Avatar billede guldbrand Nybegynder
02. januar 2003 - 13:00 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

IE 6.0 opfører sig mærkeligt...

Hej

De sidste par dage er IE 6.0 begyndt at opføre sig meget underligt, når
surfer rundt bare med et browservindue åbent er det ok, men hvis jeg åbner
et mere låser IE fuldstændig, den kan slet ikke klare at køre mere end et
browservindue åbent af gangen ?

Før denne fejl kom har jeg uden problem, sagtens kunne ha' mange
browservinduer åbne på én gang.

Så har jeg lige kørt en Windows Update, og troede det kunne løse problemet,
men nej det gjorde det ikke.

Hvad kan der være galt ?

Køre WinXP Pro (med SP1)
Som sagt IE 6.0 (med SP1)

AMD Thunderbird 1400 MHz
256 Mb Ram

Mange tak på forhånd.
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
02. januar 2003 - 13:07 #1
har du prøvet at installere IE 6.0 om ?
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
02. januar 2003 - 13:10 #2
prøv dette.

Den eneste måde at reperer din IE 6,0 er at lave et sfc check på dine systemfiler og gøres på denne måde.
(Start > Run) og her skriver du sfc /scannow.

Og virker dette trick ikke ja så kan du prøve at reindstaler den.

1: Klick på Start > Kør, skriv Regedit og klik på OK.

2: HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Active Setup \ Installed Components \ {89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}
Pas på for der er 2 næsten identiske.

3: Højre klik på den streng som heder IsInstalled og ændre den fra 1 til 0.

4: Luk det hele ned

5: Download og indstaler din nye IE 6,0 http://www.microsoft.com/windows/ie/default.asp  http://www.microsoft.com/windows/ie/downloads/ie6/download.asp
Avatar billede grabber Nybegynder
02. januar 2003 - 13:21 #3
Jeg tror det er en hukommelsesfejl. Altså dine ram
Avatar billede guldbrand Nybegynder
02. januar 2003 - 16:40 #4
i-know >

Det ser ud til at det har virket - indtilvidere ihvertfald - takker mange gange
Avatar billede guldbrand Nybegynder
02. januar 2003 - 16:41 #5
i-know >

Hvis du skal ha' dine point, bliver du nød til lave et "svar" ;-)
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
02. januar 2003 - 16:51 #6
Det lyder jo godt :)
Avatar billede guldbrand Nybegynder
02. januar 2003 - 16:54 #7
Tjae sorry, der var jeg vist lidt for hurtig :-(

Nu kom fejlen igen:

Når jeg så højre-klikker nede i baren for at lukke, kommer den op med beskeden at programmet ikke svarer, og så er der disse fejlmeddelelser:

szAppName : iexplore.exe    szAppVer : 6.0.2800.1106    szModName : hungapp
szModVer : 0.0.0.0    offset : 00000000

Og så kan man også klikke og se hvor det er henne:

C:\DOCUME~1\SRENGU~1\LOKALE~1\Temp\WER14E.tmp.dir00\iexplore.exe.mdmp
C:\DOCUME~1\SRENGU~1\LOKALE~1\Temp\WER14E.tmp.dir00\appcompat.txt

Giver det nogen mening ?
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
02. januar 2003 - 17:24 #8
Hvilket har du gjort af det jeg har skrevet ?
Avatar billede guldbrand Nybegynder
02. januar 2003 - 17:33 #9
Alle 5 punkter, og så har jeg lige fundet ud af at på den anden bruger på PC'en er der ikke noget galt... underligt, ikk' ?
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
02. januar 2003 - 18:02 #10
Det er mere om du har prøvet sfc /scannow ?

Men fejlen kommer kun når du højre klikker nede i baren og vælger luk "ALT+F4" ?
Avatar billede guldbrand Nybegynder
02. januar 2003 - 19:09 #11
Ja jeg prøve de sfc /scannow - men det hjalp ikke

Nej fejlen viser sig ved at browseren låser, når der er flere vinduer end 1 åbne. Og så kan jeg jo se fejlmeddelelserne når jeg prøver at lukke ned...

