Avatar billede cyberbase Nybegynder
31. oktober 2000 - 09:57 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Billeddatabase

Jeg skal ud og anskaffe et billeddatabase-program til min virksomhed. Programmelet skal kunne håndtere mange tusinde billeder, og der skal eksistere 2 versioner af hver billede, 1 version i højopløsning og 1 version til brug på nettet. Jeg forestiller mig, at programmelet selv skal kunne genere de lavt opløslige billeder til nettet udfra de højt opløslige \"original\" billeder.

Til hver billede skal det være muligt at tilføje en lang række søgeord og beskrivelser, som selvfølgelig skal være søgbare.

Der skal således være 2 indgange til systemet. En intern, hvor det er muligt at se og anvende de højtopløslige billeder, og en webadgang, hvor de samme søgefaciliteter stort set eksisterer.

Jeg har en intern server til rådighed, samt et webhotel i byen.

Hvilket produkt skal jeg vælge? Pris excl. moms max 40.000 kr.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
31. oktober 2000 - 10:02 #1
Det lyder meget spændende, jeg er med i en gruppe som ser på samme mulighed. Vi er dog kommet frem tilnogle løsninger ...men i en hel anden prislag !!!!
Jeg lytter interesseret med, og er gerne med på erfaringsudveksling.
Avatar billede jwolf Nybegynder
31. oktober 2000 - 10:26 #2
Jeg har ikke hørt om sådan et program før, men hvis I er interesserede kan jeg lave det for jer :) Jeg har godt nok 4 projekter i gang for tiden og har derfor ret travlt, men hvis prisen er rigtig kan vi måske finde ud af noget? Vi kan lave det lige som I ønsker..

Vores softwarefirma har bl.a. lavet adressekartoteket \"Contact\".
(læs review fra tucows: http://globalinn.office.tucows.com/preview/78101.html )

- Jwolf
Avatar billede stroehm Nybegynder
31. oktober 2000 - 10:58 #3
der findes i den proffe ende bl.a. noget som hedder comulous eller lignende - skal lige se om jeg kan finde urlen til dig et sted.

Og så er der PortFolio - fra extensisis - det skulle også være et lignede produkt - men kender ingen som bruger dette !

Da du nævner et beløb - kan jeg ikke lade være med at pege på www.integrator.dk da de lever af bl.a. automatiserede billed servere - samt grafikker roboter.
Avatar billede jwolf Nybegynder
31. oktober 2000 - 11:03 #4
vores pris vil nok være være fra 10.000 ex. moms afhængig af hvor avanceret programmet skal være...
Det vil under ingen omstændigheder løbe op i 40.000.
Avatar billede stroehm Nybegynder
31. oktober 2000 - 11:21 #5
>>jwolf
Det bliver vel hurtigt over de 10.000.- hvis det er med hardware ikke ?

Jeg spørger selvfølgelig - fordi at jeg indimellem giver tilbud på noget lignende til vores kunder !
Avatar billede sonne Nybegynder
31. oktober 2000 - 11:22 #6
jasc.com
Media Center Pro

kan købes i danmark hos ProSoft

Aksel
Avatar billede jwolf Nybegynder
31. oktober 2000 - 11:25 #7
Citat: \"Jeg skal ud og anskaffe et billeddatabase-program til min virksomhed\".

>>stroehm
hardware?! vi laver kun software, og cyberbase efterspurgte et program...
jeg kan ikke lige se hvor hardware kommer ind.
jeg går da ud fra at de har en computer/server de kan køre det på.. :)
Avatar billede stroehm Nybegynder
31. oktober 2000 - 12:03 #8
>>jwolf

Det var altså bare en forespørgsel !

Noget software koster da på den rigtige side af de 10000 - lige som computere - derfor sprøger jeg dig - om i laver sårn ting.

Eksempel : Jeg laver noget til et rejsebureau - de har tre kataloger, hvor det største er på næsten 200 sider - ca 10 pix pr side - der kommer nye i db\'n hver dag - og de sidder to og laver web og to som laver quark prepress - i Tiff + Jpeg samt thumbs i to størrelser - i en sådan situation, kan det ikke ligge på konterdamens office pc !

Laver sårn ting ?
Avatar billede starleicht Nybegynder
02. november 2000 - 14:38 #9
Vi får lavet et billeddatabase-program programmet i ASP hos MHSOFT:

http://www.mhsoft.dk/

Vi har vel omkring 10-20.000 billeder.
Den enkelte bruger uploader selv billederne via en browser og indtaster en række oplysninger om billedet.
Der bliver genereret 3 billedfiler:
Frimærke (2-5 kb)
Internet (15-35 kb)
og Repro (1-2 mb)
Desuden gemmes original-filen.

Grundprisen er 20.000 kr.
Avatar billede nettet Nybegynder
09. november 2000 - 10:03 #10
Et god løsning, som også tidligere har fået ros i Alt om Data, er Cumulus, som netop er kommet i en ny version, nemlig 5.

Du kan læse mere om løsningen under www.canto.com eller hos den danske forhandler www.attention.dk

Om du kan få den fulde løsning til under 40.000 kr. er måske tvivlsomt, men prøv disse 2 sites
Avatar billede stroehm Nybegynder
09. november 2000 - 11:24 #11
>nettet
fedest - for jeg kunne ikke huske url og firma navn til cumulus !
:)
Avatar billede repsej22 Nybegynder
12. august 2014 - 00:13 #12
Filecamp kan alt det du efterspørger (+meget mere) til ca. 150,- kr. pr. md.
Det er utroligt nemt at administrere, og simpelt for jeres brugere at tilgå.
Kan varmt anbefales!
http://filecamp.com/da/lp/online-billeddatabase/