isl19960: Hvilken bruger anmeldte du i http://www.eksperten.dk/spm/174527 !? Hverken brugeren celzo eller asogaard (som iøvrigt er blevet deaktiveret for en anden handling!) er blevet anmeldt for det pågældende spørgsmål, så det er sikkert derfor der ikke er sket noget i den sag !
prøv at forestille jer hvor mange mails coadmins så skulle smide rundt, med alle de anmeldelser der kommer ind, hvis du anmelder din nabo til politiet for eksempelvis ulovlig kørsel i en bil uden nummerplader, kontakter poiltiet da heller ikke dig for at fortælle om hen har fået en bøde eller ej, måske et lidt stort spring i sammenligning, men princippet er det samme. Vi er blevet enige, os coadmins imellem, i samråd med admin, at det er sådan, netop på grund af ovenstående.
ztyxx: prøv at forestille dig man føler sig virkelig uretfærdigt behandlet, og pludselig opdager at der ikke er sket en dyt...Det burde vel hellere ikke være det største problem at samle anmeldelser et sted, hvor man kan se begrundelsen for co-admins handling (hvis ikke det findes)...eller en automatisk mail til anmelder.
Jeg syntes nu jeg fik god respons (dog vist på selve spørgsmålet) på min anmeldelse af en bruger her: http://www.eksperten.dk/spm/296080
Fair nok - jeg måtte da selv ind og kigge på brugeren for at se han var blevet deaktiveret, og jeg syntes nu også de rykkede hurtigt nok ud (ca. inden for en time efter anmeldelsen. Coadmin's fulgte endda selv op på sagen efter et stykke tid).
Du kan under anmeld status se om du har nogen udestående anmeldelser (bruger + spørgsmål så vidt jeg husker), der kan du så kontrollere om der er oprettet en anmeldelse. Dernæst kan du løbende tjekke det aktuelle spørgsmål, for ofte vil coadmin poste kommentarer dér (har jeg tit set).
Mht. status så vil jeg give ztyxx ret det kan nemt blive alt for bøvlet, men måske kunne man lave en auto mail, som sendes til anmelder(ne) når sagen er afgjort (anmeldelser afsluttes vel på en eller anden måde i det interne system), så man kan se at der er sket noget, f.eks. hvis det nu er en af de tilfælde hvor sagen klares pr. mail. Hvor meget info der skulle være i denne mail er helt op til admin/coadmin, men den bør være helt autogenereret ellers er det til for meget besvær for admin/coadmin, der givet vis har nok at lave i forvejen
riversen> der kan være flere grunde til en anmeldelse trækker ud med hensyn til lukning, nogle brugere er længe om at reagere når vi henvender os til dem, det kan være p.g.a. ferie og andre ting. Skulle der laves en side hvor begrundelser stod anført for de enkelte sagers afslutning, ville det blive mere omfattende end du nok umiddelbart forestiller dig, husk på at vi gør dette frivilligt, og på ingen måde får betaling for det, og så bliver der jo dårligt tid til at komme her, for det der i virkeligheden er grunden til at man kommer her :-)
ladyhawke: jeg har været ude for at der ikke er nogen kommentarer i mit spørgsmål, så vidt jeg erindrer. Der skulle ikke være de store problemer i at co-admin kan lukke en anmeldelse med en kommentar som så bliver sendt afsted...det tager ikke meget af co-admins tid
riversen>> mht. kommentarer fra coadmins ved anmeldelser: Det bør kun være auto generede kommentarer (f.eks. anmeldelse afsluttet + en evt. status meddelelse hvis sådan én findes), for ellers ender det med at man bare får en tom mail og i nogle tilfælde er der måske tyve anmeldelser på samme spørgsmål/bruger...
At der ikke kommer kommentarer i et spørgmål kan jo skyldes at det ikke er relevant og at problemet er løst pr. mail, eller måske at anmeldelsen ikk er registreret (ved en fejl), men det kan jo undersøges under anmeld status...
Når man har smidt en anmeldelse afsted kan man ikke gøre mere og SKAL heller ikke gøre mere. Coadmins har sagt det igen og igen og igen + en hel masse gange.
ztyxx: jeg klager ikke over det trækker ud...selvom det nok godt kunne forstås sådan...men at anmeldelsen er lukket uden jeg ved hvad der egentlig er sket
Men det er spild af alles tid at vi skal have denne diskussion hver gang der er en der brokker sig over at han ikke har fået ros for at han har anmeldt en "kriminel" samt at sagen nu er overgået til admin ig at "synderen" er slettet.
"Coadmins har sagt det igen og igen og igen + en hel masse gange."
hmmm... var lige væk et øjeblik... sikken en respons... :)
Det var nu ikke for at hyle at jeg skrev dette indlæg !
Det er bestemt ikke hver dag at jeg annmelder misbrug og er derfor ikke rutineret ud i den funktion.
De få gange jeg har gjort det har jeg ikke hørt noget som helst.
Før eksperten V2 kan jeg godt huske at man selv kunne se de udestående anmeldelser man havde, men jeg kan ikke se noget nu og var derfor ikke helt klar over om det stadig var sådan.
Mht. at det ville tage for meget af CoAdmin'ernes tid... så er det vel meningen at der skal ske noget når man anmelder misbrug - og det er vel delvis derfor der er CoAdmin's.
snowball -> jeg anmeldte sådan set begge brugernavne da jeg synes det lugter lidt af samme person.
Jeg var opmærksom i et andet spørgsmål hvor linket blev givet, men jeg synes faktisk det burde være lettere tilgængeligt? Måske er det det, men jeg vil nu poste et ? om det ...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.