Avatar billede soul_reaver Nybegynder
06. november 2002 - 00:18 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

XP fryser!!!!!!

jeg har et enormt problem med mit win XP
det fryser efter jeg har været på omkring 1-1½ time.... total nedfrysning så jeg bliver nød til at genstarte den helt.
Jeg har dog haft win XP på min comp. før og har ikke haft noget problem der.

Comp. specs.
k6-2 500mhz (I know, its an old crappy machine)
256 mb sdram
GForce 4 mx 420
Power supply: 230 watt.

Hvad i alverden skal jeg gøre???
Det er som regelt i spil el. hvis jeg høre musik med Winamp at den går ned!!!
Avatar billede itckongen Nybegynder
06. november 2002 - 00:19 #1
Har du overclockket den??
Avatar billede soul_reaver Nybegynder
06. november 2002 - 00:33 #2
nej den er som da jeg købte den.
Avatar billede itckongen Nybegynder
06. november 2002 - 00:34 #3
Prøv at kør en ram test.
http://hcidesign.com/memtest/download.html

Hvis det er din ram der har det skidt kan det være derfor.
Avatar billede ctacta Nybegynder
06. november 2002 - 00:35 #4
XP er i mine øjen klippestabil, så derfor vil jeg rette opmærksomheden på din hardware. Jeg går udfra at din CPU ikke er overclocket, tilbage er der så strømforsyningen og dine ram. 230W er jo ikke meget at gøre godt med, har samme hardware kørt fejlfrit på et andet OS?
Avatar billede itckongen Nybegynder
06. november 2002 - 00:37 #5
Så vil jeg da også smide et svar :)
Din strømforsyning skulle da være stor nok hvis du ik har alt muligt ekstra gejl.
Avatar billede soul_reaver Nybegynder
06. november 2002 - 00:38 #6
Der er både installere XP og ME på hver sin HD.... men ME viser ingen problemer!!
Men jeg er nu gladere for at køre XP da der er nogle spil der ikke vil fungere i ME men som fungere i XP Bl.a NWN (Never Winter Nights)
Avatar billede ctacta Nybegynder
06. november 2002 - 00:40 #7
Det lyder underligt, XP kan have problemer med 128MB men du har 256....
Du har ikke installeret nogle drivere som ikke er certificeret vel? Det kan gøre kernen ustabil.
Avatar billede soul_reaver Nybegynder
06. november 2002 - 00:42 #8
Jeg kan ikke se hvilke drivere det skulle være???
http://hcidesign.com/memtest/download.html <---- viste sig at give 0 fejl
Avatar billede itckongen Nybegynder
06. november 2002 - 00:44 #9
Så burde hans ME også gå ned!
Avatar billede soul_reaver Nybegynder
06. november 2002 - 00:47 #10
Men det gør det ikke!
Mærkeligt nok når jeg ser film.... kører de flydende på XP men på ME kører de rent ud sagt ad lort!
Avatar billede itckongen Nybegynder
06. november 2002 - 00:49 #11
Jeg har løsningen!!
Format c: og installer forfra, så vil jeg næsten godt love det virker.
Avatar billede itckongen Nybegynder
06. november 2002 - 00:49 #12
Og Godnat :)
Avatar billede ctacta Nybegynder
06. november 2002 - 00:49 #13
Har XP genkendt ALT hardware i din maskine? I så fald bruger den alle MS's drivere og de er stabile. Kunne være at du have installeret noget der gjorde det ustabilt. Og til ITCKONGEN: Det er da noget sludder, ME og XP deler ikke drivere. Manden har jo lige skrevet at han har 2 særskilte hd'er med hvert OS på.

Jeg har ikke nogen forslag til hvad der kan være galt.

Hvad har du installeret af programmer på XP? Er der noget kørende ifm. opstart eller når den bliver ustabil?
Avatar billede ctacta Nybegynder
06. november 2002 - 00:50 #14
Læste lige at du har haft XP installeret før uden problemer.
Ergo er det noget software der hænger eller så er der noget hardware der er blevet ustabilt. Men så burde din ME'er også hænge....

