Avatar billede cpbang Nybegynder
16. september 2002 - 18:59 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

WAVE-lyd til MIDI-sekvens

Hej!

Hvordan laver jeg en WAVE-lyd om til en MIDI-sekvens??

Kan nogle hjælpe?
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
16. september 2002 - 19:11 #1
Man kan desværre ikke lave Wave om til Midi
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
16. september 2002 - 19:11 #2
Du tænker på at Man kan gå fra Wave til mp3, men midi er noget helt andet, det er ikke bare en komprimeret lydfil.
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
16. september 2002 - 19:12 #3
Ligesom et slags node ark, hvor lydkortet så får at vide at det er det og det den skal spille.
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
16. september 2002 - 19:13 #4
Der er også derfor at f.eks en hel sympfoni i midi kun fylder 40 kb...
Avatar billede cpbang Nybegynder
16. september 2002 - 19:13 #5
nej....jeg mente ikke mp3...men tak aligevel. :) Du får 10 points, for "besværet". :)
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
16. september 2002 - 19:14 #6
Du hører jo aldrig en midi fil med andet end ren musik, altså uden nogen der synger eller lign.
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
16. september 2002 - 19:14 #7
Mange tak!
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
17. september 2002 - 17:45 #8
det er ikke teknisk muligt, da wavefilen består af lydbølger og midi kun er et signal som sendes. Midi i sig selv er ingen lyd...

Mvh. morten Hjort
Avatar billede convincing_john Nybegynder
18. september 2002 - 11:55 #9
Der er vist et program, der hedder IntelliScore, som skulle kunne genkende de forskellige frekvenser i lydbølgerne, og lave det om til midi ("noder") - har prøvet det, men det fungerer vist ikke helt godt (måske gør jeg noget forkert, hmmm...)