længden! ;)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
04. september 2002 - 19:23 #5
hermandson >> der kunne evt. være en funktion for coadmins, hvor de hurtigt kunne disable brugen af koden i en hvis tid. Så undgår man det.
Avatar billede hermandsen Juniormester
04. september 2002 - 19:30 #6
>>gizmo-gizmo
Hmmm... Bliver det ikke liiiidt svært at holde styr på?
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
04. september 2002 - 19:32 #7
nej, det tror jeg egentlig ikke.
Man skal selvfølgelig regne med at nogle enkelte personer vil misbruge denne funktion. Man kan jo så bare slå funktionen fra ved de personer indtil de lære at bruge den ordenlig.
Avatar billede hermandsen Juniormester
04. september 2002 - 19:36 #8
Jah, men hvordan skal admin kode det? Og hvad så når man f.eks. ikke må bruge den, så kommer der jo bare til at stå noget i retning af det jeg har skrevet... Når man så har lov til at bruge det, så kommer det dårlige jo til at stå der alligevel fordi brugeren har fået slået det til igen... Jeg tror man skal lave funktionen og så ignorere dem der bruger det til at pynte på deres nick... Hvis de vil spilde deres skrive-tid med det, så er det vel deres problem! :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. september 2002 - 20:36 #9
Der er masser af vigtigere fejl der skal rettes, før sådanne ønsker får høj prioritet.

Need to have's kommer før nice to have's :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. september 2002 - 20:37 #10
Og så vil jeg lige påpege, at jeg slet ikke mener ideen er god... netop pga. hermandsen's eksempel :)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
04. september 2002 - 20:38 #11
desværre ja :-/
Avatar billede cms Nybegynder
04. september 2002 - 23:07 #12
Snakker vi formatering af kode eller personlige signaturer?
Forstår ikke helt problemet I snakker om hvis tilfældet er nr. 1...
Avatar billede paviuz Nybegynder
04. september 2002 - 23:19 #13
Helst Formatering af kode =)
Avatar billede hermandsen Juniormester
04. september 2002 - 23:47 #14
>>cms
Lad os sige at jeg skal lave et kode eksempel i Delphi:

<ecode> <!--Her starter jeg med at kode og alt efterfølgende gør f.eks. teksten rød-->

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin
  ShowMessage('Hejsa! Her er et kode eksempel som er synliggjort med ecode-tagget!');
end;

</ecode>

Det gør at så ovenstående kode bliver fremhævet så den måske bliver tydligere at læse...

Hvis det skulle gøres endnu sejere ville det her måske være sagen:

<ecode type="Pascal">
while P^.MyString = 'HEST' do
  P^.MyInt := P^.MyInt + 1;
</ecode>

Så kunne while og do f.eks. stå med fed, tallene med blåt og strengen med rødt...

Det samme kunne gøres ved HTML:

<ecode type="HTML">
<html>
  <head>
    <title>HEST!!!!</title>
  </head>
  <body bgcolor="#808080">
    Hejsa!!! :)
  </body>
</html>
</ecode>

Så kunne alle tag'sne blive farvet blå og attributterne grøn, eller hvad ved jeg...

Problemet ville bare blive hvis folk begyndte at skrive:

<ecode>Script</ecode> kiddies<ecode> er</ecode> dumme<ecode>!</ecode>!<ecode>!</ecode>!<ecode>!</ecode>

Med nu? :)
Avatar billede cms Nybegynder
05. september 2002 - 07:13 #15
Oh I see :) Troede blot i ville oversætte <ecode> til <pre> i browseren.
Avatar billede paviuz Nybegynder
08. september 2002 - 18:59 #16
Hermandsen fordi du arbejder på den der anden E funktion får du da de 0 point ;)
Avatar billede hermandsen Juniormester
08. september 2002 - 19:14 #17
YES!!! :D

Gad vide hvor mange der efterhånden kender til det projekt! :)
Avatar billede cms Nybegynder
08. september 2002 - 21:43 #18
(jeg gør ikke...) Hvad er det?
Avatar billede hermandsen Juniormester
08. september 2002 - 23:44 #19
Avatar billede hermandsen Juniormester
08. september 2002 - 23:45 #20
Du følger ellers med i spørgsmålet! :)