Avatar billede baadsager-e-box.dk Nybegynder
07. november 2002 - 15:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lave en log

Hvis man prøver at åbne et excelark i et netværk og arket benyttes af en anden kan man se hvilken bruger der låser arket. Hvordan finder man dette navn i VBA??

Feltet ligger under Funktioner/Indstillinger Under fanen Standard og feltet hedder brugernavn.

Hvis man fra VBA også kan få Computernavnet ville det være helt perfekt???
07. november 2002 - 16:58 #1
Application.UserName er brugernavnet i Excel
07. november 2002 - 17:00 #2
Skal du have fat i bruger navnet, som er logget på netværket eller computernavnet, så skal du have gang i nogle API kald - her er brugernavnet

Public Declare Function GetUserName Lib "advapi32.dll" Alias "GetUserNameA" (ByVal lpBuffer As String, nSize As Long) As Long
07. november 2002 - 17:01 #3
Her er computernavnet

Public Declare Function GetComputerName Lib "kernel32" Alias "GetComputerNameA" (ByVal lpBuffer As String, nSize As Long) As Long
Avatar billede bak Seniormester
07. november 2002 - 17:28 #4
Hvordan bruger man det, Flemming?
Giver det ikke kun navnet på den, der logget ind på den maskine, koden køres fra?
Nu er dit svar accepteret, så det må jo selvfølgelig være rigtigt, men jeg synes ikke at jeg vha. af disse API kald kan finde ud af, hvem der allerede har det regneark åbent, som jeg prøvet at åbne.
Hvor kører jeg af sporet......
07. november 2002 - 18:07 #5
det skal jo også bruges til at lave en log af dem som bruger arket.
Avatar billede bak Seniormester
07. november 2002 - 19:00 #6
Rigtigt, Flemming. Jeg kunne jo bare læse overskriften :-)