Avatar billede rejx Nybegynder
25. oktober 2002 - 19:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

sql streng?

Hey er der nogen der kan se hvad der er galt med denne:

strSQL = "select * from Medlemmer WHERE (" & Request.Form("gruppe") & " LIKE '%%" & Request.Form("soegeord") & "%%' AND LoginGodkendt='1')"

Der er godt nok ikke nogen fejlkode, men den kommer heller ikke med det rigtige resultat :)
Avatar billede neteffect Nybegynder
25. oktober 2002 - 19:43 #1
Er der ikke lidt vel mange %?

strSQL = "select * from Medlemmer WHERE (" & Request.Form("gruppe") & " LIKE '%" & Request.Form("soegeord") & "%' AND LoginGodkendt='1')"
Avatar billede rejx Nybegynder
25. oktober 2002 - 19:44 #2
hmm, det er muligt, men ikke det der er problemet, jeg tror det er der ved Request.Form("gruppe")
Avatar billede peppino Nybegynder
25. oktober 2002 - 19:46 #3
LoginGodkendt er det et ja/nej felt???
Hvis det er det så skal der ikke ' om 1 tallet (Mener jeg) :D
Avatar billede rejx Nybegynder
25. oktober 2002 - 19:48 #4
det er ikke et ja/nej felt :)
jeg har sådan en halv lang sql streng der søger i flere felter, men den her skal søge i en man definere i en dropdown box.
Men nederstående virker...

strSQL = "select * from Medlemmer WHERE (MedlemsNummer LIKE '%%" & Request.Form("soegeord") & "%%' OR MedlemsNavn LIKE '%%" & Request.Form("soegeord") & "%%' OR MedlemsICQ LIKE '%%" & Request.Form("soegeord") & "%%' OR MedlemsEmail LIKE '%%" & Request.Form("soegeord") & "%%' OR BilModel LIKE '%%" & Request.Form("soegeord") & "%%' OR BilMotor LIKE '%%" & Request.Form("soegeord") & "%%' OR BilFarve LIKE '%%" & Request.Form("soegeord") & "%%' OR BilBmk LIKE '%%" & Request.Form("soegeord") & "%%' OR LoginBrugernavn LIKE '%%" & Request.Form("soegeord") & "%%' AND LoginGodkendt='1')"
Avatar billede rejx Nybegynder
25. oktober 2002 - 19:52 #5
FFs jeg er et fjols :)

glemte at skrive noget ud hvis den fandt noget... :/

Well... i kan da dele point'sne hvis i vil så skal peppino bare lige oprette et svar :)
Avatar billede rejx Nybegynder
25. oktober 2002 - 19:52 #6
wtf... hvordan har jeg accepteret det svar?? det må være en fejl :/
Avatar billede neteffect Nybegynder
25. oktober 2002 - 20:28 #7
rejx> Det kan der heldigvis rettes op på. Læg et svar på http://www.eksperten.dk/spm/275187