Avatar billede the_legend Nybegynder
09. oktober 2002 - 15:17 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

guide til at lave point system

Hej jeg vil gerne have en som kan fortælle mig hvordan jeg laver et point system! Og hvis der er nogle som ligger inde med et tager jeg gerne imod det!
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
09. oktober 2002 - 15:19 #1
Hvilken slags pointsystem?
Avatar billede the_legend Nybegynder
09. oktober 2002 - 15:21 #2
et som giver et point for at være logget ind på en chat
Avatar billede ztyxx Nybegynder
09. oktober 2002 - 15:23 #3
du logger bare brugerens tid med time() funktionen, gemmer den i en database, og så dividerer du tallet med det tidsinterval der skal give et antal point, og gemmer det i en anden kolonne i din database
Avatar billede sophus.00 Nybegynder
09. oktober 2002 - 15:25 #4
www.Phpcoder.dk - Der er en udmærket artikel.
Avatar billede the_legend Nybegynder
09. oktober 2002 - 15:27 #5
ztyxx == jeg ved godt jeg ikke har skrevet noget om det men kan du prøve at lave et eksempel!
Avatar billede ztyxx Nybegynder
09. oktober 2002 - 15:37 #6
skal til at ud af døren, men vil gerne kigge på det i aften, hvis ikke du har fået løst det inden da :-)
Avatar billede the_legend Nybegynder
09. oktober 2002 - 15:38 #7
jeg venter gerne til i aften jeg skal også gå såå det passer mig fint!
Avatar billede ztyxx Nybegynder
09. oktober 2002 - 21:54 #8
hvis du laver en tabel,

        point_tid

logintid | logudtid | totaltid
--------------------------------

og så når brugeren logger ind, smider du logintid ind i feltet af samme navn,
med funktionen time(),
og når så brugeren logger af, bruger du igen time() til at gemme logudtid, så kan du
tage logudtid minus logintid, det giver den sammenlagte onlinetid, det lægger du så ind i
totaltid, husk at det skal lægges til det eksisterende, så kan du på de sider der vises
trække totaltid ud og vise det som point, hvis 5 minutter skal give 1 point

$res = mysql_query("SELECT totaltid FROM point_tid");
    while($point = mysql_fetch_array($res)) {
        $indetid = $tid[logudtid]-$tid[logintid];
        echo round($indetid/300); //tiden er 60 * 5 da time() regner i sekunder
        }
Avatar billede ztyxx Nybegynder
09. oktober 2002 - 23:00 #9
undskyld, men skulle lige noget, men er tilbage igen.
Lidt nærmere kan det se sådan ud, dog har jeg ikke lavet alle login/ud, men kun hvad PHP/MySQL skal gøre med point når der logges ind/ud, stadig med 1 point for 5 minutter

<?php

include('incdb.php'); //dette er bare mysqlforbindelsen

$res = mysql_query("select * from tiddif");
    while($tid = mysql_fetch_array($res)) {
        echo round($tid[total]/300);

    }

        $ind = time();
        $yt = time();
        if($_GET["logger"] == login) {
            mysql_query("update tiddif set logintid=$ind where id=1");
        } elseif($_GET["logger"] == ud) {
            mysql_query("update tiddif set logudtid=$yt where id=1");
            mysql_query("update tiddif set total=total+(logudtid-logintid) where id=1");
        }

?>
<br>
<a href="<? $_SERVER["PHP_SELF"];?>?logger=login">Login</a><br>
<a href="<? $_SERVER["PHP_SELF"];?>?logger=ud">Ud</a>

</body>
</html>
<br>

og tabel strukturen ser sådan ud:

CREATE TABLE tiddif (
  id int(11) NOT NULL default '0',
  logintid int(11) default NULL,
  logudtid int(11) default NULL,
  total int(11) default NULL,
  PRIMARY KEY  (id)
) TYPE=MyISAM;
Avatar billede ztyxx Nybegynder
09. oktober 2002 - 23:01 #10
skal lige nævne at det er MEGET enkelt sat op, bare for at give lidt inspiration :-)
Avatar billede the_legend Nybegynder
10. oktober 2002 - 11:29 #11
jeg ved godt jeg ikke bør spørge men kan du bygge det ind i en chat hvis jeg sender dig det da jeg har lidt svært ved at forstå det 100%, er nemlig kanp så god til php endnu!
Avatar billede the_legend Nybegynder
10. oktober 2002 - 17:39 #12
jeg får desuden denne fejl:

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in c:\program files\nusphere\apache\htdocs\point.php on line 6

så jeg ved ikke lige hvad der er galt!
Avatar billede the_legend Nybegynder
10. oktober 2002 - 18:46 #13
fik rettet fejlen! men der sker intet!
Avatar billede ztyxx Nybegynder
10. oktober 2002 - 21:28 #14
prøv at trykke på login, og vent i 10 minutter med at trykke på logud, så skulle der gerne ske noget, da den kun tæller for hver hele 5 minutter, ellers prøv at kigge i din tabel, og se om der er kommet noget ind i den
Avatar billede the_legend Nybegynder
10. oktober 2002 - 22:15 #15
hvis jeg nu sætte de 300 ned til 1 så er det vel ved hvert sek !
Avatar billede ztyxx Nybegynder
11. oktober 2002 - 11:13 #16
ja, og hvis du vil pr. minut er det 60, og så fremdeles
Avatar billede ztyxx Nybegynder
11. oktober 2002 - 12:43 #17
hjalp det på det??
Avatar billede the_legend Nybegynder
12. oktober 2002 - 10:01 #18
ztyxx = kunne du smække det ind i mit system hvis du for tilsendt filerne!
Avatar billede ztyxx Nybegynder
13. oktober 2002 - 21:40 #19
det kunne jeg jo nok, men prøv nu selv at lege med det, det lærer du mere af
Avatar billede the_legend Nybegynder
14. oktober 2002 - 10:52 #20
det har jeg prøvet i den tid du ikke har svaret!
Avatar billede the_legend Nybegynder
17. oktober 2002 - 19:18 #21
lukker!