Hm...
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2002 - 00:51 #15
Prøv at lave en lille mini rep:
Klik Start - Kør - indtast sfc /scannow klik OK
Du skal bruge din Windows XP cdrom.
Dine brugerdata m.v. slettes ikke.
Avatar billede soul_reaver Nybegynder
06. november 2002 - 01:05 #16
jeg har installeret Kazaa, Norton anti 2002, msn messenger, og Deamon tools der starter ved opstarten..... k'rer sfc i 'jeblikket....plz standby
Avatar billede ctacta Nybegynder
06. november 2002 - 01:06 #17
Har du nøjagtig samme applikationer kørende på din ME? Kazaa er noget hø! MSN Messenger vil jeg ikke anbefale at man starter under opstart, den kan du selv vælge at starte efterfølgende og når den skal bruges....
Avatar billede ctacta Nybegynder
06. november 2002 - 01:07 #18
Du har selvfølgelig installeret SP1 til din XP ikke???
Og opdateret din messenger via Windows Update???
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2002 - 01:07 #19
ctacta>MSN Messenger vil jeg ikke anbefale at man starter under opstart

Hvorfor dog ikke?
Avatar billede soul_reaver Nybegynder
06. november 2002 - 01:09 #20
SP1????
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2002 - 01:12 #21
soul_reaver>http://windowsupdate.microsoft.com
Men først når sfc er færdig og du har genstartet.
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2002 - 01:21 #22
Hvis du aldrig har benyttet Windowsupdate før kan du se hvordan her:
http://webkurs.dk/weblektioner/weblektion01.asp
Avatar billede ctacta Nybegynder
06. november 2002 - 01:24 #23
SP1 = Service Pack 1
Avatar billede turbox Nybegynder
06. november 2002 - 01:27 #24
svaret kunne være at dir chipset ikke rigtig kan finde ud af at arbejde sammen med dit grafik-kort, jeg havde samme problem da jeg købte et Geforce4 Ti4200 kort og smækkede i, så frøs den også, fik af vide at Nvidia`s driver 29.42 skulle løse problemet, men hvis det ikke hjælper, så er det nok dine ram da du jo før har haft Win XP inde, dog løste det ikke mit problem da mit chipset slet ikke kunne arbejde sammen med G4`eren..... så det hed nyr Motherboard
Avatar billede turbox Nybegynder
06. november 2002 - 01:30 #25
kunne jo entelig også ske at det var din processor køler der var fyldt med skidt, så den simpelhen blev for varm
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2002 - 01:30 #26
turbox>ME virker jo fint, så det er nok ikke et varme prob.
Avatar billede soul_reaver Nybegynder
06. november 2002 - 01:35 #27
ok  det er gjort men problemet er der stadig!!!
Avatar billede soul_reaver Nybegynder
06. november 2002 - 01:37 #28
k'legitteret er blevet renset!!! stadig et problem.
Avatar billede themustangman Nybegynder
06. november 2002 - 08:47 #29
Gi PC'en en bluse på hvis den fryser...
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2002 - 08:56 #30
themustangman>Hvis du ikke har noget relevant at bidrage med der kan afhjælpe soul_reaver's problem, synes jeg at du skulle undlade at poste noget i denne tråd.
Når du poster et indlæg bliver der jo sendt e-mail ud til os andre.
Avatar billede stich Nybegynder
08. november 2002 - 01:22 #31
En af mine venner havde samme problem for nylig, selvom hans computer var helt ny... Problemet med det er, at der kan sgu være mange ting i vejen...bundkortet, rammene, grafikkortet, kabinettet osv... Du kan - hvis du har en anden computer - prøve at bytte hver ting ud, en efter en...indtil du finder ud af hvad der er i vejen...  Du kan være heldig at løse problemet ved at opdatere din bios, fra producentns hjemmeside. At du kan køre ME tyder på, at det simpelthen er en driver der ikke duer til XP. Opdater driverne til alt dit hardware, efter du har opdateret din bios, og din computer burde virke. Alt det her tager tid, og er møj besværligt...men nok den eneste måde at få løst det på, med mindre du sender den ind til en professionel.

Good luck ;)
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2003 - 21:02 #32
lukketid