Avatar billede dboleno Nybegynder
19. september 2002 - 12:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Excel stavdiagram hvor farven er afhængig af værdien

Kan man i excel danne en graf, stavdiagram, hvor farven på stavene er bestemt udfra værdien? f.eks. rød hvis <= 50, gul hvis > 50 og < 75 og grøn hvis >= 75?

Kan man evt. via vba adressere de enkelte stave og spørge på værdi og farve?
Avatar billede b_hansen Novice
19. september 2002 - 13:37 #1
så skal du ud i noget makro-programmering, for det kan ikke lade sig gøre i de almindelige grafer
Avatar billede b_hansen Novice
19. september 2002 - 13:38 #2
hmmm... det er jo sådan set osse det, du selv skriver *S*
Avatar billede sjap Praktikant
19. september 2002 - 13:39 #3
Jeg kender ikke nogen programfunktion, men du kan lave tre kolonner, med følgende indhold

Kolonne1:  =HVIS(B2<=50;B2;"")
Kolonne2:  =HVIS(OG(B2>50;B2<=75);B2;"")
Kolonne3:  =HVIS(B2>75;B2;"")

Ovenstående gælder hvisa værdierne du vi vise står i kolonne B og formlerne skal så kopieres hele vejen ned. Så skal du sådan set blot lave et diagram med disse tre serier i stedet for den ene, og dermed kan du give dem hver sin farve.