Og når jeg vil prøve at indstalere igen kommer der også fejl:
Avatar billede guldbrand Nybegynder
02. januar 2003 - 19:13 #12
Ja jeg prøve de sfc /scannow - men det hjalp ikke

Nej fejlen viser sig ved at browseren låser, når der er flere vinduer end 1 åbne. Og så kan jeg jo se fejlmeddelelserne når jeg prøver at lukke ned...

Og når jeg vil prøve at indstalere igen kommer der også fejl:

Fejl 1:

http://home.tiscali.dk/theone/Fejl1.gif

Fejl 2:

http://home.tiscali.dk/theone/Fejl2.gif

Fejl 3:

http://home.tiscali.dk/theone/Fejl3.gif

Ja det går sq ikke særlig godt :-/

Men håber da stadig at det kommer til at køre ok igen...
og mon ikke det gør :-|
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
02. januar 2003 - 19:25 #13
Hvornår kommer disse fejl du henviser til ?
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
02. januar 2003 - 19:27 #14
Jeg har selv genindstaleret en IE 6,0 på en maskine idag uden nogen problemmer.
Avatar billede guldbrand Nybegynder
02. januar 2003 - 19:34 #15
De kommer under indstallationen af IE 6.0, altså når den henter fra nettet

Så var det jeg kom til at tænke på, om man ikke kan hente hele IE 6.0, så hele indstallationen ligger på ens PC og indstalleres derfra ?
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
02. januar 2003 - 19:37 #16
Husker du at ændre strengen fra 1 til 0 ?
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
02. januar 2003 - 19:39 #17
Avatar billede guldbrand Nybegynder
02. januar 2003 - 20:09 #18
Ja jeg har ændret fra 1 til 0

Ja den fil kender jeg godt, det er den man bruger til at hente indstallationen til IE med, det jeg var ude efter var hele setup'en; xx antal Mb
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
02. januar 2003 - 20:19 #19
Jeps iknow :)

Men lige den fil har jeg detsvære ikke.

Men ellers er der kun en rep af hele systemet tilbage....

Hvis du ikke kender procedueren kan jeg smide en guide til dig.
Avatar billede guldbrand Nybegynder
02. januar 2003 - 20:23 #20
Ja jeg har lige fundet hvor jeg kan hente den fulde version af IE 6.0 + den fulde version af IE 6.0 SP1

Hvad mener du med en rep af hele systemet ?
Avatar billede guldbrand Nybegynder
02. januar 2003 - 20:25 #21
Glemte lige adr. til download: http://www.it-service.sdu.dk/vis.php?side=84
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
02. januar 2003 - 20:26 #22
Det er en måde at fikse "hele" dit system uden at miste data.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din indstalation (nyindstalation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye indstalation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
5:Og nu fortæller den dig der er et syresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
og nu skal du trykke på R.
6:Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger
og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)
7:PS husk at have din CD-Key klar da denne skal bruges da det jo er en "nyindstalation" og under indstalationen skal du sætte
det hele op igen og her tænker jeg på netværk og dit tastatur + div.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
Avatar billede guldbrand Nybegynder
02. januar 2003 - 20:32 #23
Oki... takker

Det tror jeg først der bliver imorgen, men tak for alt det her indtil videre, vender tilbage når jeg har et (forhåbentlig godt) resultat ;-)
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
02. januar 2003 - 20:32 #24
:-)
Avatar billede guldbrand Nybegynder
03. januar 2003 - 16:25 #25
Øv øv øv ... ja nu har jeg også prøvet repair og prøvet at indstallere IE igen (og nu indstallerede den uden fejl) ... men jeg har stadig problemet - men kun mig IKKE den anden bruger på PC'en :-(

Kan det virkelig passe at jeg skal til at lave en helt ny indstallation - det skulle da ikke være nødvendigt, hva'
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
03. januar 2003 - 16:47 #26
Det lyder helt mærkligt!!
Avatar billede guldbrand Nybegynder
03. januar 2003 - 18:03 #27
Ja ikk' ... men man ved jo efterhånden at PC'ens veje er uransagelige :-/
Avatar billede guldbrand Nybegynder
04. januar 2003 - 00:04 #28
Ja nu virker det igen, efter en re-indstallation (næsten - men det er nævnt i gruppen for WinXP spørgsmål)

Men for din store indsats med at hjælpe mig vil jeg godt gi' dig point aligevel...