Avatar billede sorenstrom Nybegynder
07. september 2002 - 10:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PRØVER IGEN! Opdatering af DataReport

Jeg har data liggende i en Access-tabel.
Dataene vil jeg gerne have udskrevet i en datarapport.

Første gang, efter at have åbnet mit program, går det fint.
Men næste gang, når der er ændret i dataene, skriver den stadig de gamle data. Der er kun een post i tabellen.
Hvorfor opdateres der ikke i datarapporten.

Jeg ville meget gerne have løst dette problem.

vh. Søren
Avatar billede kjeld_klit Nybegynder
07. september 2002 - 11:05 #1
Problemet må ligge i at du ikke får opdateret tabellen når den ændres.

Recordset.Edit
  Lav ændringerne
Recordset.Update
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
07. september 2002 - 11:12 #2
>>kjeld klit
Gid det var så enkelt. Det har jeg prøvet.
Jeg har på samme form som "Udskriv-knappen" en datagrid liggende, med de data, der skal udskrives, og de opdateres fint.
Det samme er sket når jeg kigger direkte i Access-tabellen.

Jeg ved at der oprettes en temporær fil i forbindelse datarapporter, men jeg synes ikke, den oprettes konsekvent hver gang, der udskrives.
Avatar billede kjeld_klit Nybegynder
07. september 2002 - 11:16 #3
Hvilke data bliver udskrevet, fra datagrid eller fra tabel?

Hvis du er sikker på at data udskrives direkte fra tabellen kan det muligvis være fordi at data opdateres for sent i forhold til udskrift?
Avatar billede kjeld_klit Nybegynder
07. september 2002 - 11:30 #4
Eller måske du ikke har opdateret data der udskrives fordi SQL streng eller forespørgsel (hvad du nu bruger) allerede ER indlæst, hvorefter data ændres. Så skal SQL køres efter ændringen.
Avatar billede moses Praktikant
07. september 2002 - 18:07 #5
Jeg har samme problem og vil gerne give mine 30 point til fra spm 255250 til et rigtigt svar.

>>>> Sorenstrom
Er du sikker på, at du ikke mangler den sidste linie af f.eks. 4 linier?
Jeg har mit program kørende, så retter jeg via access i tabellen. og trykker så på udskriv - NIX. Den sidste linie kommer ikke med.

Jeg har lavet en requery ovre i selve datareport, men lige meget hjælper det.

Iøvrigt kan jeg fortælle dig, at du kan få den til at virke anden gang ved at indsætte følgende linie lige efter din SHOW linie:

DataEnviroment1.rsMyRecordset.Close

Så bliver der nemlig kigget ordentligt efter inden næste rapport sættes igang ;-)
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
19. januar 2003 - 11:52 #6
Desværre kan intet af ovenstående løse mit problem