Avatar billede p_r Nybegynder
13. september 2002 - 09:27 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

NTLDR mangler ...

Godmorgen
Der ventede en slem overraskelse til mig her til morgen. Da jeg startede min computer op, kom den med beskeden NTLDR mangler. Så kommer jeg i tanke om at jeg i aftes tænkte at det gamle styresystem (WIN 98) brugte jeg jo alligevel ikke mere så det slettede jeg uden at tænke mere over det .. Men det skulle jeg vist ikke have gjort. Jeg har to harddiske i computeren en 45 GB med fat32 og en 80 GB med 3 NTCS eller hvad det nu hedder.  :O)
PT har jeg ikke XP cden hos mig da computeren ikke står derhjemme .. er der noget jeg kan gøre for at få den op at køre?
Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe
PS jeg har forresten læst de andre spørgsmål mht NTLDR mangler men jeg syntes ikke rigtig at de var helt tilsvarende og de foreslår alle repair med WIN XP CD...
Avatar billede p_r Nybegynder
13. september 2002 - 09:28 #1
win 98 lå forresten på fat32 hvor win XP ligger på den mindste af partitionerne på 80 GB
Avatar billede p_r Nybegynder
13. september 2002 - 09:30 #2
Kan jeg evt. Boote med en win98 CD sådan en har jeg .. hehe .. men ved ikke om det vil hjælpe mig... (Doh hvorfor skulle jeg også slette windows mappen med WIn 98 i)
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. september 2002 - 09:33 #3
det lyder som om det er bootrecord den er gal med - boot på win98 2. udgave startdiskette (SKAL være 2. udgave) og skriv fdisk /mbr - det skulle genoprette bootsektoren.
Avatar billede p_r Nybegynder
13. september 2002 - 09:35 #4
hmm kan ikke bare boote fra win98 cden 2.udgave plejer man da godt at kunne boote fra?
Avatar billede p_r Nybegynder
13. september 2002 - 09:35 #5
Tak for det hurtige svar i øvrigt ... Viva Eksperten.dk hehe
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. september 2002 - 09:38 #6
p_r> aner det ikke - prøv ad - kan du komme i DOS via boot på cd så er den god nok ;)

(havde ikke mulighed for boot på cd dengang jag havde win98 ;))
Avatar billede p_r Nybegynder
13. september 2002 - 09:40 #7
hehe ... den booter da af sig selv gør det ikke .. Eller skal jeg skriver noget .. har lavet om i BIOS så den booter fra CD rom .. men skal jeg skrive et eller andet?
Avatar billede p_r Nybegynder
13. september 2002 - 09:42 #8
med CDen i får jeg følgende muligheder
boote fra harddisk
boote fra cd rom inden 10 sekunder
hvad skal jeg vælge?
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. september 2002 - 09:46 #9
boote fra cdrom
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. september 2002 - 09:47 #10
så får du nok mulighed for at starte instalationen eller gå i dos
Avatar billede p_r Nybegynder
13. september 2002 - 09:47 #11
så kommer jeg ind i windows 98 startmenu ..
hvor jeg kan starte windows med cd eller uden cd rom support og en mulighed mere
Avatar billede p_r Nybegynder
13. september 2002 - 09:48 #12
men problemet er jo lidt at win98 slet ikke ligger på min computer mere.. det har slettet ... så vil den ikke bare begynde at installere windows98 ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. september 2002 - 09:51 #13
nej - det er samme bootmenu som når du booter på diskette - du skal vælge med cd-rom support, oo når den så er bootet færdig skriver du fdisk /mbr
Avatar billede p_r Nybegynder
13. september 2002 - 09:52 #14
Nu er det sq lykkedes mig at komme ud i DOS ... hvad skal jeg så nu?
Avatar billede p_r Nybegynder
13. september 2002 - 09:53 #15
jeg formaterer ikke for jeg har temmelig meget værdifuldt arbejde på computeren ..
Avatar billede p_r Nybegynder
13. september 2002 - 09:54 #16
fdisk /mbr hvad gør det? og skal jeg ikke skifte til c e f eller g drevet?
Avatar billede p_r Nybegynder
13. september 2002 - 09:54 #17
c der lå windows98 engang installeret
e der ligger min window XP installeret
hvilket drev/partition skal jeg vælge?
Avatar billede p_r Nybegynder
13. september 2002 - 09:57 #18
Microsoft hvorfor fanden kan XP ikke bare køre uden win98 filer .. Kom nu lidt eller køber jeg sq en MAC næste gang .. Hehe
Avatar billede p_r Nybegynder
13. september 2002 - 10:00 #19
Jeg har request authorization på din ICQ tænkte at det måske ville være lettere .. men det ser ikke ud til at du er online ...
Avatar billede p_r Nybegynder
13. september 2002 - 10:27 #20
John stigers ... Plz kom tilbage jeg har akut behov for hjælp .
Avatar billede resten Nybegynder
13. september 2002 - 10:59 #21
Du har ingen diskette i dit drev?
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. januar 2003 - 13:22 #22
hmm....???

Måske det ville hjælpe at køre en rep af din windows xp

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din indstalation (nyindstalation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye indstalation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
5:Og nu fortæller den dig der er et syresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
og nu skal du trykke på R.
6:Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger
og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)
7:PS husk at have din CD-Key klar da denne skal bruges da det jo er en "nyindstalation" og under indstalationen skal du sætte
det hele op igen og her tænker jeg på netværk og dit tastatur + div.