Avatar billede mtilsted Nybegynder
04. oktober 2000 - 18:58 Der er 7 kommentarer

Message passing

Er der nogle her der ved om der findes en classe til at lave message passing ligesom man gør paa Amiga\\QNX RTP.

Altsaa det jeg mangler er muligheden for at sende messages fra en thread til en anden.
(Alle threads er i den samme process, saa jeg skal bare bruge inter-thread communikation).

Avatar billede lbhansen Nybegynder
04. oktober 2000 - 20:12 #1
Du kan lave en reference til alle trådene i et statisk object fx( Hashtable eller Vector ), og så kan trådene få fat i hinanden, og udføre metoder på hinanden
Avatar billede mtilsted Nybegynder
04. oktober 2000 - 20:31 #2
Det ved jeg, men det er jo det jeg vil undgaa.

Det giver for mange deadlock problemer, og det er grim code at have traade tilgaa hinandens variabler, og er for besværligt med alle de locks man skal lave.

Avatar billede bearhugx Nybegynder
05. oktober 2000 - 03:55 #3
Jeg ville foreslå at du lavede en tråd som fungerede som en \'Message server\'.

Derudover have en metode i dine tråde, som selvstændigt decifrerer beskederne....
Hver tråd kunne så have en ref. til MsgServeren.

Et foreslag........??
Avatar billede mtilsted Nybegynder
05. oktober 2000 - 15:24 #4
Det er sikkert muligt men ideen var at jeg ville undgaa at skulle skrive og teste en \"message parsing\" del selv. Men det lader til at jeg maa klare mig uden, da ingen allerede har lavet det -(

Avatar billede lbhansen Nybegynder
05. oktober 2000 - 16:11 #5
Hvis du endelig vil have noget der er implementeret. Så kig på InfoBus.
http://www.java.sun.com/products/javabeans/infobus/
Avatar billede davsclaus Nybegynder
05. oktober 2000 - 17:29 #6
Jeg mener at Java Message Service er det med at man kan sende messages til objecter.

Kik efter JMS på www.javasoft.com
Avatar billede bearhugx Nybegynder
28. maj 2002 - 14:56 #7
mtilsted >> hvis du har fået svar, synes jeg, du skulle lukke spørgsmålet, og evt. give points, hvis du har fået tilfredsstillende svar...

/Søren Munk Skrøder