Avatar billede -psycho- Nybegynder
25. oktober 2002 - 22:49 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

GFX/directx Fucked

Hver eneste gang mit GFX skal lave noget hvor den skal bruge directx så går det ned.

Jeg går ud fra det er directx da jeg godt kan spille cs med opengl men i d3d mode går det dog ikke ned men jeg vil ikke lige frem sige man kan spille i det http://212.242.118.69/fuck.jpg .

Det er lige meget hvad jeg kører som kræver directx så går det ned(spil, 3dmark).
Jeg aner ikke hvorfor min maskine er begyndt på dette.
Har geninstalleret den en del gange nu og prøvet at ændre mine indstillinger i Bios'en.

System:
Abit KT7A-Raid
Amd T-Bird 1.2 Ghz
1*256 Mb ram og 1*512 Mb ram
Hercules Geforce 2 GTS 32 Mb
Terratec XFire 1024
3com 905
Winxp pro

Hvis jeg kører med winxp's default driver til GFX kører det men det kører af ht.
Med Hercules's driver går tingene bare ned og jeg er tilbage på skrivebordet, det er det samme med nvidia 40.72.

Med nvidia 30.XX(kan ikke lige huske hvilken) og 30.87 går den også tilbage til skrivebordet men der kommer somregl en BSOD. Kan kun nå at se der står nv4_disp hvilket jo er GFX driver.

Har prøvet med en fuld opdateret winxp og bare den som der er når man er færdig med at inst. ingen forskel.
Har prøvet at køre med ram modulerne for sig selv.

Har prøvet at ligge directx 9 beta ind hjalp heller ikke.

Der er intet som er overclocket.

Nogen som kan hjælpe ?
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
26. oktober 2002 - 00:05 #1
afinstaller nvidia 40.72 og download whq driveren fra nvidia.com version 30.82 så er du siker på det ikke er driveren til dit grafikkort. havde selv installeret 40.72 på ti4200 xp maskine det funkede overhovedet ikke.
ok prøv eventuelt at bruge directx 8.1A/B da det er den mest stabile DirectX for tiden
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
26. oktober 2002 - 00:06 #2
dog kan det være svært at komme af med Directx 9 igen
Avatar billede -psycho- Nybegynder
26. oktober 2002 - 00:24 #3
har prøvet med den nvidia driver ingen forskel. dx9 er ikke på mere. har geninst siden da.
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
26. oktober 2002 - 00:34 #4
prøv at loade default settings i bios tjek eventuelt om bios settings er korrekt indstillet med agp X2/X4 eller om din video ram er cashed.
tjek lige om din bios er cashed enabled det er meget vigtigt for din performance af din pc. prøv eventuelt at still agp mode til "ingenting" altså hverken til X2 eller X4
Avatar billede -psycho- Nybegynder
28. oktober 2002 - 19:03 #5
Hjælper ikke... :((
Avatar billede sekam Nybegynder
28. oktober 2002 - 19:13 #6
Avatar billede sekam Nybegynder
28. oktober 2002 - 19:25 #7
Der findes også en længere forklaring på problemet på http://www.viaarena.com/?PageID=64
Avatar billede sekam Nybegynder
28. oktober 2002 - 19:28 #8
Bruger du de nyeste VIA 4in1 drivere?
Kan evt. hentes på http://www.tweakup.dk/HTML/download/chipset.htm
Avatar billede -psycho- Nybegynder
11. november 2002 - 13:20 #9
:(
Avatar billede sekam Nybegynder
11. november 2002 - 19:54 #10
":(" Hvad fandt du så ud af?
Avatar billede -psycho- Nybegynder
11. november 2002 - 22:01 #11
intet, det virker åbenbart bare ikke mere
Avatar billede -psycho- Nybegynder
11. november 2002 - 22:03 #12
Tror heller ikke at det er et driver problem eftersom det virkede det ene øjeblik og holdt så bare op med at virke.
Avatar billede sekam Nybegynder
11. november 2002 - 22:14 #13
Har du prøvet 'Detonator 5 40.72 - Officiel WHQL XP' driveren.
Link: http://www.tweakup.dk/HTML/download/nvidia.htm

Afinstaller alle dine gamle drivere først.
Installer først grafikkortet med de almindelige standard VGA drivere.
Installer dernæst de nye drivere.