Avatar billede dj-sejler Praktikant
06. oktober 2002 - 19:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvad er der galt her??

Jeg har det hersens asp
men det virker ikke

http://lunden.frip.dk/pr/sejlads.asp

i kan se fejlmelingen på ovenstående link:

Her er siden:

<head>
<title>onsdag</title>

<style type="text/css">
<!--
BODY {
font-size: 12pt;
font-family: "times new roman";
scrollbar-face-color: #147FB6;
scrollbar-shadow-color: #0D5275;
scrollbar-3dlight-color: #3880BF;
scrollbar-darkshadow-color: #08364E;
scrollbar-track-color: #147FB6;
scrollbar-arrow-color: #08364E;
}
-->
</STYLE>

</head>

<body bgcolor="#147FB6" text="#000000" link="#2BABED" vlink="#2BABED" alink="#2BABED">
<font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="2">

<a href="java script:history.back(1);">Tilbage</a>
        <td align="center" vAlign="top" width="500" class=format>
      <br><br>

        <P align=justify>Here you can see The Log file from the Database</p>
        <hr color=#0D5275>
        <br>
        <table cellpadding=2 cellspacing=2 border=1 bordercolor=black class=format>
        <tr><td bgcolor=#0D5275 align=center>Sejladsnummer</td><td align=center bgcolor=#0D5275>Dato</td><td align=center bgcolor=#0D5275>Dommer</td><td align=center bgcolor=#0D5275>Vindretning</td><td bgcolor=#0D5275 align=center>Vindstyrke i ms</td><td align=center bgcolor=#0D5275>Bannenummer</td><td align=center bgcolor=#0D5275>Starttid</td></tr>
        <%
        'Creating the Recordset Object
        Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")

        'Creating your SQL Resuest as a string
        strSQL = "SELECT * FROM logind"

        'Creating a DSN-Less connection to your Database
        strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("onsdag.mdb")

        'Open your recordset
        rs.Open strSQL, strDSN, 1

        'Looping through your recordset
        Do While Not rs.EOF

        'Displaying Contents from Your database
        Response.Write "<tr><td>" & rs("sejladsnummer") & "</td><td>" & rs("dato") & "</td><td NOWRAP>" & rs("dommerdatoogtid") & "</td><td>" & rs("vindretninglukket") & "</td><td>" & rs("vindstyrke") & "</td><td>" & rs("bannenummer") & "</td><td>" & rs("starttid") & "</td></tr>"

        'Move to next Record
          rs.MoveNext

        ' Looping through our Recordset
          Loop

        'Finished - Time to close the Recordset and the Connection to the Database
        rs.Close
        Set rs = Nothing

        %>
        </table>

        </td>

</body>
</html>
Avatar billede neteffect Nybegynder
06. oktober 2002 - 19:36 #1
Hvor er linie 46?

Huritgt skud: rs("bannenummer") skal være rs("banenummer")
Avatar billede neteffect Nybegynder
06. oktober 2002 - 19:36 #2
hurtigt even
Avatar billede casualty Nybegynder
06. oktober 2002 - 19:37 #3
Du skal udskifte "="&Server.MapPath("onsdag.mdb")" med din sti til databasen...

Mvh Casualty
Avatar billede casualty Nybegynder
06. oktober 2002 - 19:38 #4
Nåhr nej...Tanketorsk... :(
Avatar billede dj-sejler Praktikant
06. oktober 2002 - 19:38 #5
linie 46 er:

rs.Open strSQL, strDSN, 1
Avatar billede dj-sejler Praktikant
06. oktober 2002 - 19:43 #6
--> neteffect

det var ikke tyrk-fejlen der var problemet
Avatar billede neteffect Nybegynder
06. oktober 2002 - 19:55 #7
...Så tager vi trykfejlen i næste spørgsmål. Spøg til side, du kan forhindre en ubehagelig fejlsituation i at opstå ved at bruge Jet OLEDB driveren i stedet:

strDSN = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("DIN_DATABASE.mdb")

Læs mere her: http://www.adopenstatic.com/faq/whyOLEDB.asp