Avatar billede triple-x Nybegynder
18. november 2002 - 10:11 Der er 19 kommentarer og
3 løsninger

Nyt ungdoms layout

Heya
Jeg er ved at starte hosting op for unge studerende.
www.linuxcommand.dk/studiehost/blue.html
i skal se bort fra priser osv. da det er fiktive opdigtede,  det jeg gerne vil have kritik på er selve designet ;-) på forhånd tak

ps. helst ikke kommetare som bare siger det er flot eller grimt da jeg ikke kan bruge det til noget som helst ;-)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
18. november 2002 - 10:16 #1
Synes at det er et flot design, som helt klar henvender sig til målgruppe, nemlig unge studerende. Det er smart bygget op, og er rimelig overskueligt.

Hvis jeg skulle komme med noget negavtivt, så synes jeg at baggrunden til den blå ramme i højre øverst hjørne, er meget vildledende, da man kunne tro at det var en menu. Hvorfor skal der stå studiehost.dk, hvorfor ikke bare have den solid, altså hvor du holder den i den blå farve, uden tekst.

Jeg ser bestemt heller ingen grund til at der skal være en scroll bar, som der kommer i 1024*768
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
18. november 2002 - 10:18 #2
Studiehost.dk er heller ikke nogen adresse der findes, og er heller ikke registreret hot Dk-hostmaster.
Avatar billede triple-x Nybegynder
18. november 2002 - 10:22 #3
jakobclausen --> først og fremmest domænet er på vej til at blive registreret ;-)
og det med scrollbaren, UpZ så jeg ik da jeg lige glemte mange folk havde "hyperlinks" menubaren på.
den blå i højre hjørne fanger også mit øje lidt har leget lidt med det men kan ik få det helt til at passe.
ellers tak for kritikken
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
18. november 2002 - 10:30 #4
Jeg har ikke hyperlink menubaren fremme, men en google toolbar. Der er efter hånden en del der har noget liggende der oppe.

Du har jo bare lavet det som et billede, så kan du jo bare male det over med den blå farve.
Avatar billede cozey Nybegynder
18. november 2002 - 10:34 #5
Jeg synes ikke rigtigt at de blå "Krystaller" i bunden passer ind på en webhotel-side! ... det ligner mere en grafisk side, og gøre den meget uoverskuelig!

Med en sådan side skal du heller satse på det "lette" stilede og overskuelige design.
Avatar billede triple-x Nybegynder
18. november 2002 - 10:36 #6
jo problemet er ikke at "kunne" ændre det men om det ville se godt ud.
jeg laver et .jpg til dig så kan du jo selv vurdere om du synes det er bedere og ja det er min fejl det med scrollbaren det bliver lavet om
Avatar billede triple-x Nybegynder
18. november 2002 - 10:38 #7
Cozey jeg mener ikke det er uoverskueligt og slet ikke for unge som gerne vil have noget blikfang.
I starten havde jeg lavet en meget stilren side men da vi spurgte unge om de kunne lide siden sagde de den er kedelig ;-) så derfor er der kommet en smule mere fancy ting på
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
18. november 2002 - 10:41 #8
triple-x: Jeg tror helt bestemt at det vil virke bedre, da teksten er MEGET forvirrende
Avatar billede triple-x Nybegynder
18. november 2002 - 10:48 #9
http://www.linuxcommand.dk/studiehost/jacob.html vil du mene dette er bedere ?? du har måske ret på en måde, jeg kan godt se hvad du mener med menuen, og det er jo ikke meningen ;-)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
18. november 2002 - 10:50 #10
Ja det er meget bedre, det er pænere, og har har du heller ikke menu problemet
Avatar billede triple-x Nybegynder
18. november 2002 - 10:52 #11
nej det har du nok ret i ;-)
vil du støtte Cozey i at 3D crystalerne for det til at virke uoverskuelig ?
Avatar billede cozey Nybegynder
18. november 2002 - 10:54 #12
NU er jeg selv ung studerende, og jeg ville føle mig mere "Sikker", hvis siden så mere prof. ud!... forstå mig ret... det er fedt lavet, bare ikke til en sådan ting.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
18. november 2002 - 10:57 #13
triple-x: Ja det kan godt være at de er det, men jeg synes på den anden side også at de giver lidt liv og ungdommeligt præg til siden.
Avatar billede triple-x Nybegynder
18. november 2002 - 10:58 #14
okay Cozey, okay, men der er nu mange der godt kan lide dem, og så står man i en lidt svær sitiuation om man skal fravælge dem eller beholde dem vi vil højst sandsynlig miste kunder på begge dele ;-) men takker for dit synspunkt.
Jeg vil først lige høre om andre mener det som dig Cozey og hvis det er tilfældet vil jeg tage det op sammen med de andre som er involverde ;-)
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
18. november 2002 - 13:51 #15
Krystallerne er fede, helt sikkert - men som cozey; ikke på en sådan side. Dem kan du bruge på din personlige side.
Avatar billede mortenbock Nybegynder
18. november 2002 - 21:11 #16
Kunne du ikke evt. lave krystallerne lidt mere "gennemsigtige", så du ikke er så pang agtige i farverne? Jeg savner også lidt luft i toppen af siden, og en mere tydelig opdeling af overskrift/alm tekst.
Avatar billede stagh2 Nybegynder
19. november 2002 - 07:27 #17
Jeg bliver lidt forvirret i øjnene af al teksten, der her hos mig ser meget ensartet ud (RedHat, Mozilla). Måske det var rentabelt at arbejde lidt med hvad der egentlig er brødtekster, hvad der skal være overskrifter og hvad der skal være klikbart?
Er iøvrigt enig i, at teksten i den blå bar (øverste højre hjørne) forvirrer lidt.

VH
Kristian
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
19. november 2002 - 07:50 #18
triple-x: Tror det er et rigtig godt forslag at Mortenbock kommer med, hvis du gjorde dem lidt mindre visible (synlig), så vil den "unge" effekt stadig være der. Der er andre der skriver at det ikke passer til sidens budskab, men hvis de derimod stod som en del af baggrunden, eller bare mindre synlig, ville det virke anderledes, efter min mening.
Avatar billede triple-x Nybegynder
19. november 2002 - 09:44 #19
Ja tak for alle forslag
men efter der er kommet så meget kritik på crystalerne har jeg valgt at ændre designet og ligge det andet ind i mappen "ubrugte" designs det kan jo ske der skulle komme en kunde som søgte noget i den stil ;)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
19. november 2002 - 10:00 #20
Takker for point! Jeg håber at du har kunne bruge vores kritik til noget.
Avatar billede misbruger Nybegynder
20. november 2002 - 19:39 #21
Kan sådan set godt lide dit design, men skift logoet ud, det er doll!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
20. november 2002 - 19:42 #22